Ingen ATi physics

Litteratur d.  29. juni. 2006, skrevet af red_martians
Vist: 554 gange.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
29-06-2006 17:29:15
Svar/Indlæg:
7881/1165
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Moze15

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2006 17:45:46
Svar/Indlæg:
1235/80
måske de har gang i et projekt der er lidt større - hvis ikke større, så mere indbringende - end fysisk afvikling....

lad os håbe at Ageia PPU'en bliver bedre med tiden, og at de ikke får samme skæbne som 3dfx

red_martians

Moderator
Tilføjet:
29-06-2006 17:56:02
Svar/Indlæg:
7881/1165
3dfx overlevede godt 6år... I computer-år er det næsten evigt :)
Jeg synes stadig at Ageia er fortræffelig og man får kun den slags grafik gennem deres kort.
ATi har desuden helt sikkert gang i fysik, ellers annoncerer man det jo ikke for offentligheden på en af verdens største computermesser. Hvis ikke har de verdens dårligste markedsføring og folk skal nok hurtigt blive gale på dem.
3dfx gjorde bl.a. samme stunt med Voodoo5's T-buffer. Se hvad vi kan... og først et år efter kunne man købe teknologien der faktisk var ganske god i sig selv, men ydelsen var forfærdelig.

Tror bare at ATi endnu en gang har en masse børnesygdomme de vil af med. Ageia var jo også godt 6måneder forsinket med deres kort. :)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2006 20:10:45
Svar/Indlæg:
6052/189
Jeg kan personligt godt lide dette.

For det lagde før op til at fysikken ville blive overtaget af gfx-producenterne. Og det ville resultere i spil der blev endnu mere "personlificerede" - altså at det ville køre en DEL bedre på fx nvidia hvis nvidia nu var sponsor til spillet. samme med fysik-delen.

Det er rart at have en uafhængig trediepart der KUN koncentrerer sig om dette.

Dog kan jeg godt se fordelen at få grafikken til at arbejde sammen med fysikken. Det ville være "et godt trick" da man sikkert vil kunne lave det temmelig effektivt.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2006 22:27:27
Svar/Indlæg:
4112/53
Lydet IMO egentligt godt, da jeg syns et er syndt for Ageia, hvis deres idé skal "ødelægges" af GFX producenterne.

#3 Grafikken skal ikke samarbejde med fysikken, men du skal/kan bruge et tredie GFX (f.eks. det gamle X1k kort) til Fysik beregningerne. Det vil sige, at man skal til at have 3 tokort, for at have "det stærkeste" setup nu.

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2006 23:09:46
Svar/Indlæg:
2029/63
nice pic Røde :D

red_martians

Moderator
Tilføjet:
30-06-2006 07:45:22
Svar/Indlæg:
7881/1165
#5: :D
Et af de der dukkede op når jeg søgte på google.
Måtte bare have det med :e

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2006 20:53:06
Svar/Indlæg:
611/26
Synes mere det ligner den strategi som microsoft og symantec benytter når de skal markedsføre noget en konkurrent har kørende.

Ati:
Se vores nye produkt, det er skide smart og kan de samme som Ageias og man behøver kun at købe et sprit nyt grafikkort for at det gamle kan virke som physics kort. Det kommer om 12 måneder men er meget bedre.

Den dumme godtroende køber:
Shit hvor fedt! Jeg synes det er revolutionerende det som Ati har gang i og de har jo også altid lavet de bedste grafikkort. Jeg må nok hellere vente og købe deres løsning for de laver det jo nok bedre end de andre kan.

Ati:
Hah hah, nu render de alle sammen rundt og venter på at vi kommer med vores løsning og tør ikke købe Ageias. Det kommer nok mere til at vare 18 måneder, men mon ikke folk alligevel vil vente hvis de ser et færdigt produkt og bare fortæller at det er svært at producere nok til tiden. Det bliver jo populært er det!!!