Linksys router hopper af nettet

Diverse d.  29. juni. 2006, skrevet af BirkAndersen
Vist: 698 gange.

BirkAndersen

Overclocker
Tilføjet:
29-06-2006 23:35:43
Svar/Indlæg:
0/1
Jeg har lige anskaffet mig en Wireless Broadband Router fra Linksys (model: WRT54GS) og min internetudbyder er StofaNet.

Internettet virker kun "som sådan". Cirka hver time "hopper" den af nettet. Der er stadig forbindelse til routeren og de andre computere på det trådløse netværk. Problemet ordnes dog ved at genstarte routeren, men det er en smule belastende at gøre det en gang i timen.

Jeg har kigget i routerens setup og i manualen, men fandt ingen svar.

StofaNet siger at det ikke er dem der har problemet, så jeg ville lige forhøre mig om der var nogen der havde noget hjælp.

Birk Andersen

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
30-06-2006 07:36:06
Svar/Indlæg:
4033/364
er det kun wifi der mister forbindelse, eller er det også på LAN siden.. ?? (prøv evt. at connecte direkte til modem'et)

hvis det er et fast interval, kan det være forbindelsen...

Prøv evt. at sætte releasetime for DHCP op.. eller køre statisk IP..

Du kan tjekke forbindelsen i command ved at skrive ping telia.dk -t (den pinger konstant din host) - så kan du starte en anden prompt og skrive din routers ip...

eller prøv at opgradere din routers firmware

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2006 07:42:48
Svar/Indlæg:
3394/170
prøv at opdatere driverne og firmware på routeren - har selv haft problemet, og så opdatere jeg driver på trådsløse forbindelser og siden har der ikke været noget..

stue112

Overclocker
Tilføjet:
30-06-2006 09:30:14
Svar/Indlæg:
154/21
Der er en del personer som oplever det fænomen som du beskriver med at routeren ikke er stabil. Løsningen er at du bliver ved med at reinstallere firmwaren på routeren indtil det virker. Nogle gange skal du reinstallere den nogle gange før det lykkes. Da jeg kan se du har valgt at købe en wrt54gs må jeg gøre dig opmærksom på at du kan finde noget ret cool firmware på dd-wrt.org. Denne firmware giver dig en langrække funktioner som ikke findes med linksys original firmware

KlapHat

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2006 17:55:04
Svar/Indlæg:
212/109
Jeg har en Linksys WRT54GL (Linus GPL) og den koerer MEGA godt.. har haft andre jeg havde problemmer som din.. dog var det ikke linksys.. og en anden linksys Befsr54 mener jeg det var.. den kunne os godt finde paa det.. men opgraderede firmwaren og saa duttede den totalt upaaklageligt.

link til firmware til din model fra linksys.dk
http://www-dk.linksys.com/serv...
proev det.. maaske funger det :D