Fjernbetjene tænd/sluk Knap

Case-modding d.  30. juni. 2006, skrevet af djk
Vist: 848 gange.

djk
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2006 16:23:04
Svar/Indlæg:
586/212
Hej Nørder.
nu har jeg lige været på Houens odde spejder center en uge og er næsten ædt af millioner af myg, og har kastet mig på sofaen, men startes det skal den jo, og kommer til at tænke på hvor nemt det ville være at lodde en infrarød modtager på med til hørende fjernbetjening. eller er det bare min fantasi der spiller mig et puds?

Evt. er der nogen der har gjort det/prøvet det/ved hvordan man gør/ LINKS!....

Tak...

gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
30-06-2006 17:36:24
Svar/Indlæg:
5678/460
hvad er det lige vi snakker om??? din computer eller hvad ?


tag og køb et eller andet billig trådløst tastatur sæt og sæt dne til at "power on" ved PS/2 Keyboard , det har jeg gjort ved den pc jeg har i stuen så jeg banker bare en lab ned over den og så tænder den , men det er jo kun vis det er en computer vi snakker om og ik en eller anden wired dims du er for doven til at tænde :e



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2006 19:34:53
Svar/Indlæg:
3943/44
Tja du kan også bare bruge hot key's de fleste bios'er undstøtter det. jeg kan f.eks. trykke crtl+f1 på min stationære så tænder den.
Har nu aldrig brugt det af den grund at jeg ikke har haft wireless tastatur til den (har godt nok noget gammelt bras til at ligge et eller andet sted, men har aldig brugt det til den maskine)

Men ellers er det jo bare 2 pins der skal strøm mellem, så det er ikke voldsom meget kredsløb der kræves.
Men en ATX computer har jo også altid strøm på +5v



noBrain
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2006 20:30:31
Svar/Indlæg:
326/165
#2 Den har ikke 5V på de normale 5V ledninger, men der er rigtigt nok en af dem som står konstant spændingen på.
Jeg vil foreslå en trådløs ringeklokke, finde det rette sted i elektronikken og få smidt et relæ ind der. Relæet kan slutte de to pin's.



Thhdk
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2006 14:14:56
Svar/Indlæg:
30/2
Hej,

Funktionen er efterhånden standard på samtligt HTPCer. Udstyret kan i mange tilfælde købes separat. Her er et eksempel fra coolermaster:

http://edbpriser.dk/Listprices...

Lignende findes også fra Silverstone og en masse andre producenter, der bruger IMON fra Soundgraph...

http://edbpriser.dk/Listproduc...

Begge versioner tilbyder et væld af funktioner til brug i HTPCs - og virker i det store hele som Microsoft's produkter til Media centret. Umiddelbart understøtter de ikke alle POWER-ON funktionen, så tjek dette!

Vær opmærksom på, at Microsofts fj. betjening og IR tastatur udsender signaler, som fx IMON ikke kan "forstå" - Det kan derfor blive nødvendigt med mere end en modtager...

Held og lykke




Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2006 17:58:34
Svar/Indlæg:
1235/80
her er et hurtigt link:
http://www.armory.com/~spcecdt...

men ellers søg på google...................for som man siger google er din ven :e :e :e :p :p :p



Benjaminwatson
 
Superbruger
Tilføjet:
04-07-2006 14:12:45
Svar/Indlæg:
269/64
Man kan også vælge et Asus P5W DH Deluxe, der er ir sensor og remote med, har lige fået et ind ad døren, og det har alt, remote, build in wi-fi, mp3 tilslutning direkte og alverdens ting man sikkert aldrig for brug for... :e



stue112
 
Overclocker
Tilføjet:
04-07-2006 14:32:56
Svar/Indlæg:
154/21

#3 "Jeg vil foreslå en trådløs ringeklokke, finde det rette sted i elektronikken og få smidt et relæ ind der. Relæet kan slutte de to pin's. "

genialt hvorfor har jeg aldrig tænkt på det :r. Det er sgu den fede løsning for ham som er alt for doven til at bukke sig ned under skrivebordet for at tænde computeren specielt når computeren er gemt væk under skrivebordet.



JustOne
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2006 21:56:21
Svar/Indlæg:
453/31
kan man ikke bare bruge KEYB power on,som de fleste nye MB understøtter!?



Xabre^
 
Superbruger
Tilføjet:
17-07-2006 23:54:20
Svar/Indlæg:
178/21
Hvis det er så har Sandberg lavet en Fjernbetjening til computere, som kan en hel del ting, hvor en powerknap bl.a. er en af tingene.


Jeg har tilfældigvis en liggende jeg ikke bruger, som du kan købe hvis det er ?