Corsair XMS2 2x1GB PC2-8500

Diverse d.  30. juni. 2006, skrevet af Polarfar
Vist: 5282 gange.

Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-06-2006 20:17:03
Svar/Indlæg:
2309/846
Verdens hurtigste serieproducerede ram har været en tur forbi redaktionens AM2 setup.

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2006 02:58:25
Svar/Indlæg:
2587/91
Hvad angav SPD'en så i øvrigt? ?:(



JvT
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2006 21:54:29
Svar/Indlæg:
167/3
I må meget undskylde, men jeg synes det var en noget ringe test i lavede der!!

I har tre testprogrammer hvorfra det konkluderes, at der ikke er grund til at købe rammen, fordi SuperPI (som sikkert kun kører i CPU'en cache) og FarCry kan ikke udnytte den ekstra hastighed der er muligt at få. Sisoft Sandra kan naturligvis måle en forbedret hastighed mellem RAM og CPU.

Men ud fra de tre tests, så fortæller i at rammen ikke er pengene værd, med mindre man er en super overclocker (hvorfra i jeres test kan i konkludere det?!)

Jeg synes test delen i artiklen er noget tynd.

Men i skal have stor ros for jeres (standard?) tekst om RAM, som er virkelig god.

Fortsæt det gode arbejde, men prøv at undgå at springe for let hen over en test. Testen har sikkert ikke taget en formiddag at lave, men når jeg læser artiklen, så er det den opfattelse jeg får.



JvT
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2006 22:02:42
Svar/Indlæg:
167/3
Et par ideer til næste RAM test:

Prøv at finde programmer, som er ram afhængige, og hvor man så vil kunne måle en forbedring (hvis der er nogen) ved at købe et sæt super ram (og evt. overclocke dem).

EET spil (hvis målgruppen af artiklen hovedsageligt er gamere) er ikke nok til at konkludere om et sæt ram er gode eller ej.

Det kan da også godt være at vi ikke har brug for den ekstra store båndbredde til rammen som verden ser ud idag?? Men så må en mere dybdegående testning påviser eller afvise dette. Måske i kunne lave en "test suite" til at test ram med, dvs. programmer / spil som både er aktuelle og populære, alt efter hvad målgruppen for jeres artikler er. For der er ingen grund til at kører store tests i tegneprogrammer, hvis målgruppen kun er gamere.

På trods af ovenstående, så synes jeg godt om jeres side og nyder jeres artikler, denne artikkel/test synes jeg som sagt bare var for hurtigt overstået.



Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
03-07-2006 22:20:22
Svar/Indlæg:
2309/846
#2
Vi har prøvet adskillige programmer af for at finde et testprogram der kan vise forskellen på eksempelvis 533 og 1066 ram, men resultatet er det samme hver gang - der er absolut ikke noget at hente for den almindelige bruger, og selv hvis vi overclocker ret kraftigt skal vi ud på de sidste decimaler i den procentvise forskel for at kunne påvise en reel gevinst ved at bruge 4500kr's ram fremfor 2000kr's ram.
SuperPI er et af de programmer der er mest "ramfølsomt" så derfor har vi brugt det.
Kører vi f.eks en PCmark05 er der 20-25 point forskel ud af ~5500point hvliket jo er skingrende uinterressant.
De tests vi har lavet på VapoChillede systemer viser at vi faktisk skal på den anden side af 350fsb før det for alvor kan svare sig at tweake på ram, og så kraftige overclock er det trods alt ikke mange der kan præstere, ikke engang her på siden :) og om spillet kører 102 eller 104fps er igen skingerende uinteressant for flertallet af brugere.

De tests vi kører i øjeblikket på de kommende Conroes inkluderer DDR-1000 ram, hvor vi tweaker dem i bund for at få de sidste dråber vredet ud af VapoChilleren, men der er nok ikke mange der har et sådant 25.000kr's setup stående.

Men vi tager naturligvis kritikken til os, og vi gør alt hvad vi kan for at lave tests der er både saglige og interessante.

Polarfar




Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2006 08:19:21
Svar/Indlæg:
10398/435
Lige en bonus.. Rammene er bygget på et BrainPower PCB som er specielt lavet til disse ram.

Chippene er Micron chip ratet til DDR667, hvor Corsair så har handpicked alle dem som render 1067+mhz ;)