spyware + malware + vira

Diverse d.  04. juli. 2006, skrevet af ncp
Vist: 184 gange.

ncp

Overclocker
Tilføjet:
04-07-2006 15:43:26
Svar/Indlæg:
15/9

Har fået spyware/malware/virus på min PC :(

AVG fangede viraen før den kom ind på mit system.
Men popper hele tiden nogle IE vinduer op med sex sites osv.

Hvilket program er bedst til at fjerne disse ting?
Har prøvet 'Ad-Aware SE Personal' men den tager ikke alt sammen, så er måske en som kan anbefale et bedre alternativ som også er free/open...

Liquid04

Overclocker
Tilføjet:
04-07-2006 15:56:17
Svar/Indlæg:
126/22
Har du checket i "tilføj-/ fjern programmer" om der skulle være nogle uønskede programmer installeret?

Ad-aware skal sættes til "full system clean" og den skal også fjerne "low-risky threats" (eller hva det nu hedder alt sammen:)) Kør derefter fuld systemskan med AVG. Hvis den så finder noget du ik kan slette så check "joblisten" under fanebladet "processor", hvis programmet skulle være åbent.

Lige hvad jeg ville gøre, hvis det var mig der havde fået spyware, eller måske en trojaner...;)

ncp

Overclocker
Tilføjet:
04-07-2006 16:02:13
Svar/Indlæg:
15/9

Har jeg prøvet alt sammen, var også det første jeg gjorde.
Men skulle hente en crack til gammel spil, og tænkte at hvis det var en virus ville AVG nok hyle af mig, og det gjorde det 8)

Så leder efter andre alternativer???

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2006 16:56:20
Svar/Indlæg:
3943/44
Spybot er godt det kan fjerne det meste.

Og når så alt skidtet er ude tager du lige installerer spyware blaster, som holder en frygtligt masse spyware/malware ude. Det skal dog siges at spybot også har en funktion til dette, jeg bruger begge.

Hvis spybot ikke kan tage det, så vend tilbage med en hijack this log, så skal vi se på det.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2006 17:18:49
Svar/Indlæg:
4120/115
Du skal nok have gang i en kombination af flere programmer... Men et andet godt værktøj er netop hijack this, som beatmore også omtaler, men det kræver at man ved hvad man har med at gøre!
Desuden er programmer som autoruns, fuldstændig uundværlige i den sammenhæng, men kræver igen, at man nogenlunde ved hvad man skal gå efter 😉