Homemade gfx køler

Grafikkort d.  04. juli. 2006, skrevet af NinjaDolph
Vist: 257 gange.

NinjaDolph

Overclocker
Tilføjet:
04-07-2006 20:08:29
Svar/Indlæg:
70/8
Hey !!

Her er jo godt varmt i det danske vejr, så mit grafikkort lider rigtigt og desværre også mig ..

Jeg vil derfor lave en home-made køler til det ..

Jeg har sådan en CPU køler ligende Indsat link
og vil gerne høre jeres vurdering på hvordan jeg bedst kan lave en køler til et Asus nVidia GeForce FX5700

Jeg havde tænkt på at tage en fra der hvor grafikkortet stikker ud, og bøje den til den er over grafikkortet og så sætte blæseren sidder over grafikkortet, også selvfølgelig lade den anden blive på .. Altså lige som dette http://www.tweakup.dk/casemods...

Men kom med jeres bedste bud, men husk det er altså en TOTAL nybegynder indenfor mod verden ;)

NinjaDolph

Overclocker
Tilføjet:
04-07-2006 20:09:43
Svar/Indlæg:
70/8
Min CPU køler er sådan en her http://www.tweakup.dk/article/...

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2006 21:25:10
Svar/Indlæg:
4230/89
da jeg skulle have ekstra køling på mit kort(var i forbindelse med et OC forsøg), pillede jeg den gamle køleprofil helt af!

derefter fandt jeg en anden profil jeg havde liggende, og borede huller i, så den passede ned på kortet.
der skal selvfølgelig sørges for at profilen kan være der!
derefter satte jeg nogle plastik skiver på bunden af kortet, og boltede profilen fast på kortet!

så fandt jeg en gammel blæser, og skruede fast i profilen, så sad den jo fint der! ;)

men husk at ved ingreb som disse, ryger garantien sig en tur!

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2006 00:19:03
Svar/Indlæg:
2029/63
Nej den ryger ikke ved at du skifter køler. Den ryger heller ikke ved at man flasher ens bios på bundkortet :D

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2006 11:23:32
Svar/Indlæg:
4230/89
er du sikker, det er jo ikke kun køleren, men også hele profilen der ryger af....
men okay, nu tror jeg vidst nok også du har lavet en del mere af sådan noget end jeg har.... :00

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2006 01:04:06
Svar/Indlæg:
2029/63
Ja din garranti ryger sku ikke af det ;)

Så længe du kan montere den gamle tilbage og ikke smadre ting på grund af hvad du laver, for så er det jo din egen skyld og garrantien ryger.

Men sådan er det jo med alt :D

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2006 06:53:06
Svar/Indlæg:
4310/364
Jo garantien ryger skam i det øjeblik du piller ved kortet sådan er det bare.. men noget andet er hvis det brænder af så kan man jo bare sætte den gamle tilbage på gfx og sende til RMX.. det opdager de aldrig :P
Hvem var det nu der var kommet til at rykke coren af et 6800GT så bare limede køleren fast så de ikk kunne tjekke den.. han fik os et nyt ;)