Fejler min Hd?

Diverse d.  06. juli. 2006, skrevet af djk
Vist: 159 gange.

djk

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2006 00:59:11
Svar/Indlæg:
586/212
hEY Drenge (og Piger?)

Har i en periode haft nogle totalt lamme problemer med min comp
Den fryser fuldstændigt op. ikke det mindste spor at spore.
efter genstart, skyder windows skylden på Driveren til min D-Link DWL-G122 trådløs modtager. den første gang. efter det er windows ligeglad. så selvfølgelig Ringer jeg til D-link og brokker mig. men de siger at de ikke har hørt om sådan et problem.
genindstallere Driveren og samme historie igen.

så jeg mistænker min ny indkøbte Hd fra seagate til at være synderen. Da der ikke er nogen sammenhæng mellem Chrases ud over Limewire...

hvad siger i til den Teori? :i

steen

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2006 01:15:49
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvis D-link skulde få din maskine til at crashe, skulle det være på grund af en dårlig driver...hørt om før. Tag routeren fra...og se om maskinen stadig crasher.

Hvis de crashes er kommet efter du har installeret den Seagate disk er det rimeligt sansynligt at kan være den som f... up.

Få fat i SeaTool, her: http://www.seagate.com/support...
og test din disk for fejl.

Nu er programmer som Limewire og Edonkey og lignene ikke kendt for at være de mest stabile programmer....og tidligere kunne man godt risikere, at de simpelt hen åd alt rammen.

Test også dine ram, evt. med Memtest86.

Check også din PSU for evt. "dyk" i spændingen.

djk

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2006 01:54:05
Svar/Indlæg:
586/212
Tak steen, så starter jeg bare fra en ende af. tror ikke det er min PSU, og hvis det var, ville reaktionen så ikke være en anden

steen

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2006 08:09:16
Svar/Indlæg:
2870/65
#2 Jo, men har set de mærkeligste ting ske i forbindelse med halv-dårlige PSUer....eller slidte af samme slags.

Har en PSU lige nu som laver de skæggeste ting, så har været nødt til at købe en ny (Tagan TG530) istedet for min Chill inno 510A. Den Tagan ser ud til kvalitetsmæssigt at være en del bedre end den gamle.

Essensen i mine forslag var såmænd også, at du checkede tingene igennem for at kunne udelukke een ting ad gangen.

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2006 10:38:29
Svar/Indlæg:
2958/84
op ret en bootdisk smid fdisk ned på den, kør enten fdisk eller se lige fdisk /? først.

Men pas på, der er ingen fortrydelses ret, den æder alt, skal du slette en NFTS partition så skal du bruge den menu der heder slet non-dos partition og igen påas på at det ikke er din win disk du får slettet, for at vælge den disk du vil arbejde med tryk på 5 og tryk så det tal ud for den disk du vil bruge.

god fornøjelse

djk

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2006 12:38:43
Svar/Indlæg:
586/212
Nogen der ved hvor varme de her seagate barracuda Harddiske må blive. Min strømforsyning er næsten helt ny, og fra Antec så tror ikke det er den

Liquid04

Overclocker
Tilføjet:
06-07-2006 19:06:45
Svar/Indlæg:
126/22
Fik du testet harddisken? Ellers er HD Tach også et godt program til at teste harddiske med. Fandt selv en død cylinder på min, så jeg er på udkig efter en ny, da jeg har en mistanke til, at det for min comp til at genstarte sådan uden videre.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2006 19:29:56
Svar/Indlæg:
2870/65
Du kan søge efter HDD Regenerator (bruger den selv). Den fixer Bad Blocks på disken...uden at skade data. Ret genialt.

Skulle installere Vista på en maskine på en WD 120 GB disk. Det ville den ikke. Så kørte jeg HDD Regenerator...efter den tur, gik det fint med installationen.

HDtune kan også checke din disk for fejl.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2006 20:12:53
Svar/Indlæg:
4310/364
Ja det er ufatteligt hva man kan få ud af bare at scanne sin disk og defragmentere den :e Den bliver jo som ny igen :e