Grøn skærm i alle videofiler

Grafikkort d.  07. juli. 2006, skrevet af ~ashes~
Vist: 637 gange.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2006 01:10:15
Svar/Indlæg:
828/108
Hej

Jeg har et vedvarende problem med at afspille videofiler. Samtlige videofiler (avi, mpeg, vob, dvd-iso, dvd-udf, m.fl.) dog undtaget .wmv, viser sig kun med grøn skærm. Lyden er intakt, men jeg kan intet gøre ved billedet med det jeg har forsøgt til nu.

Jeg har prøvet forskellige codecs, som jeg generelt ikke er tilhænger af. Jeg har prøvet at afinstallere diverse codecs fra enhedshåndteringen. Gen- og afinstalleret stort alle de players man anvender (VLC Player, Media Player Classic, Windows Media Player, WinAmp og PowerDVD) men lige lidt hjælper det.

Jeg har overvejet om det kunne være en fejl på GFX. Det skal siges at jeg i forvejen har 2 andre problemer med, det ellers så pragtfulde, Asus EN7800GTX. Det ene er ikke specielt relateret til problemet i denne tråd, men jeg kan ikke få farve på mit TV via TV-out (HAR prøvet alt!), er det et tegn!? Desuden kan jeg indimellem opleve at spil lukkes ned som "det nu lyster", ofte samme sted i spillet.

Er der nogen der har en procedure som måske kunne afhjælpe dette problem :) ?

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2006 01:12:54
Svar/Indlæg:
6624/113
Mit første indfald ville være codecs - men den vej har du været nede af, jo...

Hmmmm.. Det er sq ikke nemt. Har du prøvet et andet grafikkort i maskinen?
Selv et gammelt skod PCI grafikkort kan jo afspille film...

creep0

Overclocker
Tilføjet:
07-07-2006 03:29:46
Svar/Indlæg:
33/3
bare lige en tanke..

jeg har set grøn skræm i mediaplayer før, men det var i forbindelse med at der blev set film på et tv tilsluttet grafikkortet. altså billedet fra mediaplayeren kørte på tvét men resten af skrivebordet og mediaplayeren(med grøn skærm) var på monitoren.

så måske det er noget med en tv-out indstilling. har aldrig brugt det selv så jeg ved ikke så meget om det, men jeg ved han brugte ati traytools(mener jeg det hedder :00 ) og et gigabyte 9800pro.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2006 06:52:38
Svar/Indlæg:
1685/240
Det lyder som om du mangler ffdshow...

Du siger godt nok du har prøvet et utal af codecs, men har du haft ffdshow liggende? Jeg ville prøve og installere den, det hjalp for mig engang i tidernes morgen hvor mine film var grønne...

ffdshow: http://sourceforge.net/project...

MvH

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2006 10:32:35
Svar/Indlæg:
6052/189
Jeg plejer at holde mig til en codec-pakke. Og en alene ( ud over x264 ).

Gordian Knot Codec Pack ( doom9.org ).

Og så sørger jeg for at fjerne alle andre codecs inden jeg installerer denne.

ZyberNeo

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2006 11:38:32
Svar/Indlæg:
354/52
Problemet med "ingen farve" på TV kan skyldes dit kabel.. og NTSC eller PAL opsætningen.. kommer an på hvad TV'et benytter..

Mit TV har f.eks. 2x SCART hvor det ene benytter NTSC og den anden er til PAL.. Prøv evt. at trykke på AV et par gange og se om ikke du har mere end en AV-kanal

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2006 11:40:32
Svar/Indlæg:
828/108
Hej, ja jg har FFDSHOW, 3ivX og samtlige andre NØDVENDIGE codecs. Da jeg altid anvender VLC player kommer disse helt naturligt med, jeg har dog denne gang også installeret FFDSHOW som stand-alone men intet hjælper det... fuldstændig håbløst!

Det viser sig helt sikkert som et codec-problem, men det lader til at være underordnet hvilke codecs jeg installerer, PC'en vælger tilsyneladende de forkerte til afspilningerne i de forskellige players.

Nogen derved hvordan jeg kommer HELT til bunds i de nuværende codecs, får dem slettet og erstattet af et sæt der virker? - Altså så PC'en og div. players ikke kan vælge forkerte dekodere. !?

ashes

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2006 13:44:29
Svar/Indlæg:
828/108
ÅÅHHHHH!!!! ARRGHHHHH!!!!

Ingen hjælp ????

:D :S :(