Liscens for at have computer og inet?

Hyggehjørnet d.  07. juli. 2006, skrevet af adrinator
Vist: 399 gange.

adrinator
 
Superbruger
Tilføjet:
07-07-2006 14:16:36
Svar/Indlæg:
118/26
Kan du heller ikke lide det? Det kan jeg sgu ikke så her er lige et tip såfremt den fremtidige lov giver DR ret til at indhente oplysninger om internet.

Køb en VoIP telefon og opret dig hos f.eks musimi. Så kan grumme DR slå en skid efter noget. Ja du har internet, for du er nemlig glad for billig telefoni.

Computer? Næ, det har du ikke.

En ip telefon har ikke skærm og kan nedtage signaler og vise levenmde billeder. Så den er ikke omfattet. Æd den Danmarks Røveriske Pamper TV!

Personligt gider jeg satme ikke give 2k fordi jeg kan se på www.dr.dk .

JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2006 14:48:59
Svar/Indlæg:
1776/116
Aingh? Så du vil simpelthen droppe at have en computer, men stadigvæk betale mange penge for iptelefoni?(betaling pr. måned for internet).
Så er fastnet nok en god sjat billigere.



adrinator
 
Superbruger
Tilføjet:
07-07-2006 14:53:57
Svar/Indlæg:
118/26
Nej, jeg vil ikke droppe min computer. Men hvis DR får lov til at tjekke om en husstand har Internet så skal man jo ligesom have en god grund til at have Inet uden også at have en COMPUTER.

Jeg har 2MB/2MB for 149 DKR om måneden. Med den nye lov bliver det så lige +2000 årligt fordi jeg jo kan se på www.dr.dk hvis jeg har lyst til det, for DR ved ikke hva' indholds beskyttelse er. Password og usernames er fremmede for dem.

Men, med et gratis abbo. hos musimi og en engang udgift til en IP Telefon på 700 kroner cirkus, bare en lorte model, så har man lige sparte mange penge de kommende år.

Se DR regnede den ud med at bare man havde noget med en skærm så var det nok med Inet så skal der betales.

Men en IP telefon, har kigget på en D-Link, har et lille LCD display der kan vise det samme som almindelige telefoners LCD display. Den kan ikek nedtage signaler og vise levende billeder etc.

Fidusen er, DR siger...jamen du har internet...og man svare ja, jeg er VoIP kunde hos Musimi(Eller hvem man nu foretrækekr). jeg har ikke TV og jeg har ikke computer :) Æd den spassere i DR!



JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2006 15:14:57
Svar/Indlæg:
1776/116
Altså, man skal stadigvæk aktivt tilmelde sig licens, så istedet for at købe dig til dyre undskyldninger vil jeg nok bare undlade at betale hvis du ikke har lyst til det.

Jeg tror ikke de kommer og slår dig i hovedet og siger "Du har internet! Betal!".
Evt. kan du vel bare sige at du har internet sådan at dine venner kan komme på internettet når de er ovre hos dig eller sådan noget.

imo. er det tåbeligt at købe en iptelefon som en undskyldning.



adrinator
 
Superbruger
Tilføjet:
07-07-2006 15:18:45
Svar/Indlæg:
118/26
Man skal stadig aktivt tilmelde sig ligesom i dag. Dog er foreskellen at DR nok vil udnytte en mulighed for at tjekke for Internet linier.

Men som sagt, man kan jo sagtens blot afvise dem og henvise til, at man er VoIP bruger, hvilket ikke er dækket af den nye lov da en VoIP telefon ikke kan nedtage signaler eller vise levende billeder.



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2006 15:39:46
Svar/Indlæg:
2959/206
Hvis den lov endelig skulle blive vedtaget, så flytter jeg til Sverige :00



adrinator
 
Superbruger
Tilføjet:
07-07-2006 15:42:37
Svar/Indlæg:
118/26
Det er den såmænd allerede. Det er det nye medieforlig. 01.01.2007 skal der betales licens til DR hvis du har en computer og en Internet linie over 256 Kb/sec.

Ifølge teknologi analfabeterne i tinget får man nemlig super kvali' TV hvis man har 256 KB/sec.



adrinator
 
Superbruger
Tilføjet:
08-07-2006 15:20:12
Svar/Indlæg:
118/26
Her er hele formålet. Danmarks Røveriske Papmer TV begyndte for mange år siden at lave sin hjemmeside www.dr.dk . Degang var det politisk bestemt at DR godt måtte lave sådan en hjemmeside men de måtte ikke f.eks. flytte midler til deres netaktiviterer og skade andre aktiviteter. F.eks. flytte penge fra drama til netaktiviteter.

Nå, men, det begyndte så at blive lidt normal at folk udnyttede en fidus med, at de kunne se TV via tuner kort og dette krævede DR ikke licens for. Rent lovmæssigt kunne DR sagtens opkræve licens for disse tunerkort, men DR havde en mere skummel plan.

Danmarks Røveriske Pamper TV bryder sig nemlig ikke om alle disse nymodens teknologiske fremskridt. Der bryder sig heller ikke om folk der vælger ikke at have et kedeligt fjernsyn uden nogen reel interaktivitet.

Sådan nogle som mig der har en net linie, en computer og bruger min tid på netter og med at spille World of WarCraft. Når man ikke laver det, så gå i byen, dyrke sport osv. Næ, den slags betaler nemlig ikke til pamper TV'et og det er noget rigtig skidt. De satans idioter der ikke vil betale for noget bras. Ja, DR er bras i mine øjne og jeg skal ikke bruge det til noget. Hvis det handler om at bevarer kulturskatte så tag det via skatten, jeg betaler også for jyske mortorveje via skatten.

Men via skatten er ikke noget DR vil have. For så er deres cash flow mere politisk styret, ligesom ældreplejen f.eks. Nej, de vil have penge og mange af dem!

Så de begyndt at synge viser til Brian Mikkelsen, der som sagt er en teknologisk analfabetisk idiot, om at man skulle beskatte, nå nej, det er ikke en skat, men en licens, alt der kunne vis billeder og nedtage signaler.

Og her kommer www.dr.dk så ind i billede. For en computer som sådan kan jo ikke nedtage signaler. En computers raison'etre er jo ikke at anvendes til at se TV på.

Så DR fortalte idioten i kulturministeriet om hvordan de havde ting lagt ud på nettet som alle kunne bruge. Man kunne streame dit og dat, det var fantastisk, men DR ville også så gerne have penge fro det. Og der ville også helst undgå at måtte ty til det samme som konkurretnter, nemlig at sålge adgang til indhold. Så hvis ikke bare den gode idiot i kulturministeriet kunne se til at alle apparater der kunne vise billeder, også mobiltelefoner, blev belagt med en nye "medielicens". Humlen var så, at ligeså snart en computer var på intenettet med 256 KB/sec ja så var den sgu medielicens pligtig.

Det er nemlig rigtigt, du skal betale 2000+ årligt nu for at eje en computer og en internetlinie fordi DR vælger ubeskyttet at ligge streams ud på deres hjemmeside.

Og hvem har ikke en internet linie elelr compute ri disse dagen næsten? Især de sataner som normalt ikke er intersseret i DR, mig f.eks.

Før i tiden kunne man vælge ikke at have TV. Ikke noget svært valg for mig. Jeg har spillet online siden 1999 cirka.

Men nu bliver valget jo illusorisk. Du kan dybest set ikke eje et moderne kommunikations middel uden at skulle til pungen og betale DR. Og det er lige det som de vil opnå. En mammut som DR så sit pengemæssige grundlag udhulet, men som så mange andre forhistorieske mastodonter nægter den at udvikle sig eller blot DØ!

Næ, den forbliver i sit gamle jeg, men for blot udvidet muligheden fro at hive penge i kassen fra folk der slet ikke gider dem.

Det er verdens bedste forretnings ide. Lig dit lort på netter og opkræve derefter penge af alle der har mulighed for at anvende det. Alt fra net til radio osv. Det hele, ligegyldigt hvor lidt folk er interesserede så skal du betale fordi du jo rent teoretiske kan hygge dig men en stream i lousy kvalitet fra www.dr.dk .

Men det var så der jeg øjnede en smutvej. For hvis DR samtidig, dette vides ikke endnu, for hjemmel til at tjekke om en hustand har Inet ja så er det svært at komme udenom.

Men ikke med VoIP. For man kan godt have en VoIP løsning uden at have en computer. Så hvis DR for mulighed for at tjekke den slags ja så er jeg sgu VoIP kunde og ejer ikke en computer. Og så skal jeg heller ikke betale for den kan ikke nedtage signaler og vise levende billeder, det er en del af kravet, et instrument/maskine der kan nedtage og/eller vise levende billeder.

Oh jo, kulturidioten i kulturministeriet mener også at man får sygt god kvali' TV streamte via 256 KB/sec.

Go'daw røv!



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 20:04:28
Svar/Indlæg:
2353/24
Nu igen! lige netop dette emne (tv/medielicens) har efterhånden været oppe mange gange.

for at gøre det kort, så er DR en puplic service virksomhed, dvs. at der er nogle krav som de skal opfylde (kultur, undervisningsprogrammer, uafhængige, børnetv, reklamefrie radiokanaler (en meget rar ting) etc.. De skal være med til at formidle det som man normalt ville kalde for "almen dannende" og det er altså noget der koster penge.

iøverigt så har licensopkrævere ingen ret til at komme ind i jeres huse medmindre de har en fogedkendelse i hånden, da det er privat ejendom.

#0
der er somsagt MANGE før dig der har lukket deres galde ud i forummet, om lige netop dette emne.



Gizzly
 
Overclocker
Tilføjet:
09-07-2006 20:58:01
Svar/Indlæg:
164/35
#6
Okay så skal jeg ikke betale, dejligt..

Jeg har kun 1mbit = 100kb/sek :e

ej du mener vel 25.6kb/sek... :l



bluedemon
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 23:02:46
Svar/Indlæg:
710/40
de sku fyres allesammen og kanalen lukkes.... end of story... :e



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 23:39:07
Svar/Indlæg:
3943/44
#0 Hvad du opfordre til er ulovligt... P.s. det er vi ikke glade for...

Og hvorfor fanden købe en IPtelefon når man alligevel skal bryde loven, du kan jo bare lade være med at lukke licensmanden ind, for han må jo ikke tvinge sig adgang til din bolig for at tjekke om du har computer eller fjernsyn.

Og så tror jeg i øvrigt lige du skal tjekke den nøjaktige formulering inden du kommer med forslag til at omgå licensen.

Tror heller ikke det kommer til at holde i længden, når nu der kommer en storm af mindre firmaer som skal til at betale licens for de har computere og internet, men selv om de blokker dr.dk i der proxy skal de jo stadigt betale.

Jeg flytter vist hjem til mine forældre igen nu her, så er mit problem jo løst, da de betaler licens, men de har også kun 3 tv kanaler (dr1+2 og tv2) og de får alle glæde af licens pengene (dog er det vist slut for TV2 fra første januar), og de hører altid p4 i radioen, så de får noget for pengene.

#7 det er det så ikke i Danmark, da der jo er lavet en lov om at der er lovligt...