Senior Skribent
Tilføjet:
07-07-2006 14:26:02
Svar/Indlæg:
15982/637
Tja jeg skulle lige tjekke temperturerne på min to PCer her i sommervarmen. Men jeg forstår ikke rigtigt temperaturerne.
PC.1 står på mit værelse, der er ca.5 kabinetkølere i sat til blæserstyring og de kører ca 7v. Der sidder en korrekt monteret Thermaltake Silent Boost CPU-køler på CPUen.
Da jeg tændte steg temperaturen hurtigt op til 45°c. Mmm tænkte jeg, så kørte jeg een Aquamark3 test og så var den oppe på 50°c.
Sagen er så den at min PC.2 nok står i et af husets varmeste rum hvor der næsten konstant er sol på. Her har jeg så 2x 120mm blæsere på 5v og en fan duct hen til CPUen. Der er en korrekt monteret AMD Box-aluminiums køler. Her ligger idle på ca 38°c, og efter nogle timers spil er den kun oppe på 45°c.
Jeg har altid syntes at PC.1 har målt høje temperaturer selv men en noget "koldere" AMD 64 3200+ på 67watt (AMD 64 3700+ og 3800+ er 89watt)
Kan den passe at det bundkort i PC.1 måler 10°c højere end hvad CPUen reelt er varm ? en Silent Boost i ren kobber skulle jo køle noget bedre end en AMD box køler i aluminium.