Windows finder ikke min Sata HD

Bundkort / CPU d.  08. juli. 2006, skrevet af javersen
Vist: 258 gange.

javersen

Overclocker
Tilføjet:
08-07-2006 14:21:19
Svar/Indlæg:
1/1
Hej allesammen.

Jeg har lige købt denne harddisk http://www.edbpriser.dk/listpr... , mit bundkort køre ikke med den 300 sata controller som min nye harddisk kan køre med, den har dog en sata 150 controller, så jeg går udfra dette ikke er noget problem. her er mit bundkort http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Mit problem er at jeg ikke kan få windows til at finde min harddisk, ved opstart af dos registrer den min harddisk men windows kan ikke, hverken ved installation af windows eller hvis jeg bruger den som en sekundær harddisk.

Jeg har updated min BIOS uden anderledes resultat.

Er der nogen som ved hvad mit problem kan være?

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2006 14:42:33
Svar/Indlæg:
440/46
Ja. Du skal lave en partion og formatere den, så får XP øje på den. Hvis du ikke har et program til det, så brug XP-CD'en.

Det er ikke noget problem, at du har SATA II på SATA I controller.

Når BIOS kan se din HD, så er problemet bare, at XP kegler i det - igen. Derfor brug CD'en eller et program som PartionMagic eller lign.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2006 16:19:13
Svar/Indlæg:
6052/189
Du skal nok sætte jumperen på din hdd til sata150 only.

javersen

Overclocker
Tilføjet:
08-07-2006 17:30:31
Svar/Indlæg:
1/1
Så fik jeg det til at virke i windows, jeg prøvede lige at bruge en nyere version af seagates software..

Nu er jeg bare støt på et nyt problem jeg kan stadig ikke installere windows fra min CD, den siger der ikke er tilsluttet nogen harddiske, jeg ved at jeg skal have noget SATA-software på en diskette og trykke F6 efter jeg har bootet fra cd'en. Men jeg ved ikke hvor jeg skal få det software fra, det som ligger på min motherboard cd virker ikke.

Er der nogen som ved hvor jeg kan få det software fra??

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2006 17:54:38
Svar/Indlæg:
6052/189
fra bundkort-producentens HP.

De har typisk sata-driverne liggende under software for det enkelte bundkort.

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2006 19:47:10
Svar/Indlæg:
440/46
Det er kun RAID driverne, som du skal have på diskette. Årsagen er formentlig, at sålænge du har harddiske på IDE, så ignorerer XP dine SATA diske. Træk IDE kablerne ud af evt. harddiske, dog ikke CD/DVD drev, så der ikke er nogen harddiske på IDE kanalerne. Genstart med XP-CD'en og så skulle problemet være løst og dine SATA diske være til at arbejde med.

Bagefter tilslutter du dine harddiske på IDE kanalerne igen og booter normalt.