Hej
hurtigt svar på næsten alt tror jeg da :D
Jeg har selv en HTPC, ved dog ikke om den er HDTV klar ud over mit grafikkort skulle kunne det.
Jeg har valgt en ældre sag af en P4 2 ghz med 1 gb ram, og det har indtil nu vist sig at være rigeligt med kraft til at se tv, surfe nettet, se film og optage på.
Jeg har valgt et godt TV kort fra Hauppauge, godt nok et ældre af slagsen, men da maskinen har været i brug i små 8 måneder nu er det grunden. Hauppauge PVR150 analog tv tuner med god hardware tunerdel der giver et okay billede og hvor du kan optage fra med en rimelig opløsning og bitrate.
Jeg har selv et større kabinet end den du har valgt, men af samme producent, og det kan klart anbefales, og vælger du en med LCD display og fjernbetjeningen der har et lille joystick på er det lige ved du ikke behøver et keyboard med mindre du vil surfe meget på nettet, for så kan det godt være lidt af et problem at bruge et on screen tastatur.
Støjdæmpning, jeg har ikke gjort noget videre for at gøre den støjsvag, altså ud over at smide nogen støjsvage blæsere i maskinen, og vælge en støjsvag 400watt PSU.
Det eneste jeg er lidt træt at i min HTPC er mine harddiske de larmer nemlig som det enste i maskinen en del, men det er der jo en løsning på.
Jeg har rodet en del med software, og kan du finde ud af at bruge linux så prøv en mythtv installation, det lader til der er tænkt lidt mere over tingene end der er i de fleste gratis windows programmer.
Håber det kan bruges til det du søgte, og er der spørgsmål er du da altid velkommen til at spørge.
/Rimers