Intel stopper med High-End chipsæts

Litteratur d.  09. juli. 2006, skrevet af foo
Vist: 911 gange.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 12:07:37
Svar/Indlæg:
1685/240
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
09-07-2006 12:40:36
Svar/Indlæg:
4295/306
Det er da simpelthen løgn! x(

Så vinder nVidia alligevel med deres politiske spil ved at nægte Intel muligheden for SLI?

Intel har altid været suverænt de bedste til at lave stabile chipsets, og hvis de bare kunne få lov til at enable SLI support ville de feje nVidia suverænt af banen.

Men nu skal vi så alle sammen ned på laveste fællesnævner og bande over elendige chipsets...

:00

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
09-07-2006 13:00:26
Svar/Indlæg:
14079/622
Det er løgn :x .. it has to be..

Intel chipset til Intel processorer - sådan er det!

foo

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 13:12:53
Svar/Indlæg:
1685/240
Som jeg har læst det, så er det endnu bare rygter. XbitLabs afslutter jo netop med at Intel ikke har villet bekræfte noget, men ja det ser lidt skidt ud hvis et Roadmap ikke har det på. Især når der er tale om kun et år frem i tiden... Lidt ærgeligt hvis det passer, men man kan på en måde godt forstå dem når nu nVIDIA er så forfærdeligt reserverede...

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 13:19:28
Svar/Indlæg:
2786/120
nVidia mister flere og flere points i min bog, selvom jeg har ejet mange af deres produkter... Først, problemerne med 7900 serien og dødelighed.. Og nu dette med, at de fordi de ikke selv kan lave et sælgende chipset, bliver nødt til at udelukke Intel fra brugen af SLi for at kunne sælge.. Det er at skyde sig selv lidt i foden, synes jeg, da folk der jo højst sandsynligt vælger Intel det næste ½ til hele år, så bliver "nødt til" at vælge ATi mht. Crossfire...
De eneste det går ud over er nVidia selv... :)

MVH.
Toke :)

palle

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 13:28:05
Svar/Indlæg:
2307/37
Tjah, Intel får vel bare igen af deres egen medicin. Intel har altid pisset på de andre chipset producenter med deres licenspolitik.

Men de må jo stole på, at Ati, nvidia med flere kan producere gode nok chipsets. Det har de kunnet før og det gør de allerede til AMD's platforme. Nvidia skal ikke dømmes ude, bare fordi deres nforce 4 Intel chipset ikke var optimalt. Og Ati's nye Intel chipset ser mere end almindeligt lovende ud...

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 14:05:31
Svar/Indlæg:
10398/435
Intel sagde i sin tid nej til at nvidia måtte lave chipsets til Intel-cpuer... hvorfor skulle nvidia sige ja til at intel må lave chipsets til SLI????!

Intel har jo også været nærrige over for SIS og VIA..

Der er da mange ting vi kan takke intel for ud over at de har holdt fast i deres chipset monopol i mange år. HDCP for eksempel.. Skal du have bluray drev skal du også have nyt gfx og ny skærm, nice nok intel :00

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 14:40:51
Svar/Indlæg:
1713/31
Det er en sørgelig dag... nVidia og Ati skal leve op til noget ingen andre har formået de sidste 5-6 år.

Men Intel bibeholder jo deres mainstream chipset så vi er ikke helt på røven endnu hvis Ati og nVidia leverer noget knald til Intel som de plejer. 865PE ydede stort set som 875P, 965P yder stort set som 975X... så mainstream er egentlig udemærket :)

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 15:43:06
Svar/Indlæg:
6531/410
har jeg sovet for længe og er det første april ?

er dette rigtig er det en meget trist dag imo
nvidia chipset stinker ati har jeg ikke leget så meget med ang chipset.

via og sis hmm det er da fint nok til hr og fru jensen.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
09-07-2006 17:49:08
Svar/Indlæg:
4295/306
#6 ja jeg ved godt at Intel ikke altid har været de flinke drenge når det kommer til at give informationer og tilladelser til chipset producenter.

Men på den anden side har det jo ikke hjulpet nVidia at de har haft adgang til AMD - deres chipsets er stadig inferiøre ifht. Intel. Jeg er overbevist om at hvis bare AMD gad putte ressourcerne i det kunne til hver en tid lave et chipset til deres CPU der er bedre end nVidias. Det er trods alt CPU producenten selv der bedst ved hvordan et chipset skal kommunikere med den.

På den anden side hvis Intel (og AMD) virkelig vil frem i skoene og lave noget tredje parts produktion og let for brugerne så skulle de tage hinanden i hænderne og blive enige om en fælles socket/interface standard så man bare kunne købe et hvilket som helst bundkort og så bagefter vælge om man vil putte en AMD eller en Intel cpu deri.

...og så kunne nVidia og ATI blive enige om en fælles multi-grafikkort standard så man kunne putte de grafikkort i man havde lyst til uden at tage hensyn til bundkort.

hehe keep on dreaming. :e :p

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 18:08:20
Svar/Indlæg:
6052/189
For at bryde isen:

SÅ KAN I LÆRE DET! :e AMD FOR THE WIN ! :e

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 18:19:30
Svar/Indlæg:
1135/38
Ja vil AMD for f..... da bare tage sig sammen og lave et kanon hurtigt chipset til deres CPUer.

palle

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 18:23:45
Svar/Indlæg:
2307/37
#9, hvor er det lige, at nvidia's og ati's chipset til AMD er inferiøre ift. Intel?

Stabilitet?
Overclocking?
Pris?

Enlighten me, please, for jeg kan ikke lige se hvor. Vi snakker jo ikke de gamle P2 vs. K6-2 dage. Og når nogle af de bedst ydende servere i dag bliver produceret med Opteron processorer og nvidia chipset, så viser det jo lidt om kvalitet, stabilitet m.v. ;)

Godt nok er Intel kendt for at træde sig selv over tæerne, men mon ikke de har lidt indsigt i de kommende produkter fra Ati og nvidia, der gør det her muligt for dem. Jeg synes flere af argumenterne i denne tråd bærer mere præg af religion end sund fornuft

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 18:30:56
Svar/Indlæg:
6624/113
#12 - Når man snakker en Intel Platform - ja så er ATi og nVidia lige nu totalt inferiøre.

Men en ting er nu - en anden ting er fremtiden. ;)

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 18:43:00
Svar/Indlæg:
3944/384
Lad os se hvad Nivdia og ATI kan :) Spændene spændene...

Shake

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 18:47:16
Svar/Indlæg:
2175/21
og hvis intel opgiver at lave super chipsets i fremtiden og overlader det til nvidia og ati, så må det også betyde at deres interne viden der har gjort at de altid kunne lave de bedste selv, nu blot bliver delt ud til ati og nvidia........det siger lidt sig selv. og man kan da godt køre sli med 975X fx...det er blot nogle specielle drivere du skal bruge til det, da det er software låst....

Jaller

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 19:13:27
Svar/Indlæg:
657/18
Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo....

men ok hvis det bare er alle chipset der hedder noget med X75 (highend) så må vi jo bare nøjes med det mindre...

men håber der er nogle der har hørt forkert...

Lars

Superbruger
Tilføjet:
09-07-2006 19:42:46
Svar/Indlæg:
1633/76
Muhahaha, yes my evil fantasy is coming through!!! :e

Bundkort med highend intel-chipset har tit og ofte været meget dyrere end de bedste bundkort til AMD, og er det ikke irriterende nok så fik man oftere en ringere bundle. Så jeg har altid hadet at skulle købe et mobo med intel chipset (selvom det jo engang imellem har været nødvendigt). Thank god those days are over, good riddance to bad rubbish.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2006 19:46:24
Svar/Indlæg:
6531/410
jeg siger jo ikke amd´s cpuer er ringe
jeg snakker chipset du snakker cpuer

nvidia chipset er da ok men til intel holder det bare ikke
du når ikke nær så høj oc med et nvidia intel chipset som du gør med intels egne.

nvidia chipset er imo ikke så stabile og lette at arbejde med som intel er .

personlig er jeg lige glad med prisen bare det virker.

palle

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 01:06:07
Svar/Indlæg:
2307/37
#18, nu var det ikke dit men Kleitus' indlæg, jeg refererede direkte til. Der ud over mener jeg da i øvrigt ikke, at jeg snakker om cpu'er??? Jeg fortæller bare, at Ati og nvidia laver fremragende chipsets til AMD, så hvorfor skulle de ikke kunne lave det til Intel. Bare fordi Intel udgaven af nforce 4 var buggy, så skal man ikke dømme nvidia og de andre ude.

Så vidt jeg husker, så viste de første tests på XS af Ati's kommende Intel chipset, at det meget vel kunne være det chipset, man skulle satse på til Conroe.

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 03:27:31
Svar/Indlæg:
2175/21
ja der er nogle NB problemer med intel 975X og 965...såvidt jeg har forstået laver de nogle numre med at løsne timings inde i selve NB når rambåndbredden kommer over et vis punkt...hvilket gør at ydelsen enten forbliver den samme eller falder....men er ikke helt sikker på jeg har forstået problemet helt korrekt....

-Timberwolf-

Superbruger
Tilføjet:
10-07-2006 08:37:20
Svar/Indlæg:
421/13
#17 Ja det har du faktisk ret i. Intel bundkort har altid været dyrere ifht. boards til AMD. Ingen konkurrence indtil nu. Well, ikke så meget som nu i hvertfald.

Micccim

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 12:54:37
Svar/Indlæg:
119/5
Problemet kunne også være, at vi på et tidspunkt kun har ati og nvidia til at lave chipsets og hvis så en af den får overtaget markedet sidder vi igen med monopoltilstand.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 11:08:16
Svar/Indlæg:
4120/115
Udover at jeg ikke tror på denne nyhed!

Så er der da overhovedet ingen tvivl, om at Intel producere de bedste chipsets på markedet, og kvalitets medsigt er der ingen af de andre der kommer tilnærmelsesvis i nærheden! Det skulle da lige være Broadcom med deres Serverworks serie... Men at sammenligne Intel chipset med VIA og TiS og hvad i nu ellers har hevet frem, det er en direkte hån mod Intel!

W.e.S.t

Superbruger
Tilføjet:
12-07-2006 13:41:06
Svar/Indlæg:
312/44

Du kan da ikke med fuld seriøsitet stille dig op og sige at Nvidia ikke kan finde ud af at lave mobo's til AMD? Det er en løgn du ikke kommer ret langt med.

Jo der har været tider hvor Nvidia ikke har levet op til den kvalitet de plejer, det gjorde de ikke i deres Nforce3 serie til socket 754, men der har AMD vel også en del af skylden, da 754 CPU'en efter min mening aldrig burde have eksisteret (det er der flere grunde til).

Både i Nforce 2 og Nforce 4, har Nvidia levet højt på den gode kvalitet og meget høje ydeevne ift. konkurrenterne. Der har været mindre udsving i disse platforme også, men der er det nærmere producenterne af deres mobo's der har sovet i timen ved at levere mobo's med ringe komponenter og dårlige BIOS'er. Det er nu noget Nvidia har besluttet sig for at tage hånd om ved at udgive en guide til deres producenter med nogle strenge krav om kvaliteten af de komponenter der må benyttes og en række andre ting, som skal sikre endnu bedre kvalitet i fremtiden fra ALLE producenter.

Jeg mener ikke at man kan bebrejde Nvidia at de ikke har kunnet leve helt op til kvaliteten, som Intels mobo's har, da de jo først lige har fået rettighederne til at lave Intel baserede chipsets og derfor skal have noget tid til at få bare tilnærmelsesvis samme erfaring som Intel har, da de jo har mange års erfaring. Dog ved jeg at Nvidia altid vælger at lære af deres fejl og tror derfor at man i fremtiden også kan forvente nogle rigtig gode mobo's til Intel platformen fra deres side.

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2006 06:58:10
Svar/Indlæg:
2175/21
måske når vi når hen til nforce 6-7 ....når intel ikke spiller med lukkede kort når der skal udvikles nye chipsets....