"Stjæler" HWT.dk domæner?

Om siden d.  10. juli. 2006, skrevet af CV
Vist: 6470 gange.

CV
CV

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 10:14:42
Svar/Indlæg:
466/9
Hejsa.

Faldt over denne nyhed på The Inquirer.

http://www.theinquirer.net/def...

Og denne

http://www.hardinfo.com/show.a...

Det da ikke helt smart hvis det er sandt? ?:(

//CV

Gr00wer

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 10:20:03
Svar/Indlæg:
200/19
de bitcher fordi de ikke selv fik de domæner? seriøst.. de må ku købe sig til dem eller gå væk :p

hardware-test.dk all the way!

CV

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 10:21:40
Svar/Indlæg:
466/9
Men stadig, de domæner som der bliver talt om ligner andre domæner pænt meget, og nogen af dem er direkte kopieret, og så bare med .dk eller .com i stedet.

hard-info.dk (hardinfo.dk)
itzonen.com (itzonen.dk)
tweaktown.dk (tweaktown.com)

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
10-07-2006 10:27:20
Svar/Indlæg:
5679/460
det lyder godt nok som whine

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 10:31:38
Svar/Indlæg:
6181/270
der er jo ingen regler om hvor mange domæner man må købe.
det er første til mølle principet

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 10:31:44
Svar/Indlæg:
830/15
De er satme langsomme til at reagere, de domæner har været tilknyttet OC/HT i lang tid efterhånden.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 10:35:19
Svar/Indlæg:
6624/113
Hvis i lægger mærke til det, er det Steen Teglers og ikke hardware-test.dk som ejer de domæner - ergo har det ingen som helst effekt at sagsøge andre end Steen Teglers - som i sin egenskab af privatperson skam fint må eje dem, men ikke misbruge dem med økonomisk gevinst for øje.

Kan heRR Jon Fabricius ikke lide at andre ejer domæner som minder om hans eget, så kan han sørge for at købe dem allesammen, eller klappe kajen i.

Mønsterbeskyttelse og Copyright er en ting - handel med domæner er en ganske anden ting.

CV

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 10:36:47
Svar/Indlæg:
466/9
#6 Synes stadig det er noget svineri at købe et domæne som f.eks hard-info.dk, og så binde det sammen med HWT.dk, altså så du ender op på HWT.dk selvom du måske ville ind på hardinfo.dk.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
10-07-2006 10:39:52
Svar/Indlæg:
7881/1165
#7: prøv og se om du kan?

www.hard-info.dk

jeg kan ikke :00

CV

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 10:41:20
Svar/Indlæg:
466/9
#8 Nej, men det var bare et eksempel. Et af de andre omtalte domæner leder nemlig ind på HWT.dk
Tror det var tweaktown.dk !

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 10:42:42
Svar/Indlæg:
830/15
#6 - Ja det har du egentlig ret i det med ejerskabet af dem, rundforvirring i knolden over at han ikke er på siden mere :)

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 10:42:48
Svar/Indlæg:
1419/29

http://tweaktown.dk/ den kan jeg desværre godt åbne :l

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 10:44:40
Svar/Indlæg:
1198/35
Det sku flabet Steen :e
Men så længe de ikke stiller videre til HWT, synes jeg ikke der er noget at pive over. Hvis HardInfo vil have dem må de jo købe dem af Steen (jeg kunne godt forestille mig han ville have en del for dem :o :p).

red_martians

Moderator
Tilføjet:
10-07-2006 10:44:53
Svar/Indlæg:
7881/1165
Så er vi ved at være langt ude ikke.... at en stor side som tweaktown ønsker domæne i dk lyder mest som en provokation...
www.tweaktown.no eksisterer f.eks. heller ikke.
Og isåfald er sider som tweak og tweakup muligvis ligeså udsatte da de lever af deres navn... :o
Det gør vi ikke. her handler det om hardware-test.dk og hardware-test.com.
:00

CV

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 10:47:32
Svar/Indlæg:
466/9
#13 Søgt undskyldning. Tweak.dk og TwekUP.dk er da på ingen måde tæt på at være efterligning af TweakTown.com. Men det er TweakTown.dk derimod, som sjovt nok sender en direkte ind på HWT.dk.

#12 Tjek lige Tweaktown.dk

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 10:50:51
Svar/Indlæg:
1198/35
Ja den havde jeg ikke tænkt på. Det synes jeg er noget svineri, man skal ikke tjene penge på andres navn. :l

red_martians

Moderator
Tilføjet:
10-07-2006 10:53:50
Svar/Indlæg:
7881/1165
#14: korrekt. men at steen ejer det er ikke ensbetydende af at det har nogen som helst indflydelse på siden... tweak og tweakup lever af deres navne og hvis de ikke eksisterede var det lige med at siden ikke eksisterede.
Men your opinion.. jeg vil ikke blande mig mere. :p

CV

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 11:00:54
Svar/Indlæg:
466/9
#16 Så du mener ikke at de domæner har noget at gøre med HWT.dk? Godt nok er det kun det ene som vidersender dig til HWT.dk. Men vil stadig mene det er mere end rigelig grund til at binde det til siden.

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 11:01:34
Svar/Indlæg:
830/15
#15 - Så folk der tjener penge på at sælge varemærker er nogle svin? :) - Hvor kan du efterhånden handle henne så :00

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 11:04:29
Svar/Indlæg:
2267/261
Er sten aktiv på denne side ? :D

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 11:13:41
Svar/Indlæg:
1198/35
Du skal jo tænke på det er Steen som ejer dem privat. Det vil sige de ikke har noget med HWT at gøre. Hvis de får det synes jeg det er noget svineri. Det ene af domænerne stiller åbenbart videre til HWT, hvilket jeg ikke synes er iorden.

Han må for min skyld gerne tjene penge på at sælge domænerne videre, men jeg synes det er svinsk at bruge dem som reklame for sin egen side.

CV

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 11:16:33
Svar/Indlæg:
466/9
#20 Det er forbudt ifølge dansk lovgivning at tjene på vidersalg.

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 11:19:43
Svar/Indlæg:
1198/35
Hmmmm okay synes bare tit man ser folk der sætter domæner tilsalg på QXL :00

CV

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 11:22:03
Svar/Indlæg:
466/9
Hmm. Misforstod det som var skrevet her.

Its illegal by danish law to earn money on the behalf of other companies names

Det står til sidst på Hardinfo i det han har skrevet.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 11:33:11
Svar/Indlæg:
6624/113
Det er skam ikke ulovligt at tjene penge ved videresalg af domæner. ;)

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 11:51:24
Svar/Indlæg:
1419/29
#24 Altid godt at høre den anden side af sagen ;)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 11:56:54
Svar/Indlæg:
3640/1231
Desværre er Hard-info igen ude med riven hvor han kan. Han har et personligt mål i at sætte HWT i dårligt lys, og få sig selv til at stå siden om side med f.eks. Toms Hardware hvilket vi så på CeBIT i år.

Hardinfo's påstande i det her, er der intet hold i, og hvis der havde været det, så havde det ene domæne jo været hos Jon for længe siden. Det er blevet til en personlig kamp, desværre også med personlige angreb og chikane fra Jon Fabricius, og ikke noget der handler om et domæne.

Domænet handler ikke om penge eller lign, hvorfor vi også kan henvise til at der aldrig er blevet solgt et domæne hos Hardware-TEST med fortjeneste. Vi har dog købt dyrere domæner end det, f.eks. Hardware-test.com

Når man køber et domæe er det et registreret varemærke, da et domæne er 100% unikt. Hardinfo skriver at dette navn er et beskyttet varemærke, hvilket selvfølgelig virker ganske umuligt, da man heller ikke kan registrere "nyheder".

At Hardinfo er så meget ude med riven, ses ellers tydeligt på deres informations-sider, hvor de også skriver en masse om hvor store de er, hvor mange folk de har. Vi har altid valgt ikke at omtale Hardinfo for det de er, nemlig Danmarks mindste side (hvilket også forklarer hvorfor de ikke har nogen form for counter på ders side), men er blevet godt og grundrig træt af den måde Hardinfo, ikke bare fører sig frem på, men også prøver at få andre til at se dårlige ud.

Vi vil nu indsamle beviser som vi har fastholdt i 2 år, primært fra vores cebit møder, som er beviser på hardinfos lave besøgstal, men ikke mindst beviserne på at hardinfo's markedsfører sig 100% på en løgn. Med et sådan sagsanlæg, vil det naturligvis være et mål af få denne side lukket permanent.

Jeg vil ikke forsvare at der foregår mellem Hardware-TEST og Hardinfo, det vil vi lade vores advokater om, dette er mere for at informere jer læsere en smule om situationen. Det handler i bund og grund om at Hardinfo, som tidligere har været et respekteret site, nu hører til blandt de ukendte, som aldrig ser dagens lys. Da HWT har haft fuld fart på hele vejen, har hardinfo tyet til meget ufine marketingsmetoder, især overfor vore fælles samarbejdspartnere. Heldigvis er Hardinfo selv blev taget i at markedsføre sine besøgstal som overlagt bedrag, hvilket forklarer hvorfor der ikke bliver testet mere fra de store producenter hos Hardinfo.

At Hardinfo nu er efter os offentligt, er sikkert et tegn på enden, men han vil sikkert lige have en sidste tilsvining af HWT op inden han går helt ned.

Det er meget uheldigt at hvis man er i den tro, at alle landekoder der hører til et domain, bliver til ens eget, fordi man køber et .dk eller et .com domæne. Reglerne har desværre ikke været klare nok på det område, men der er forskel på regler og direkte åbenlyshed.

Ser man lidt på de danske websider, bare for at sætte det i perspektiv, så er der sikkert en grund til at ingen andre samarbejder med HardInfo mere?!

Dette er et utroligt skuffende træk fra Jon, ikke mindst fordi han trækker andre med i det, som vi aldrig har haft kontakt med... igen en løgn!

Vi er ganske skuffede over dette tiltag fra Hardinfo, som han aldrig vil kunne få retslig medhold i, men vi kan igen kun trække på skuldrene, og så overveje vores skridt fra nu af.

PK

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 12:14:01
Svar/Indlæg:
931/181
lol!

ham jon er da ik for klog, som der blir sagt er det først til mølle princippet der gælder...

i mine ører er der ikke hold i noget af det han forsøger og han vil spilde en masse penge på en evt retsag.

opkøb af domæner og redirecting eller anden form for reklame på et domæne som folk kommer ind på ved stavefejl er en meget brugt ting og indtil videre ikke dømt som ulovlig af nogen domstol så vidt jeg er informeret.

med mindre der er direkte tale om overtagelse af et domæne (læs forfalskning af underskrift til overdragelse ol) så er det klart ulovligt, men det andet har intet på sig.

men hvis der sker noget i sagen vil jeg (og nok også alle andre brugere) gerne læse om det :)

//PK der selv gør det samme som Steen

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 12:15:57
Svar/Indlæg:
725/128
Hvis der er noge der er dårligt og skadelige for internettet så er det når folk hamster domæner, så det er helt klart sitet her der er forkert på den.

"hvis jeg slukker for de andre er der kun mig tilbage"

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 12:17:43
Svar/Indlæg:
6624/113
#30 - Jamen det er ikke sitet der har købt de domæner - det er Steen...?

Hvis du vil ud med riven efter alle som hamstrer domæner, så har du sgu noget af en opgave foran dig.

PK

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 12:21:38
Svar/Indlæg:
931/181
#30 lol, få øjnene op...

fact 1: det er IKKE ulovligt

fact 2: det er Steen og ikke sitet der ejer domænerne

fact 3: sådan virker verdenen nu engang

The

Chefredaktør
Tilføjet:
10-07-2006 12:37:31
Svar/Indlæg:
4741/1690
En hurtig søgning på google viser disse hits - betyder det mon så at danske HardInfo også vil sagsøge disse firmaer ??? .

http://hardinfo.berlios.de/wik...

http://www.tucows.com/preview/...

http://www.hardinfo.ro/

The

Chefredaktør
Tilføjet:
10-07-2006 12:42:22
Svar/Indlæg:
4741/1690
I øvrigt hvis man f.eks. klikker sig ind på Klagenævnet for Domænenavne http://www.domaeneklager.dk/ så vil man i en af deres seneste afgørelser - 890 - pcware.dk (7.juni 2006) http://www.domaeneklager.dk/up... - kunne læse følgende i nævnets afgørelse i slutningen af side 3…

<B>Nævnets bemærkninger:</B>

Betegnelsen ”Pc-Ware”/”PCWare” består af to ord, som både enkeltvis og sammensat er af rent beskrivende karakter. Det sammensatte ord indikerer således, at der er tale om virksomhed, som har at gøre med salg af varer, som relaterer sig til pc’ere. Der er derfor tale om en beskrivende betegnelse, der som udgangspunkt ikke i sig selv har tilstrækkeligt særpræg til at nyde beskyttelse som forretningskendetegn for denne form for virksomhed.

Det forhold, at klager har registreret betegnelsen som virksomhedsnavn, ændrer ikke herved.

Vil klageren påberåbe sig at have opnået en kendetegnsret til betegnelsen ”pcware”, må klageren derfor godtgøre at have indarbejdet betegnelsen som individualiseringsmiddel for specielt sin virksomhed.
For så vidt angår generiske betegnelser uden normal adskillelsesevne, vil det i almindelighed være særdeles vanskeligt – og ofte umuligt – at godtgøre, at der foreligger en sådan indarbejdelse, og nævnet finder ikke, at klageren har godtgjort, at dette er tilfældet. Betegnelsen ”pcware”/”
pc-ware” har da også indgået i flere virksomheders navne, herunder en tysk virksomhed, som angiveligt er Europas største softwarevirksomhed.

*klonk*

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 12:47:42
Svar/Indlæg:
458/22
Så skynd jer at lave en officiel pressemeddelelse så i kan lukke munden på spekulerende medier :)

Erroneus

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 13:05:35
Svar/Indlæg:
673/19
Jon er et fjols, han har ingen etik eller morale. Det har vi set flere gange før, f.eks. da han lavede en anmeldelse af et x1800 kort, som tydeligvis var med fake resultater, som sjovt nok dissede x1800 og sjovt nok var det kort efter han ikke blev inviteret til ATI's fremvisning for pressen, fjols!

Han har kun et formål med det her og det er at få det HWT i dårligt lys, derfor han ikke vil give de 99 kr for det eller vente til 30/9

:00

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 13:07:22
Svar/Indlæg:
3640/1231
Moses > Det er meget muligt, men nu ligger der også kun en pressemeddelelse fra Hardinfo ude. Vi vil ikke falde ned til samme niveau og fylde partnere og læsere med løgne.

Steen har domænet, og hvis det var så vigtigt for Jon, ville han nok have købt det for 99,- tror du ikke?

Domænehajer køber og sælger domæner med profit, og det er ikke sket EN eneste gang i HWT's historie ;)

Vi vil lade Jon kører denne sag færdig, for vi er ikke i tvivl om at det bliver et direkte selvmord for Hardinfo, da virkelig mange i branchen ved hvad han laver.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 13:20:17
Svar/Indlæg:
3640/1231
#41 > Du kan læse mere her:
http://www.hol.dk/traad.asp?fI...

Vi er ikke de eneste der kender til hans bedrageri om besøgstal. Det er vi personligt ligeglade med, eller "var" ligeglade med, da vi havde vores facts klare.

#42 > aaaah, det tror jeg ikke ville gavne nogen :e

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 13:22:20
Svar/Indlæg:
3532/303
har lige kigget lidt på de forskellige sider af sagen. Det virker somom at der er mange der mener at det er en forbrydelse hwt har gang i, uden at tage i mente at det er Steen der har købt domænet og gerne vil videre give det uden han får noget ud af det.
Jeg kiggede ind på hardinfo's forum da jeg lige ville se hvad de snakkede om og hvad der nu ellers foregik, der var et indlæg på hele deres forum, det vidner jo ikke just om vild aktivitet. Jeg er ret vis på at hvis folk brugte siden, ville folk også kigge og skrive i forum en gang imellem.
At sagen er blevet så opblæst og at brugerne på sider som fx. newz.dk har taget side mod hwt er jo bare en rigtig uheldig drejning som kan resultere i færre besøgstal og evt. dårlig omtale. Det for noget som beskrives som en forbrydelse når det bare er endnu en af nettets uendelige opspundne regler som en person nu mener er blevet overtrådt...
Håber der kommer låg på sagen lidt hurtigt...
Rage

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 13:32:40
Svar/Indlæg:
725/128
Om det er Steen eller sitet kommer i den sdiste ende ud på et.
Fordi mange gør noget forkert gør det det ikke lgie pludseligt super duper i orden og herligt for andre.

Prøv at bruge øjnene selv makker!
Jeg siger ikke det er ulovligt, siger bare det er skadeligt for internettet og det er det.
Støder som Multimedie Integrator tit på sådanne sager hvor nogle har købt en stor stak domæner og dermed forhindrer andre i at få noget der passer til deres nieche.

Tit så er motivationen alene at kunne sælge dem dyrt bagefter eller bare at have dem så der ikke er andre der kan have et lign. navn, altså en form for konkurrence forhindring.

Lige meget hvad, så er det bare træls.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 13:33:41
Svar/Indlæg:
14079/622
Endnu et fejltrin for Hr. Fabricius' side.

Personligt går jeg ikke ind for køb af domainer, man ikke selv skal bruge. Men jeg finder det ret sjovt, at Jon først reagerer, efter 2 års registrering - et tydeligt forsøg på kompensering over, at hardinfo er "non-existant" på den danske hardware-scene. Noget han prøver at give Hardware-Test skylden for, over et ubetydeligt køb af et domaine. :00

De historier jeg har hørt, bl.a at han smed om sig med store ord til nVidia, om at han var ejer af et dansk hardware site, på størrelse med THG (toms hardware) - hvilket langt fra passer - er virkelig sørgeligt. Hardinfo har vel ikke engang 1/10-del af hverken HWT, HOL, Tweakup eller tweak's hits.
Jeg synes egentlig at det ville være på sin plads, hvis Jon brugte sin energi, om end det er negativ energi, på at få hardinfo på ret køl, i stedet for at tilsvine andre. Vi kan se at selv tidligere skribenter på HI (Claus), ikke engang bryder sig om Jon..suk.

Og <b>hvis</b> hans intentioner <b>virkelig</b> var at eje det sk*de domaine, ville han så ikke tage imod steens tilbud på 99kr ? :o
-Eller står det så slemt til på hardinfo, at de ikke kan financere et køb af den kaliber ? :P

Bare mine 25 ører :)

/Edit
Ak og ve, HWT videresælger også e-mail adresser.. det hele er en konspiration!

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 13:34:29
Svar/Indlæg:
3640/1231
#44 > Det er en lidt uheldig måde det er foregået på, men både forventet og næsten håbet.

Vi har i år været vidne til meget skræmmdende oplysninger omkring HWT vs Hardinfo, som sikkert vil se dagens lys endeligt.

Som mange nu har sagt:
"Vi kender jo alle sandheden"! :00

Vi lyver ikke omkring noget, heller ikke i denne sag. Vi sætter heller ikke andre i dårligt lys, som det sker lige nu - vi reagerer blot denne nyhed/pressemeddelse. Vi ser naturligvis frem til at få hele denne HWT vs. Hardinfo sag bragt til en ende. Med alt hvad det indebærer. Skal ret være ret, går vi hele vejen.

At det skulle resultere i færre besøgende tror jeg nu ikke, da intet er ændret ved vores udvildighed. HWT er stadig den samme side som den altid har været, og vil altid være det!

The

Chefredaktør
Tilføjet:
10-07-2006 13:40:57
Svar/Indlæg:
4741/1690
Det her drejer sig ikke så meget om selve Hardware-TEST.dk - det drejer sig efter hvad jeg tror, mere om at Jon har et personligt meget negativt forhold til mig, som ligger helt tilbage fra 1999 da jeg startede Hardware-TEST.dk sammen med HeO fra Overclocking.dk

Den gamle historie er, at jeg før jeg startede Hardware-TEST.dk op sammen med HeO havde jeg nogle samtaler med Jon om evt. at blive skribent for Hardinfo.dk, men jeg valgte så at takke nej og starte Hardware-TEST op istedet.

At jeg gjorde det og at Hardware-TEST.dk blev en succes tror jeg aldrig at Jon har glemt ! - og jeg har mange eksempler på at Jon har prøvet at gøre livet surt for Hardware-TEST for på den måde at ramme mig...

I årenes løb har vi haft mange småkampe, hvor Jon har prøvet at dunke mig og Hardware-TEST på, men jeg giver jer ret i at denne "nabofight" burde vi have holdt privat, men Jon har så valgt at gøre det på en anden måde - og så må både Hardware-TEST og jeg svare igen.

The Boss
Steen Teglers

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 13:48:08
Svar/Indlæg:
2620/327
#45 Jeg kan altså ikke se problemet i dette tilfælde. Der er da ikke noget galt i at købe et domæne, hvis man har en idé om, at man kan komme til at bruge det en dag. Hvis man ikke selv gør det, er der nogen andre, der gør.

Jeg ejer fx frelser.dk, som jeg ikke bruger til noget endnu, men havde planer om at gøre, da jeg købte det. Det er der ikke noget ulovligt i, og heller ikke noget uetisk, synes jeg. Heller ikke selvom der er kirker i Danmark, som hedder Vor Frelser Kirke. Hvis én af disse kirker syntes, de fik brug for frelser.dk, kunne de nok også få det af mig for den pris, det har kostet mig, hvis de havde et godt argument for, hvorfor de skulle have det (fx hvis de i daglig tale blev omtalt som Frelser og ikke Vor Frelser).

Anyway, sagen her handler heller ikke om, at nogen vil tjene kassen på at sælge domæner dyrt. Hardinfo kan få hard-info.dk for 99 kroner, hvis de vil. Og B@NG skriver i tråden på hol.dk, at tweaktown.com aldrig har henvendt sig til HWT.dk, og at hvis de gjorde det og ville starte en dansk tweaktown, kunne de sagtens få tweaktown.dk. Hvad er problemet så?

sko

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 14:13:36
Svar/Indlæg:
1954/464
hehe...

han er da blevet lidt sur ham Jon...

:e

ikke godt for blodtrykket...

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 14:20:35
Svar/Indlæg:
1581/5
tydeligtvis nogle folk der keder sig for meget i sommerferien.

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 14:28:21
Svar/Indlæg:
1888/560
Jeg vil bare sige "Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus.", ellers synes jeg at B@NG og Steen ganske fint har klarlagt HWTs/Steens side af sagen.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 14:56:21
Svar/Indlæg:
5600/32
Ville lige ind på hardinfo og kigge, men det lader til, at både .dk og .com er taget ned lige nu.. :00

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 15:03:56
Svar/Indlæg:
1155/43
Tror personligt at det er deres 200mb trafik halvårligt, der er overskredet nu...

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 15:07:35
Svar/Indlæg:
5600/32
Hehe, det har i nok ret i :D.

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 15:09:10
Svar/Indlæg:
1155/43
Jeg vil forresten gerne rate mit indlæg som "über morsomt"... hvor gør jeg det :D

!Edit! For dem som savner deres site, så kan de bare bruge googles cache.. Den er godt nok 3 dage gammel, men det indlæg fra eller til i forummet ?

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 15:18:12
Svar/Indlæg:
3640/1231
Vi vil gerne holde tråden lidt "sober", så direkte tilsvining og hån bedes i poste et andet sted :l

Sagen er allerede helt uden sammenligning og direkte ærgelig, men lad os vise os som det seriøse site vi er :)

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 15:28:40
Svar/Indlæg:
830/15
Personligt ville jeg foretrække at denne, og lign., tråde ville blive lukket af de respektive folk - og at The Boss og evt. B@NG ville lave en låst nyhed med HWT's syn på sagen og de oplysninger i mener vi skal have.

Jeg er dog bange for at et sådan træk vil blive misforstået af modstandere/skeprikere, som et forsøg på at dække over misæren.

Grunden til at jeg ville foretrække dette er at det på ingen mulig måde er os, brugerne, der skal køre sagen og at vi på ingen måde kan have indsigt nok i sagen til at udtale os - og allerede nu er/har der være flamewars.

Mine 50 cents (Som jeg sikkert fortryder fordi folk helt sikkert kun vil se det negative i det.)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 15:30:05
Svar/Indlæg:
6624/113
#59 - Der er argumenter for og imod, men så længe tråden holdes sober og fri for unødvendige udbrud, kører den skam videre. :D

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 15:36:29
Svar/Indlæg:
6531/410
det kan godt ske det ikke er ulovlig men imo er det moralsk
forkert og et site som dette burde imo holde sig for god til at lave sådan noget.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 16:49:29
Svar/Indlæg:
4263/107

Hvis du havde læst hele tråden, ville du indse at INGEN af dine argumenter holder.

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 17:22:43
Svar/Indlæg:
2694/107
Du læser tydeligvis ikke specielt godt... klik her: www.hard-info.dk

/Ash

Allan

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 18:05:16
Svar/Indlæg:
2/0
>> B@NG m.fl.

For at samle op på tråden - hele Jons diskussion er dybt latterlig. Hvorfor løber Jons skribenter skrigende bort - hvis det er så "fed" en side at skrive for - og efterlader huller i plankeværket, som bliver nødtørftigt repareret med gamle forskallingsbrædder?

Hans marketingsmetoder er dybt kritisable; jeg har da også læst deres About-side... Skandinaviens største? Det er til at grine over... Intet andet!

HARDiNFO samarbejder tilsyneladende med Gate2Prices.dk... Ifølge ejer Jon Fabricius har de flere besøgende, end hvad Just-Eat.dk har på en god dag. DET ER JO DEN RENE GALIMATIAS. De har ikke haft en kvalificeret nyhed i ugevis - og der sker intet på siden.

Kunne ejeren blot forstå, at man bør afslutte en "æra" (LOL) med stil, havde tingene set noget anderledes ud. Siden bør efter undertegnedes mening lukke omgående - eller inden for kort tid. En nyhed på The INQ hvert halve år er ikke nok til at retfærdiggøre sidens eksistens - ej heller producenternes tillid. DET ER SIMPELTHEN SVINERI.

Til B@NG og Steen Teglers specifikt: Jeg håber, I får fremlagt jeres beviser og får HARDiNFO ned med nakken én gang for alle. Held og lykke! I har for lang tid siden overhalet HARDiNFO (hvilket enhver med realitetssans også ved... Bare ikke Jon selv), og jeres kvalitet er blevet klart forbedret det seneste stykke tid; særligt med Klavs Steenhofs ankomst ser tingene nu bedre ud end nogensinde.

Dette indlæg vil også inden for kort tid figurere på HWT.dk. Jeg håber på god respons, så FALSKNEREN kan få stillet stolen for døren. Det er naturligvis urealistisk, at Jon skulle få noget ud af en retssag - andet end flere lussinger. Hans egen moral står i hvert fald for skud...

Held og lykke!

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 18:29:21
Svar/Indlæg:
1503/128
Rystende på hovedet, og dybt forarget, har jeg kun to spørgsmål:

1. Hvorfor har Steen købt domænet?
2. Hvad vil han bruge det til?

En kyndig person der kan svare mig på begge spørgsmål - UDEN søforklaringer? Og ja, jeg vil tillade mig at vende tilbage til dette afsnit, hvis jeg ser bare den mindste søforklaring i et eventuelt svar!

Allan

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 18:30:27
Svar/Indlæg:
2/0
Mere sandhed til HARDiNFO (nu på engelsk, så producenterne kan læse det)

http://www.hardinfo.com/commun...

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
10-07-2006 19:16:03
Svar/Indlæg:
15982/637
#69 der står intet ?

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 19:18:50
Svar/Indlæg:
6624/113
Nej den blev slettet. :P

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
10-07-2006 20:11:25
Svar/Indlæg:
1235/80

og hvor ved du det fra?????
evt. beviser??

synes som de fleste at denne mudderkastning er - kan ikke finde andre ord - uforskammet........

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 20:14:39
Svar/Indlæg:
6181/270
#72 Jon kan ikke bare tage kontakt til udbyderen for at få det fjernet, for det er ulovligt at gøre sådan noget uden ejerens samtykke.
det hører så under bedrageri sådan noget og kan straffes med fængsel

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 20:41:22
Svar/Indlæg:
4222/223
Nu har jeg fulgt med det meste af dagen i denne tråd, og jeg kan se der er mange der ikke gider læse hvad det er The Boss aka Steen Teglers har at sige i denne sag. Det tager ellers ikke særlig lang tid at finde ud af, og det hele er spændende læsning. Men det ser ud til at fordi det som Jon Fabricius siger er blæst op på flere fora og nyheds grupper så tager de hans side istedet for at høre eller se hvad hwt.dk har at sige...

Kom nu folkens, tag og læs det igennem. Det er en god gang læsning med folks forskellige synspunkter, og det er hurtigt at se hvem der har læst det som dem fra hwt har at sige og dem som ikke har.
Admins og skribenter herinde er smartere end som så, og som B@ng skriver er der ingen grund til at falde ned på hans niveau.

Kan godt være det er en gang uforstående pladder det her, men så har jeg også sagt noget, Nåh....

Steen Teglers ftw :D

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 20:52:53
Svar/Indlæg:
6181/270
hvis du mangler en famillie til at tage af problemerne, så sig bare til;)

it's a joke

nej, jeg støtter dig 100% op bag dig

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 21:37:08
Svar/Indlæg:
2353/24
Jeg vil tilslutte mig dem som spørger Steen Teglers om hvorfor han købte domænet, for han må da have haft en bagtanke med domænet.. enten at lave en profitabel handel med Jon F. eller prøve at få folk som gerne vil ind på hardinfo.com til at komme på hwt.dk istedet, og den 3. mulighed er at det var for at undgå at domænet fald ti domænehajernes hænder (rimeligt usandsynligt, efter steen og Jon umiddelbart ikke har noget venskabligt forhold til hinanden).

Jeg vil naturligtvis ikke afvise at der var en anden grund, dengang i 2004.. men det virker noget lusket at købe et domæne som minder såmeget om en konkurrents uden at bruge det til noget.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 22:00:03
Svar/Indlæg:
3640/1231
Der er ingen der har sagt at det har været moralsk korrekt at købe det domæne, heller ikke at lade det pege på HWT.

Årsagen er som sådan ligegyldig, da det ene og alene handler om moral, hvis der skal lægges en årsag på bordet.
Men okay, lad os tage et worst case scenario, at Steen købte domænet for at irritere Jon, så er moralen vel lagt?

Dog bliver pegningen mod HWT fjernet, og så er historien ikke længere. Det handler om en, desværre, gammel kamp mellem HI og HWT.

Af samme grund reagerer vi nu, for Jon vil intet vinde eller tabe, uanset om han har det domæne eller ej (eftersom det ikke er i brug, og ikke har været det i LANG tid nu).

Derfor reagerer vi som vi gør! Vi har aldrig angrebet HI på nogen måde, og har ikke i sinde at deltage i en krig. Men bliver vi angrebet vil vi skam forsvare os på bedste vis. Dog stadig på en sober måde, hvor vi ikke beskylder nogen for at stjæle noget.

Kan min i grunden stjæle noget fra nogen, hvis de ikke ejer det?

Sagen har udviklet sig meget hektisk i dag, og vi må beklageligvis nok erkende at denne sag ikke får en lykkelig udgang :(

Jeg kunne dog godt tænke mig at du "Knaldhætte" stod frem og fortalte hvem du var, det må da være fair nu?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 22:00:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Melder mig under Woodgnomes fane, og tror at sagen nok skal få et retfærdigt udfald. Længere er den sådan set ikke.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 22:24:35
Svar/Indlæg:
3640/1231
#83 > Det har det heller ikke. Jon har bare kontaktet TweakTown og trukket dem med i det. HWT har ingen kontakt haft til TweakTown overhovedet (heller ikke nu), men det kommer jo nok snart :)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 22:37:32
Svar/Indlæg:
3640/1231
#85 > Om det er i strid med "reglerne" vil vi jo så her finde ud af. Jeg er ret sikker på at der ingen tvivl hersker om hvad man må og ikke må, og jeg tror ikke på at der er overskredet nogle regler her, hvis man kigger på de afgørelser der ligger.

Der er mange ting man kan gøre op i ret og uret, domænehajer eller ej. Vi har igennem længere tid også forsøgt os at købe f.eks. hwt.dk som abolsut heller ikke går til 99,-
Men det er bare spillets regler.

Dog vil vi ikke træde nogen over tæerne, og derfor vil vi da selvfølgelig tage snakken med dem som mener de har mere ret til domænerne, end vi har.

At Jon mener han har mere ret til hard-info.dk er også fint nok, men han ville ikke købe det da det var ledigt for 99,- og han vil ikke købe det nu for 99,-
Så mener jeg ikke man har ret til det.

Så garanterer man sig jo enorme mængder domæne ved at købe et eneste... den holder ikke helt ;) IMO anyway :)

PK

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 22:45:56
Svar/Indlæg:
931/181
#86 so true :D

hvis man ikke har været hurtig nok må man hoste op for tingene...

se blot .eu domæner, der er blevet "stjålet" mange navne, men kan de gøre det store ved det? nej... sådan virker det med domæner..

PK

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 22:48:28
Svar/Indlæg:
931/181
#87 at ting er uetisk/umoralsk gør det jo ikke ulovligt:D

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 22:53:50
Svar/Indlæg:
1900/33
#87 Problemet er så bare at de ikke har tahet kontakt til Steen, altså må de ikke have haft brug for domænet! Da Jon tog kontakt til steen omkring hard-info.dk blev linket til hwt.dk fjernet med det samme!

/Lars

The

Chefredaktør
Tilføjet:
10-07-2006 22:54:17
Svar/Indlæg:
4741/1690

Hvad så med Tweakup.dk vs. Tweak.dk eller News.dk vs. Newz.dk ??

Og så vil jeg endnu en gang henvise til #34 - Klagenævnet for Domænenavne afgørelser i sager som ligner denne, hvor nævnet udtaler:

Der er derfor tale om en beskrivende betegnelse, der som udgangspunkt ikke i sig selv har tilstrækkeligt særpræg til at nyde beskyttelse som forretningskendetegn for denne form for virksomhed.

Det forhold, at klager har registreret betegnelsen som virksomhedsnavn, ændrer ikke herved.

Vil klageren påberåbe sig at have opnået en kendetegnsret til betegnelsen ”pcware”, må klageren derfor godtgøre at have indarbejdet betegnelsen som individualiseringsmiddel for specielt sin virksomhed.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 22:56:13
Svar/Indlæg:
3640/1231
Det er nemlig det. Jeg er enig omkring etikken og moralen, men vi bliver fremstillede som "tyve" som har avanceret vores site via Hardinfo... come on :00

Det er så heller ikke i stil med "domænehaj" så længe domænerne ikke bliver solgt med profik, hvilket aldrig er sket :)
Etik eller ej, hvis nogen ønsker domænerne (altså ikke alle og enhver) kan de jo komme og bede om dem ;)

The

Chefredaktør
Tilføjet:
10-07-2006 23:22:15
Svar/Indlæg:
4741/1690

Ja, det tager jeg med ankenævnet... :)

Og hvorfor giver i jer ikke til kende som dem i virkelig er..?

donto

Korrekturlæser
Tilføjet:
10-07-2006 23:22:42
Svar/Indlæg:
168/31
lige en ting... du kan ikke forlange at alle admins fra siden kan forklare hvorfor én man har gjordt noget ;)

tænker på denne sætning:
Hvorfor har i, IKKE kommenteret det endnu ?

synes som jeg har forstået det, så er det noget Steen har gjordt, og ikke noget de har besluttet i fællesskab (må man da håbe :p).

Tror også at problemet ligger i, at brugere og admins vil beskyttte HWT.dk/OC.dk for at blive trukket i skidtet, for hvad en enkel person har gjordt, derfor tror jeg der ligger sådan en "talk to my hand" attitude i luften i tråden :D

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 23:27:40
Svar/Indlæg:
5600/32
#93, Jeg kan ikke se, hvorfor han skulle besvare det spørgsmål. Det har jo ingen relevans, for os, som brugere af sitet.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 23:34:54
Svar/Indlæg:
3640/1231
#96 > Vi behøver ikke at være "sikre". Bare belastende at Hardinfo crewmembers også hænger i tråden, og ikke kan stå frem, ligesom Kim fra TweakUp fint gør ;)

Når kortene endelig skal på bordet, skal det jo gøres rigtigt, fra alle sider af... IMO :00

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2006 23:39:38
Svar/Indlæg:
290/25
Hmm.. Der er da flere domæner en som så, der redirecter til HWT:

http://www.nrone.dk/

http://www.tweaktown.dk/

http://www.3dmark05.dk

http://www.vga.dk/

http://www.casemodings.dk/

http://www.cs-cups.dk/

http://www.dreamhack.dk/

- Lidt underligt, synes jeg selv... Hvis man søger på en søgemaskine - Ja, såsom google så finder man disse sider som redirecter til HWT... Min umiddelbare vudering af dette ville nok være at dette er gjort med henblik på at skabe opmærksomhed, hvilket jeg absolut ikke har noget imod! Jeg er faktisk helt neutral hvad sådan noget angår, udover at jeg ikke finder det passende at sælge dem videre med henblik på fortjeneste såsom man ser i udlandet... Men det er jo ulovligt herhjemme, så..

donto

Korrekturlæser
Tilføjet:
10-07-2006 23:40:41
Svar/Indlæg:
168/31
ved at skrive I, gør han hele crewet omkring hwt og oc.dk "skyldige" i at "stjæle" domæner.

Om det har relevans for os eller ej, er så en ting. men vil da sikre mig at spørgsmålet bliver stillet rigtigt. For hvis det bliver lagt hen i det uvisse om hvad og hvorfor, og spørgsmålet stadig lød I og ikke du, så ville det for udefra kommende, se ud som om det var Crewet der ikke ville svare (dermed gøre HWT.dk til den "skyldige"), eller svarede.
Det var som end bare det jeg ville pointere

The

Chefredaktør
Tilføjet:
10-07-2006 23:43:51
Svar/Indlæg:
4741/1690

Måske så ikke - men er du ikke en af Jons nære venner... :00

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 23:44:51
Svar/Indlæg:
3640/1231
#100 > Det var såmænd heller ikke en beskyldning ;)

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 23:52:20
Svar/Indlæg:
4222/223
ja nemlig ja, og øv bøv :Þ

Jack bauers far kan tæve Chuck Norrise's far

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 23:53:50
Svar/Indlæg:
3640/1231
#104 > Sikkert det samme som at alt det her handler om et "domæne", nemlig intet overhovedet ;)

Hvis du vil danne dig et oprigtigt billede af sagen, så kunne du velsagtens spørge Jon om, hvorfor en lille ting som en (faktisk ret ubetydeligt) domæne kan komme så vidt som til det her.

Hvorfor har Steen købt det?
Hvorfor har Jon ikke købt det tilbage for 99,-?

Fordi der ligger så mange ting bag det her, som endelig vil se dagens lys nu, uanset om vi eller Hardinfo kan lide det eller ej.
Så mon ikke at alt bliver klarlagt for jer i løbet af ugen ;)

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 23:55:15
Svar/Indlæg:
2353/24
det har netop den relevans at det er faktisk det som hele denne eksakte sag starter med. for hvis Steen teglers ikke havde købt domænet vil denne sag ikke være opstået (Jon F vil sikkert bare have fundet en anden).

Hvis jeg nu købte domænerne hw-test.dk og hardware-tests.dk, og jeg i forvejen var en af hovedmændene bag et konkurrende site til www.hardware-test.dk . Vil det ikke virke lidt underligt at jeg jeg lavede et impulskøb af 2 domæner, hvori de begge minder meget om en af konkurrenternes domæner?

Så jeg spørger igen steen Teglers, om hvad tankerne var bag købet af domænet http://www.hard-info.dk/ ? Hvis du ikke vil skrive hvad grunden var/er, så skriv det lige ud at du ikke ønsker at svare på lige netop det spørgsmål!
Ved ikke at svare på det, vil der bliver sat yderligere skub i konspirationsteorierne (det var for at genenere Jon, redirecte folk over på hwt.dk etc.).

Jeg prøver at forholde mig neutral, indtil at vi har fået alt det væsentlige at vide.. der er altid 2 sider af samme sag.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 00:00:41
Svar/Indlæg:
3640/1231
Lige i dette sekund, i dag, kommer der ikke nogen officiel udmelding omkring det domæne :l

Der er sket så meget i dag, at vi holder kortene lidt tættere ind til kroppen end vi regnede med vi skulle.
Lad os se hvad dagen i morgen bringer.... sorry guys, men sådan ligger landet lige i dette sekund :)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 00:03:04
Svar/Indlæg:
4263/107
E-drama :f :f :f :f

Luk nu for pokker denne tråd. Sagen drejer sig om Steen der som privatperson ejer diverse sites, og ikke at det er HWT.

Steen vil ikke offentlig fortælle hvorfor han købte domænerne.

Få det nu ind i knolden, og lad vær med at stil de samme spørgsmål til HWT :l

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 00:09:19
Svar/Indlæg:
3640/1231
#109 > Vi har valgt ikke at låse tråden, for vi vil ikke være dem der "stikker af med halen mellem benene" og ignorerer sagen i denne omgang.

Vi har altid taget debatten og de tæsk det måtte give, og det har ikke ændret sig nu :)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 00:30:09
Svar/Indlæg:
3640/1231
Kim - jeg har sendt dig en mail :)

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 10:11:07
Svar/Indlæg:
1419/29
#113 Det ved de faste bruger godt hvorfor de har gjort :p

stue112

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2006 11:26:45
Svar/Indlæg:
154/21
#steen hvorfor giver du ikke bare Jon Hard-info.dk som gave og lader hans skib synke. Det lader til at han er ude på dybt vand i det glas vand han sejler rundt i. Hvis I virkelig har en intern fejde kørernde så profilere han sig nok mere på den her sag end dig.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
11-07-2006 12:47:11
Svar/Indlæg:
15982/637
Synes det her er så langt ude. Hvis folk vil ind på de rigtige sider skal de sku nok skrive adresse navnet korrekt og så lander de der.

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 12:54:03
Svar/Indlæg:
658/48
#115 Fordi at Steen har betalt domænet?

Jeg ville tage imod den om at købe det for hvad Steen har givet for det... Det er da det billigste... Og jeg ville også se det på den måde at Steen hjalp Jon ved ikke at lade det smutte til en RIGTIG domænehaj :D

stue112

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2006 13:23:13
Svar/Indlæg:
154/21
# 118 hmm jeg tror nu nok jeg ville have givet barnet(Jon) det han ønskede sig når man kun snakker om 99 kr. Hvis han vil lave et stort nummer ud af det så lad ham da og i mellem tiden håber jeg at vi andre kan bruge tiden på noget mere konstruktivt. Jeg havde hellere set en tråd med 119 svar omkring oc af conroe chippen :e

CerB

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 13:31:30
Svar/Indlæg:
392/18
#117 OMG, har siddet og tænkt nøjagtig det samme hele vejen i gennem denne sag, hvis jeg havde en hp med et domæne, så kan jeg altså ikke se det er noget problem hvis jeg køber en masse andre domæner der hedder noget helt andet og linker til min side.

Hvis de ikke er taget, så er der vel ikke nogen der kan pive over det!

hvis jeg skal ind på et bestemt side mere end engang, så har microsoft lavet noget super smart der hedder foretrukne

OMG WOW foretrukne, gad vide hvad det er til

denne "sag" er ganske enkelt til grin, der er jo ingen til i det, om steen har 1 eller 1000000 domæner der minder om den hardinfo eller hvad den hedder kan da være fløjtende lige meget. Er man fast bruger af et bestemt site, så kender man sq nok adressen, ellers er der endnu en opfindelse der er super smart. ---------> GOOGLE

CV

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2006 13:38:20
Svar/Indlæg:
466/9
#120 Ja lige netop, google.. Hvis du f.eks søger efter 3dmark05 vil Hwt.dk poppe op da 3dmark05.dk hører til Hwt.dk ! :00

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 13:45:50
Svar/Indlæg:
3640/1231
#121 > Prøv nu dine påstande af, inden du bare fyrer noget af som ikke passer ;)

http://www.google.dk/search?hl...

PK

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 13:48:33
Svar/Indlæg:
931/181
#113 noget der er usmageligt er ikke at turde stå frem på et forum men at skulle gemme sig for at komme med sine kommentare

#120 so true :D

//PK

CV

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2006 13:50:23
Svar/Indlæg:
466/9

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 13:52:16
Svar/Indlæg:
3640/1231
#122 > " glem alt om hard-info.dk - det er ikke vigtigt i den her samtale." <- ironisk nok er det jo netop det som "sagen" handler om ;)

"Udnyttet disse kendte sites" :o
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan FutureMark f.eks er blevet udnyttet ved at 3Dmark05 peger på HWT?

Og nej, selvfølgelig er intet gjort ved et tilfælde :00

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 13:54:09
Svar/Indlæg:
3640/1231
#125 > Ah come on :00
- så er alle domains sq moralske forkerte, hvis man også skal tage hensyn til dem som ikke kan søge på Google :00

CV

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2006 13:59:54
Svar/Indlæg:
466/9
#128 De hedder Futuremark. 3Dmark er et produkt fra dem. ;)

PK

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 14:08:06
Svar/Indlæg:
931/181
#122/128 hvilken del af "sådan fungere verdenen" er det du ikke forstår?

og hvad med at stå frem i stedet for at gemme dig/jer bag anonyme navne`?

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 14:11:04
Svar/Indlæg:
2694/107
Det er da også de færreste som søger på "www.3dmark05" på google.

/Ash

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 14:12:17
Svar/Indlæg:
3640/1231
#128 > Øøøh okay ?
Nu har vi nok mere kontakt med FutureMark end du har når alt kommer til alt, og jeg har MEGET svært ved at tro at de ville fortælle dig sådan noget :00

Kan godt lide at du får det til at lyde som om det er en strategi Steen har fundet på :e

CV

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2006 14:13:08
Svar/Indlæg:
466/9
#131 Enig. Men nogen kunne nok finde på det. Og 3dmark05.dk bliver sikkert også et google hit ved andre søgninger, prøvede kun den ene der. :00

Dominion

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2006 14:19:33
Svar/Indlæg:
4/0
#129-> Copy/paste fejl, my bad.

#130 -> sådan fungere verden?
Det var sku da det dummeste der har været sagt i denne tråd.
Det er ganske simplet ulovligt. Den eneste grund til at futurmark ikke har gjort noget, er at de ikke har undersøgt det, men det gør de jo nok nu :D
jeg vil forslå at du kigger lidt i markedsførings loven, som er den gældende da hardware-test er et dansk firma.

Jeg er da ikke anonym.

Jeg er personligt meget skuffet over hardware-test.dk har brugt den slags beskidte kneb, og selv om jeg ikke har været aktiv på forum, har hardware-test.dk været en del af min faste besøg hver morgen. Det er det ikke længere.

:l

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 14:23:51
Svar/Indlæg:
3640/1231
Altså... den godtager jeg sq ikke :e

Hvis man søger under 3dmark05.dk, ja så har man sq gang i en forvirret søgning, og den giver KUN vores link. Ergo, ville den heller ikke have linket til FutureMark. Faktisk er der større chance for at finde 3Dmark05 her, end ingensteder, right?

og hvis du snakker weirdo søgninger, jamen så er der jo intet forkert i at købe domæner, for søgte man efter www.hardinfo ville Hardinfo da dukke op :00

Dominion

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2006 14:24:40
Svar/Indlæg:
4/0
#132 ->

Læs lige hvad jeg skrev:

I følge den medarbejder jeg snakkede med pr. mail har 3dmark ikke givet tillandelse til at deres navn på benyttes til markedsføring for www.hardware-test.dk .

Det kan da være at han tog fejl, jeg videre giver blot indholdet af den mail jeg fik.

Men du siger at www.hardware-test.dk har tilladelse af futurmark, til at have deres dk domain navn/produkt. (www.3dmark05.dk ) til at pege på jeres siden uden at i så meget som at gøre opmærksom på at det ikke er den officelle futurmark side?

Det har jeg meget svært ved at tro på!

CV

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2006 14:31:31
Svar/Indlæg:
466/9
#135 Det var et eksempel.. Der er uden tvivl nogen som ville ende op på Hwt.dk ved at søge efter 3dmark05 på google.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 14:34:38
Svar/Indlæg:
3346/81
I guder - hvilken en gang oprømt pladder!

Det er da oplagt for alle disse professionelle virksomheder selv at afsøge og afsikre de domænenavne de måtte ønske at have.

Ligeledes er det vel et minimum af en forventning at selvsamme firmaer henvender sig officielt - via marketing, eller juridisk afdeling, eller hvad de nu måtte have, direkte til domæneindehaveren, og får en direkte afklaring med denne om eventuel overtagelse til en given pris - f.eks. den svimlende sum af DKK 99,00!

Sidst men ikke mindst skal vi nok ikke glemme at vort sprogområde er begrænset til ca. 6 mill. individer, hvoraf max. 250.000 er nørdede nok til at Google efter sådanne resultater.
Så hvis der havde været nogen skade var den nok begrænset, og skulle man så ikke lade det være ved det - jeg synes der er en eklatant mangel på vid og indsigt i emnet fra flerparten af dem der har ytret sig i denne sag.

Skulle sagens sammenhæng ikke stå klart for nogen, så læs lige Steen og B@ngs indlæg igen - eller endu bedre få nogen til at læse dem for jer.

Med udsøgt ringeagtelse

Tomgun

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 14:34:49
Svar/Indlæg:
2694/107
no offence. men hvis jeg f.eks søger efter xxx på google og kommer ind på xXx (the movie's hjemmeside) så vil jeg da bare gå tilbage på google og prøve igen. Jeg giver da ikke bare op og kigger på trailere til en dårlig film når jeg vil se nøgne damer?

Min pointe er:
Hvis du vil ind og se på 3dmark05 så bliver du da ved til du finder det. om det er på 1. eller andet forsøg gør jo ikke noget forskel. og det samme gælder den dersens side hardinfo.dk

Og er det s nu at www.overclock.dk også skal beskylde overclocking.dk for det samme som hardinfo har gjort?

/Ash

PK

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 14:42:24
Svar/Indlæg:
931/181
#134 du var bare ikke logget ind.

siden hvornår er det ulovligt når man ikke stjæler domæne navnet?

hvis du laver siden "www.hafferlaffern.dk " har du jo ikke automatisk ret til haferlafern.dk, hafferlafern.dk, haferlaffern.dk osv.

så længe der ikke er tale om bagvaskelse ol. på siderne er der jo intet ulovligt i det

#136 futuremark er da ik en dansk virksomhed?

Dominion

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2006 14:46:36
Svar/Indlæg:
4/0
#138 ->

Du har vist ikke helt forstået det, det er princippet i at hardware-test.dk reelt er domaine hajer. De registere navne som minder meget om konkurrende firmaer. Det kan kun menes som chikane når man gør det, og er faktisk en kendt strategi i den mere suspecte del af software/internet verden, som Hardware-test.dk åbenbart tilhøre nu.

Så har man minsanten også registeret navnet på software produkter, som kunne få en ikke kyndig bruger til at tro at hardware-test.dk stod bag det.

Og jeg må igen henføre til markedsførings loven, Det er ret tydeligt hvad man må og ikke må, selv for almelige dødelige.

Dominion

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2006 14:48:12
Svar/Indlæg:
4/0
#141 -> nej men www.hardwaretest.dk er, og en retsag omkring misbrug af navnet vil forgå i danmark efter dansk lov.

PK

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 14:48:42
Svar/Indlæg:
931/181
#140 kig i min profil, der står navn og hele lortet... så ja, da du ik har bruger er du anonym...

men spørgsmålet er ikke om det lyder ulovligt, men om det er ulovligt...

opkøb og redirect af et domæne er der jo intet ulovligt i

PK

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 14:53:09
Svar/Indlæg:
931/181
#143 uha, gør den virkelig det? ja det vidste jeg da ikke :00

har intet at gøre med at futuremark ikke kender dansk lovgivning og ikke kan udtale sig om hvad der kan gøres som du nu henviser i den mail

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 14:54:02
Svar/Indlæg:
3640/1231
#136 > Læs nu hvad jeg skriver, og lad være med at dreje det :)

#138 > Long time no see :)

#139 > Hvilket fantastisk eksempel altså :e :e :e

#140 > Ja nemlig... derfor vi reagerer på at blive dømt før sagen har været for en domstol, og derfor vi går til modangreb.

Og come on, man kan fandme da ikke stjæle et domæne altså :o

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 15:00:28
Svar/Indlæg:
3640/1231
#142 > Du ved SLET ikke hvad du taler om lige nu!

Er du klar over at Hard-info er et stykke software i grunden???
Nej, det regnede jeg heller ikke med.

Der er ikke så meget at sige, andet end i må se hvad domstolen siger, ligesom vi må. Hvorvidt Jon går med det, og hvorvidt vi går med det vil tiden vise :)

Men vi vil ikke se brugerne komme op og toppes herinde, det er nok at websiderne gør det ;)

PK

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 15:14:53
Svar/Indlæg:
931/181
#148 da jeg har eget firma ved jeg godt det med markedsføringsloven mv. men med domæner gælder stadig først til mølle princippet, dvs steen har ikke stjålet noget...

det kan godt være det er mod god markedsføringsskik, men gør det ikke direkte ulovligt :)

#149 hvem toppes? vi skændes bare :D

men ja, lad os vente til der kommer en afslutning fra en domstol, og så kan vi for alvor gå i gang :)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 15:19:45
Svar/Indlæg:
3346/81
#142 - Jo tak, jeg har såmænd udemærket forstået sagens indhold.

Du erhverver dig ikke retten til www.jegvedalt.eu fordi du registrerer www.jegvedalt.dk - og jeg er fortsat af den opfattelse at det er den enkelte virksomheds opgave at sikre sig sine rettigheder ved at afsøge og registrere det de måtte finde relevant. Ellers må man betragte det som værende et fravalg, og dermed en fortabt ret - skulle man sidenhen komme i tanke om at dette, eller hint havde man glemt, så vil jeg tilllade mig at henvise til min tidligere kommentar om at man i så fald kan henvende sig til den der har registreret domænet, og få sig en seriøs snak om det.

Så er jeg da i øvrigt helt enig med Jacob #146 - enhver er uskyldig til det modsatte er bevist, så hop lige ned af moralens høje hest indtil der foreliggger en klar juridisk afgørelse.

De øvrige aspekter kan vel anskues under etikkens lup - og det kan man så have forskellige meninger om - men jeg synes personligt det er acceptabelt at opsamle til redirection, sålænge at man ikke fifler med f.eks. browsere eller lignende.

Tomgun

PK

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 15:35:49
Svar/Indlæg:
931/181
#152 der er vi så uenige... men lad os lade en evt. domstol klare den sag :)

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 16:51:31
Svar/Indlæg:
1888/560
#153 præcis, lad domstolene afgøre det, da de er de eneste, der KAN afgøre en sag som denne...

Kan man stjæle et domæne, når der ikke er nogen andre indehavere af det, på det tidspunkt man selv køber retten til at bruge det? Tænk lige over den.

Hvad med Jon Fabricius som på et offentligt forum anklager Steen for lovovertrædelse? Er det ikke chikane? Hører det ikke under den paragraf 267, omhandlende ærekrænkelse, som andre så fint har påpeget B@NG og Steen skal kunne anklages for? Den kan man jo også lige tage og tænke over.

I øvrigt, så kan i læse en masse kedeligt stof i den danske domænelov lige her: http://www.folketinget.dk/Saml...

Jeg vil springe til den eneste spændende paragraf, §12:

<i>§ 12. Registranter må ikke registrere og anvende internetdomænenavne i strid med god domænenavnsskik.

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje. </i>

Stk. 2 har ikke været Steens intentioner, så den kan han i hvert fald ikke dømmes for. Mht. god domænenavnsskik, så er dette op til en domstol at afgøre, IKKE hr. og fru Jensen, så der er ingen der kan komme og spille bedrevidende og sige hvad der er lovligt eller ulovligt.

Hvis i synes den internationale udgave er mere spændende, så kan i kigge her: http://www.sedo.com/legal/inde...

Da den er lidt lang vil jeg nøjes med at opsummere et par punkter:

1. Det er fuldstændig lovligt at opkøbe og sælge domæner, <b>så lang tid man ikke overtræder loven mht. trademarks fra et 3.parts firma</b>.

2. Det er domæne udbyderens ansvar, at undersøge om der er overtrædelse af loven mht. trademarks før domænet sættes til salg.

3. At eje et trademark er kun <b>1 ud af 3 krav</b> for at have en legitim ret til at kræve et domæne. De 2 andre krav kraver, at den nuværende domæne ejer ikke har en legitim interesse i domænet og på den ene eller andet måde har udvist "bad faith in registering the domain".

4. Bad faith in registering the domain omfatter følgende:
a) Man har opkøbt domænet med henblik på at sælge eller udleje dette til ejeren af trademarket (bemærk, sælge ikluderer at det er <b>med profit</b>).
b) Man har opkøbt domænet for at forhindre, at ejeren af trademarket ikke gør det.
c) Man har opkøbt domænet med intentioner om at ødelægge forretningen for ejeren af trademarket.
d) Man har opkøbt domænet for at få reklame ved at udnytte forvirring omkring domænenavnet.

4a: Idet Steen gentagne gange har skrevet, at han er villig til at sælge domænerne til de respektive sider for indkøbspris er dette punkt ikke gyldigt.
4b: Samme grund som 4a.
4c: Samme grund som 4a.
4d: Det eneste punkt som man kunne klandre Steen for. Jeg kender ikke Steens grund til at købe disse domæner, dem må i spørge ham om.

Jeg ved dog, at vi bl.a. bruger disse til Google optimeringer, hvilket absolut ikke er ulovligt.

Derudover vil jeg gerne påpege, at det nok er de færreste der taster dreamhack.dk i stedet for dreamhack.org eller tweaktown.dk i stedet for tweaktown.com. Mht. til www.hard-info.dk så peger denne side på Jon Fabricius' opfordring ikke længere på Hardware-Test server og er derfor 100 % udenfor punkt 4d.

Yderligere vil jeg understrege Tomguns indlæg #138 ; hvor mange hits er det nu lige et .dk domæne ville kunne stjæle fra et .com domæne? og indlæg #151; man har ikke rettighederne til domænenavnet i alle topleveldomæner bare fordi man har købt ét.

For god ordens skyld synes jeg også jeg vil fremhæver Ash|' indlæg #139; hvis nogen endelig skulle forvilde sig ind på et af Steens domæner som følge af et søgeresultat på Google (ret usandsynlig), så vil de fleste gå tilbage og tage et andet hit, da de ret sikkert ikke ledte efter Hardware-Test.

Pointen? Slap af med beskyldningerne om ulovligheder. De er enten fuldstændig ude i skoven eller i en gråzone, som kun en dommer kan smide en afgørelse i. Den danske domænelov henviser for H..... til begreber som "god domænenavnsskik". Er der NOGEN som helst, der kan fortælle mig PRÆCIS hvad dette betyder? Er der nogen der kan argumentere mod, at <b>selv lovgivningen omkring domæner er i en gråzone</b>?

Hvis i endelig har noget at brokke jer over, så skulle det være Steens personlige grunde til at opkøbe disse domæner og have dem til at pege på Hardware-Test og det må i for min skyld gerne, men lad det være sobert og hold det til emnet, frem for at begynde at flame hinanden. Al den lovlige snak kan i lige så godt holde ude af samtalen, da det kun hjælper til forvirring - hvis Jon Fabricius vil trække os i retten, så skal i nok få lov-ordene.

PK

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 17:42:55
Svar/Indlæg:
931/181
#154 kan du ikke linke til noget konkret der understøtter dine påstande?

#155 hvad sku der være ulovligt i det?

//PK der stadig mener knaldhætte skulle stå frem og ikke gemme sig

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 18:00:28
Svar/Indlæg:
3640/1231
#154 > Selvfølgelig vil vi da kigge på websidernes ønske, hvis vi har et domæne de mener de har mere ret til. Om ikke andet vil ForbrugerKlageNævnet det da.

Men hvis man tror man kan gøre som det er gjort her, og vi så siger "jaja okay, selvfølgelig får du det nu hvor du sendt en pressemeddelelse ud" - ja undskyld mit sprog, så er man sq dum :00

#155 > Du må da til hver en tid købe det domæne.
Og i samme øjeblik du aktiverer det, vil vi gå til DomainKlageNævnet, som enhver med lidt respekt for sig selv og sit firma ville ;)

Quickmcj

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 20:21:36
Svar/Indlæg:
77/225
Syntes folk skulle lukke og vente på en afgørelse :f

Hvad hjælper det at 200 nørder sidder og diskuterer noget, som de (i de fleste tilfælde) ikke ved noget om. Det er misvisende og spild af tid :i

Vent på en afgørelse og få de rigtige svar derfra.

The

Chefredaktør
Tilføjet:
11-07-2006 22:33:47
Svar/Indlæg:
4741/1690

Hello James,

Nu må i da snart holde op - Jon har fået tilbudt Hard-info.dk !
- men har ikke givet lyd fra sig.

The Boss
Steen Teglers

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 22:38:06
Svar/Indlæg:
3640/1231
<b>Knaldhætte > Jeg synes det er på tide du står frem nu.

En ting er den måde tingene bliver gjort på fra HI's side, en anden ting er hvad andre gør.
For at sige det som det er, gider vi ikke finde os i det pjat mere nu.
Jeg ved udemærket hvem du er, og hvad du har rodet dig ud i.

Beskyldningerne hagler ned over HWT, men når man kigger bagved det hele og hvad der er sket siden i går, så er det ikke HWT der for alvor bedrager lige nu.

Stå frem nu, fortæl hvad der er sket, ellers går vejen direkte til politiet med en anklage! Ja, de har allerede været kontaktet.

Du behøver ikke kontakte mig direkte, for det bliver her i offentligheden at sandheden skal frem nu!</b>

PK

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 22:45:50
Svar/Indlæg:
931/181
#154 :o damn et godt indlæg... kan kun tage hatten af for det.

men som du siger, det er ude i en gråzone... og med mindre man har forfalsket en underskrift med overdragelse af domænet så kan der vel ik være tale om tyveri?

#161 sammen hængen er? at jon har ventet et par år med at komme ud af starthullet med den "sag"?

hvis det endeligt er beskrives jo en tidligere sag, og vil mene denne går ind under det samme... oversat står der "hård information", en beskrivelse som vel egentligt godt kan beskrive hwt hvis det endelig er...

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 23:24:30
Svar/Indlæg:
3712/44
Og jeg som troede der var dødt herinde (ud over SIOUX's conroe tråd altså...) :o

Har lige læst hele tråden, ja.... HELE tråden. Personligt synes jeg mest af alt at det er trist at der er så stor fjendtlighed mellem forskellige danske hardwaresites, men noget må være foregået i kulisserne, for hvis der ikke var nogle større underliggende problemer har jeg meget svært ved at forestille mig at domænesagen (især efter hvad... 2 år?) kan forårsage en så voldsom reaktion.

Hvad der egentlig stikker under eller ikke gør, hverken kan eller vil jeg blande mig i, dybest set er jeg faktisk lidt ligeglad, for det er ikke mit problem. Jeg har dog en ret god idé om at domæne delen er den mindste del af problemet...

Men jeg har stor respekt for at HWT lader tråden køre, og for at CREW svarer så ærligt (sådan opfatter jeg det) og uddybende som de gør. Det er klart at nogle ting KAN man ikke snakke om hvis der venter et retsligt efterspil.

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2006 23:35:20
Svar/Indlæg:
1900/33
Hvor mange hits er det nu lige et .dk domæne ville kunne stjæle fra et .com domæne?

I google's tilfælde ret mange:p

/Lars

Kim

Superbruger
Tilføjet:
12-07-2006 00:11:22
Svar/Indlæg:
772/50
wow vild diskussion :D, jeg ser det på den her måde, hvis jeg købte et domæne og lavede en hjemmeside og jeg så lavede et link til HWT er det så forkert? det må jeg sq da selv om, og det samme må steen, syns ikke det er så forkert som mange gør det til.. har helt lyst til at købe det domæne af steen og holde det åbent bare for at pirre Jon, har næsten aldrig brugt HI engang imellem til tests men der kom nogle underlige resultater med tiden og ja..

syns det er dejligt vi har så god dialog med HWT crewet, det er der mange andre sider hvor man ikke har på :D

Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
12-07-2006 00:44:25
Svar/Indlæg:
286/51
Nu har jeg læst hele tråden og blevet enig med mig selv om hva jeg vil sige.
Jeg er fuldstændig enig i det Woodgnome skriver i sit indlæg! Og for den sags skyld også det Tomgun skriver i sine indlæg. Ville være tåbeligt at skrive efter dem.

#163 Tror du selv knaldhætte/ (Jon? :00 ) står frem? ;)

Hvorfor er det at de eneste rigtig sure ikke er aktive på siden? Er det fordi os der er aktive bevist står inde for alt det hwt.dk gør og siger? Jeg synes det lugter langt væk af en gut som er lige så troværdig som "www.chippen.dk " - manden.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 10:56:01
Svar/Indlæg:
3640/1231
#171 > Nu handler det ikke om hvordan nogen "ser" det udover DomainKlageNævnet, som måske ikke engang har modtaget en klage endnu?

Jeg kan godt følge at du mener at det vil være bedst at gå udenom politi, klagenævn og advokater.

Sagen her er bare kørt langt ud allerede på de her to dage, og vi kan lige nu ikke finde en grund til ikke at sagsøge Hardinfo :l

Domænet handler det ikke om mere. Det kan godt være Hardinfo ikke har skadet os ved det, og måske endda har skadet sig selv mere, men det ændrer ikke på "hensigten" med det.

PK

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 10:58:51
Svar/Indlæg:
931/181
#169 så må du jo lære at søge ordentligt... eller bruge de 5 sekunder det tager at skanne siden og se den ikke har det du skal bruge og gå til google igen...

du kan på ingen måde sammenligne nettet`s "virkelighed" og den virkelige verden. der er andre spilleregler, og hvis du ikke kan udnytte dem så det synd for dig selv.

du bliver vel ikke sur hvis du ligger på motorvejen og kører 60 og en anden kommer drønende forbi med de 110 det er tilladt vel? og nej, eksemplet har ingen sammenligning, men det holder lige så godt som det med bageren

#171 har jon ikke (som jeg har forstået det) fået tilbudet om 99 kr for domænet? så det vel ligesom åbentlyst hvem der ønsker at holde den kørende hvis han ikke bare betaler de småpenge...

og du har ret, nogen burde ende denne sag... ser nu jon som ham der burde da han ikke kan være så fortørnet over at sku give 99kr for et domæne navn... det er faktisk billigt når man ser hvad man kan sælge enkeltstående domænenavne for...

PK

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 11:01:34
Svar/Indlæg:
931/181
#172 hvad vil I sagsøge for?

venter gerne med svaret til retsagen kører hvis det er bedst for sagen :D

*edit* rettede lige min åbentlyst dårlige gramatik :P

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 11:05:18
Svar/Indlæg:
3640/1231
#173 > Det er desværre korrekt at man LANGT fra kan sammenligne nettets verden med den "virkelige".
Nettet er vokset så ufatteligt hurtigt, og der mangler mange afgørelser i sager på nettet, for alle afgørelser har alvorlige konsekvenser for fremtiden.

Angående afslutningen på denne sag...
Et tilbud på 99,- har stået ved magt i Fredags, men det var i Fredags.
Det er klart at vi ikke vil afslutte denne sag nu for 99,- eller for 99.000,- for den sags skyld.

Vi føler os voldsomt krænket af fremgangsmåden, og ingen bør have retten til at lege "politi" og udstille og dømme andre som de lyster, bare fordi "de kan".

En ting er at være et medie, online eller ej, en anden ting er at misbruge sin "magt" :l

PK

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 11:14:50
Svar/Indlæg:
931/181
#175 ok, så var mine tanker ikke helt forkerte.

jeg (og nok mange andre) ser frem til at vi får en ende på denne sag, både delen omkring domænenavnet fordi det vil sætte standarten for fremtidige sager og "jon vs steen" delen da den også vil være med til at vise hvad man må og ikke må på "den danske del" af nettet

det svære ved nettet er jo også at det ikke er afhængig af lande, så man jo i princippet skal have opbygget en lovsamling der omfatter hele nettet så der er fælles spilleregler, men det jo langt ude i fremtiden

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 14:07:30
Svar/Indlæg:
675/55
Mon også Jon vil gå efter dem der ejer:

http://www.hard-info.com/ ?

Og så mener jeg faktisk ikke man KAN klage over domæne navns misbrug pt. da de faktisk holder ferielukket.. kunne ihvertilfald ikke selv komme i kontakt med dem vedr. noget helt andet på jobbet i mandags 😉

Tror at alt bliver fordrejet ret meget rundt omkring, og når alt kommer til alt er dette ikke en reel klage sag, men et pr. stunt. HVIS man reelt ønskede at klage eller en løsning ville de fleste nok havde valgt helt andre veje..

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 14:13:53
Svar/Indlæg:
6624/113
#179 - Netop. :D

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 14:18:38
Svar/Indlæg:
3346/81
#179 - Myth - det kan jeg da kun sekundere, altså hvis man var seriøs og ville klage, var man (Jon) vel bare gået i gang via de rette kanaler - og ikke startet en futil debat i netmedierne.

Tomgun

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 14:46:45
Svar/Indlæg:
1762/36
Jeg har læst hele tråden (til post 178 ), og det ligner hvad jeg vel kalde en bummert. Forklaring kommer...

For ikke så lang tid siden læste jeg en tråd om at HWT var gået amok med køb af domæner i Off-Topic tråden (mener at den lå der), der var tonen anderledes glad - og en anelse useriøs.

Derfor tænkte jeg nok heller ikke over at det er da et underligt træk fra Steens side, kan forstå den så langt til hard-info.dk bare for at genere, men at "nuppe" dreamhack og tweaktown m.fl forekommer mig uforståligt da det selvfølgelig vil gøre ejerene af de "oprindelige" sites irriterede. Det kan godt være at de godt må få/købe domænerne hvis de vil starte en DK afdeling, men hvorfor lave bæsværet til at starte med?

Og hvorfor skal man irritere andre mennesker man ikke ønsker at genere bare for at irritere?

Ind til nu har jeg da altid troet at der var god stemning mellem de forskællige HW sites (OC/HWT, Tweak, TweakUP og HOL). Forholdet til HOL.dk dog lidt ligesom Danmark-Svergie "de er nogle spøjse bavianer dem på HOL", men når det kommer til stykket så er de sku rigtig fine. Så når jeg ser Mr.TweakUP's anmodning om at få fjernet TweakUP's meta-etellerandet så bliver jeg bekymret...

Skal den gode stemning (som aldrig var der???) mellem HW sitesne forsvinde fordi at Steen laver et domæne stunt, uden måske at tænke en ekstra gang - beklager sådan ser jeg sagerne.
Et er hvad der er juridisk lovligt, og et andet er hvad der er moralsk anstændigt, og HWT skal da opføre sig anstændigt for at være et respekteret HW site ligesom IF var...

Så hold moralen højt og pas godt på hinanden :)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 16:08:28
Svar/Indlæg:
3640/1231
#183 > Det er meget muligt den mangler, men pga. sagen som kører (eller som kommer til det), bliver der ikke skrevet en sådan offentlig forklaring.

Det er beklageligt, men vi må bede jer vente til sagen er helt igang, eller i værste fald afgjort :r

Af samme grund har vi ikke udsendt en pressemeddelelse eller skrevet en erklæring i en nyhed endnu :)

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 17:24:55
Svar/Indlæg:
1888/560
Og så synes jeg ellers alle aspekter af det her emne er ved at være så godt og grundigt uddebatteret, at vi skal lade tråden her hvile indtil der er nyt i sagen :).

The

Chefredaktør
Tilføjet:
12-07-2006 17:31:24
Svar/Indlæg:
4741/1690

Forholdet mellem siderne OC/HWT, Tweak, TweakUP og HOL er meget fint fra ledelse og crew af, begge veje - hvis du oplever en lidt dansker-svensker stemning en gang imellem, så er det mere brugerne som forsvare de sider de helst besøger...:)

Find.HTX

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 17:47:58
Svar/Indlæg:
835/72
Endelig færdig, den er godt nok vokset lidt på de dage..

#184 Det lyder fornuftigt..
Det er for farligt at skrive noget, alt hvad man siger/skriver kan bliver brugt i mod sig.. Så fornuftigt kun at komme med småsludder.. :D

Jeg kan da godt forstå STEEN køber mange domæner, hvis man har pengene er det da sjovt at komme til at eje så mange som muligt, kender to som konkurrere i at eje flest, der er ingen grund til opkøbene men kun en intern konkurrence, og de linker også til deres respektive sider..

MVH Find

PK

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 18:08:16
Svar/Indlæg:
931/181
#183 hvorfor skal der være en grund til det?
hvis manden fik en indskydelse og købte dem er det vel op til ham?
jeg har selv 6 domæner der blev købt grundet en indskydelse og som jeg har beholdt fordi der engang var en ide med dem...

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2006 18:41:17
Svar/Indlæg:
1762/36
#188 Derfor beskrev jeg det som en bummert, for det ligner en hurtig tanke der var meget sjov i starten, men hvis jeg ikke er meget galt på den, så vil vi helst være foruden denne kedelige misforståelse fra flere sider... (med undtagelse af Jon :E)

PK

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2006 17:13:42
Svar/Indlæg:
931/181
#189 ok, mener stadig ikke han har brug for en undskyldning :) og ved jeg ikke ville kunne huske præcis hvorfor jeg købte et domæne for 2 år siden :D

#190 han har gjordt det efter en opfordring fra jon, ikke fordi han skal eller fordi det er nævnt i flere steder på nettet... havde du kunne læse dig til i tråden

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2006 02:56:20
Svar/Indlæg:
1762/36
#191 Jeg synes ikke der skal gives nogle undskyldninger, når jeg nævner Jon, så er det fordi at han søger kampen mod HWT (og steen) og derfor ikke helst være foruden dette.

Jeg snes bare at sagen kunne være afviklet uden at ryge til diskussion/kenskab hos os (offentligheden)...
Det er jo bare en storm i et glas vand - Steen tilbød en meget rigmelig løsning, hvilket han sikkert også ville have gjort uden at Jon var gået til The Inquirer (håber jeg da)

Zirax83

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2006 01:43:02
Svar/Indlæg:
73/8
Phew nu er jeg endelig nået til trådens ende. ;)

Vil godt lige give den en kommentar med på vejen.

Problemet med hele denne sag er jo at selve lovgivningen på området omkring domains jo (mildt sagt) er noget diffus. Som tidligere spurgt: Hvad er god domænenavngivnigsskik.

Vil ikke gøre mig til dommer i denne sag om hvorvidt der er foregået noget ulovligt i denne sag, da jeg (ligesom størstedelen af brugerne herinde) ikke kender til detaljerne i denne sag. Som tidligere nævnt så er der jo altid 2 sider af samme sag. Men når det så er sagt, vil jeg godt bringe en anden pointe på banen.

Man kan da ikke forlange at folk skal tage hensyn til, om hvorvidt et firma, brand eller whatever, måske en gang i fremtiden, får brug for et lignende navn. Så kunne man jo bruge de første 3 måneder af ens nystartede firmas tid på at tjekke noget som man måske engang i en fremtid kunne få problemer. Hvis man skulle det, så stopper det jo aldrig. Skulle f.eks FIFA så automatisk have ret til www.fiifa.com www.fiffa.com www.soccerball.com www.soccershoe.com www.soccerjersey.com osv og tilhørende extensions (.dk .de osv) bare fordi de kan assosieres med forboldspillet? På den måde opstår der jo rimelig hurtigt en meget kraftig begrænsning, hvad folk kan kalde deres forening/firma/orginisations hjemmeside. Og det var næppe hensigten med internettet. Og hvor går grænsen så? er grænsen ved 1 bogstav "ved siden af" eller 5 eller 10?

Bare mine 5 cents

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2006 01:29:40
Svar/Indlæg:
1762/36
193: IMO
Går grænsen der hvor man rynker på panden, og synes at det virker upassende, men igen - hvis man som Steen viser god stil og lader dem er "burde" eje domænet købe det for den pris det har kostet oprindeligt. Men hvad skal man så bruge domænet til føste gang?

Loven vs. Moralen

mikael999

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2006 02:26:51
Svar/Indlæg:
1445/231
Vil inden i læser dette indlæg gerne undskylde mig mit sprogbrug :e

Jeg har ikke orket at læse hele denne tråd da 95% af den er IMO en bunke opblæst L*RT

Jeg har kunnet læse mig til at det er ulovligt at købe et domæne hvis henblikket med det var at skade de firma som domænet minder om.

Så er jeg ikke kan finde rundt i det længere.
Hvordan i al verden kan det SKADE hardinfo.dk at hard-info.dk linker til hwt.dk?

Hvis folk opdager at den linker til hwt.dk taster de nok bare hardinfo rigtigt og kommer ind på den side.
Hvis jeg tastede hard-info.dk (nu antager vi at Steen ikke ejer den side) så kommer jeg da alligevel ik ind på hardinfo.dk. Så hvad godt gør det at sagsøge Steen. Han kunne da bare sørge for at skaffe sig det link fra starten af.
Nu når vores alle sammens Jon ( :x ) først ligger sag an efter to år så lugter det altså lidt af fisk, og at han bare er ude på at skade..

Hvorfor så Steen i starten købte det domæne ved jeg ikke. (evt til noget hard info om hans familie eller andet?) Men at der så ikke blev noget ud at sitet alligevel. Men derimod kan jeg godt se det dårlige i det hvis nu det VAR steens mening fra starten at købe domænet med henblik på at tirre Jon bare fordi han har muligheden for det gennem det så meget omtalte domæne

Syns ærlig talt tråden burde lukkes. Ikke lukkes i den forstand bare låses så folk ikke kan skrive men stadig læse den og se hvilken diskution der har været så de ik tror at hwt.dk prøver at dække over sagen og slette alt der handler om den.
Fordi jeg syns at det er ved at gå for vidt men jeg syntes lige jeg ville bidrage lidt til tråden først :P

PS til Steen og andre involverede: God vind i den (desvære) kommende retsag. ;)