Netværk med Belkin router

Software d.  10. juli. 2006, skrevet af Nebel
Vist: 206 gange.

Nebel

Superbruger
Tilføjet:
10-07-2006 17:13:46
Svar/Indlæg:
15/14
Hej jeg har et problem med den Belkin router jeg kører mit netværk, både kablet og trådløst net kører fint, men det er som om den nogle gange afbryder forbindelsen til selve "nettet" den siger stadig den er connected til internettet, men man kan ikke længere surfe rundt, nogle gange kan man dog stadig være logget på msn, nogle af jer der har en ide til hva der kan være galt?

Med venlig hilsen

Magnus

PS: var ikke lige sikker på hvilket forum min tråd skulle ligge under, så det blev her

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 20:17:34
Svar/Indlæg:
4120/115
Lyder som en ustabil DNS server...

Prøv evt at sætte en:
c:\ping 195.137.194.128 -t
igang, og se om den begynder at lave timeouts når forbindelsen ryger...

Nebel

Superbruger
Tilføjet:
10-07-2006 20:30:12
Svar/Indlæg:
15/14
Ok, men kan du forklare dig lidt mere specifikt, er ikke så lang inde i det der.

Magnus

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2006 20:51:30
Svar/Indlæg:
4120/115
DNS server, det er de servere ude på nettet som oversætter de navne du skriver i din adresse linie, til ip adresser, som egentlig er de adresser der bruges på internettet.
Hvis én eller flere af de DNS servere som du bruger (bliver automatisk tildelt til dig af din udbyder!) er ustabil, så kan du ikke længere skrive et navn på en hjemmeside, men du er i princippet stadig på nettet, og bla. din messenger er ligeglad, da den i forvejen kobler op direkte til en ip adresse...

Ideen med den kommando jeg skrev i #1, var somend bare at se om du kunne pinge www.dr.dk kontinuerligt, også selvom du oplever de fejl du gør... For hvis du kan det, så er det helt sikkert DNS problemer... 😉