Problemer med trådløst internet...

Diverse d.  13. juli. 2006, skrevet af System
Vist: 230 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
13-07-2006 10:15:23
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa!

Jeg har af og til problemer med vores trådløse internet, det er som om signalet af og til falder eller tager til i styrke for nogen gange at forsvinde helt.

Jeg bor i en gammel patricervilla på tre plan, hvor jeg har lejet kælderen sammen med min kæreste. Vi deler en 2mbit forbindelse med familien ovenpå, og det bliver delt ud i huset med en trådløs router.

Routeren er en "LINKSYS 2,4 ghz 54mBit wireless broadband router", og min modtager er en "TOPCOM skyr@cer 54mBit wireless USB stick". Den har jeg på en lille forlænger så den peger i retning af routeren.

Routeren er placeret i husets NordØst vendte værelse på 2. sal, og min computer er placeret i husets SydVest værelse i kælderen.

Ikonet for min trådløse forbindelse skal ved stabilt net vise 11mBit forbindelse ved "mouse over", er nettet så langsommere er forbindelsen ofte 5,5mBit og kører det helt skidt, så jeg feks ikke kan komme på messenger eller andet en Google så viser den 1-2mBit forbindelse.

Som oftest kører det stabilt nok på de 11mBit forbindelse med routeren, men af og til, og uden der er nogen synlig grund så falder signalet til de 1-2mBit og jeg kan ikke komme på nettet. Dette kan godt være rigtigt trælst, da jeg med min uddannelse er ret afhængig af nettet.

Jeg har haft lånt en bærbar computer med indbygget trådløst net-kort, og den har hvis placeret i samme værelse som min computer ikke haft problemer med at komme på nettet.

En af husets andre beboere som også har værelse her i kælderen, men i samme NordØstlige hjørne som routeren har ingen problemer med faldende signal. Han bruger en ældre "TRENDnet TEW-224UB wireless USB adapter" som modtager.

Hvis jeg feks bruger microovnen i køkkenet, afbryder den forbindelsen mens den kører. Men ellers har jeg ikke selv nogen forklaring på hvorfor det ikke kører bedre end det gør.

Mit spørgsmål lyder så på om der er nogen der kan give et svar på det ustabile net?

-Er det min modtager der er for svag?
-Står routeren for langt væk fra min computer?
-Er murene i huset for tykke? :l

Håber der er nogen der kan give en forklaring!
Mvh
Mikael
CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2006 10:25:26
Svar/Indlæg:
3394/170
prøv evt. først at opdatere driver på dit trådsløse netkort, men tro klart det forbindelse der er lidt tynd, har selv prøvet det og næste de samme symtomer mit netkort fik..

Routere står for langt væk og din modtager er ikke kraftig nok..

Murene har ikke så meget sige, bor selv i hus hvor murene er doublet muret..

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2006 11:54:47
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er desværre kendetegnet ved trådløst netværk... :(
Prøv som #1 siger, at opdatere driveren, men er nu ret sikker på at det er hardwaren! Kvaliteten på trådløst udstyr svinger lige fra ekstrem dårlig, til ultra ekstrem dårlig, så det er desværre langt fra et ukendt problem du har...

Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at finde et Intel netkort istedetfor. Det kan self. også være dit AP der er elendigt, men start med netkortet! Det kan jo næsten ikke blive værre af den grund? Men som udgangspunkt, så er Intel altså noget af det bedste du kan få inden for den genre!

Bare pas på med Intel, for en stor del af deres produkter køre med 802.11a standarden, som operere på 5Ghz. båndet, og så snakker de ikke sammen med hvad man må forstå som "normalt" Wlan 😉 Så læs lige specs'ene først!

moskeeto_

Overclocker
Tilføjet:
13-07-2006 11:59:15
Svar/Indlæg:
56/6
Jeg tror ikke at de Topcom skyr@cer netkort er særligt gode..

Jeg har selv et som jeg brugte på mit værelse. For det meste var der fuld forbindelse, men pludselig hopper netkortet af og jeg ryger ud af CS: S eller noget andet.
Senere har jeg prøvet at sætte den bærbar til, også med trådløs netværk, og det virker uden problemer. Så det er ikke routeren den er gal med.

Har du mulighed for at prøve et andet netkort?

Crispo|

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2006 12:46:40
Svar/Indlæg:
72/6
det er sikkert din netkort den er galt med.. prøv med et linksys i stedet for