DFI LP Ultra DR og Raid1

Bundkort / CPU d.  13. juli. 2006, skrevet af steen
Vist: 275 gange.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2006 20:47:44
Svar/Indlæg:
2870/65
Har brug for lidt hjælp

Har fået et DFI LP Ultra DR board og skal have lavet et Raid1 mirror på det, men er løbet ind i nogle problemer. Har enabled RAID i bios og i Genie Bios er der sat Sata Raid op, så dele er OK

Hvis jeg bruger NVraid (sata 1-4) og trykker F10 og laver et Raid1 set, tager den Nvidia Class driveren og Nvidia Storage driveren. Dog sker der det, at i windows viser den 2 seperate drev istedet for et drev. Når jeg så installerer system-driverne fra cd-en og genstarter, kan windows ikke starte. Den kan ikke finde disken.

Hvis jeg skifter diskene over på SIL3114 controlleren og bruger Sil3114 driver disketten, kan installationen ikke finde diskene.

Hvordan laver man Raid1 på sådan et board?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2006 21:00:22
Svar/Indlæg:
2870/65
Har fundet denne guide:

http://www.angrygames.com/DAGF...

Det virker bare ikke....måske en bios update vil hjælpe

steen

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2006 23:04:12
Svar/Indlæg:
2870/65
Problemet løst.

Skulle bruge 3114 SIL raid disketten på sata port 5+6...og så trykke F6 og vælge Non raid 5 driveren...nu funker det fint.

lund65

Overclocker
Tilføjet:
15-07-2006 01:56:29
Svar/Indlæg:
1/0
Hej Steen
Ikke for at jeg ved så meget om dit spørgsmål, jeg håbede måske på at du kunne hjælpe mig. Jeg har samme MB og jeg har støjproblemer, jeg er sikker på at det er mit grafikkort der støder på chip køleren og at det så giver en hel del støj. har du oplevet det samme, og i så fald har du fået løst det

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2006 09:10:41
Svar/Indlæg:
4657/53
det er fint du har fået det til og virke. men kan du ikke bruge NVraid som er på chipsettet.

det sil 3114 controler er kun til nødløsninger.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2006 11:28:31
Svar/Indlæg:
2870/65
# 3

Jeg har ikke støjproblemer med det board, da jeg har købt det med en passiv Zalman NB køler på som er lettere modificeret. Der er ganske enkelt skåret nogle af finnerne af, så der er plads til gfx.

# 4

Jeg kan godt få NVraid til at virke så langt at jeg kan få installeret windows 2003 server på boardet. Så stopper festen.

Ikke så snart er jeg bootet ind i windows 2003 server, begynder windows at installere sine egne indbyggede drivere...og når der så skal genstartes, kommer windows ikke op igen. Den siger at jeg skal vælge R når jeg kører windows cd-en...en reperation....ikke så smart.

Kunne selvfølgelig prøve at stoppe den i at installere de indbyggede drivere (hvilket jeg har prøvet), men efter at have installeret driverne fra DFI´s egen HP, laver den samme nummer.

Indtil nu har den Sil 3114 løsning virket fint, så hvorfor det er en nødløsning må du godt forklare nærmere.
Ved godt, at software raid er noget hø, men det virker da endnu.