Startproblemer (nogen der har kabler?)

Software d.  14. juli. 2006, skrevet af Mentall
Vist: 282 gange.

Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
14-07-2006 19:41:50
Svar/Indlæg:
85/14
Ved ikke helt om min computer kunne fornemme der var udskiftning på vej, for lige i sidste uge begyndte den at opføre sig mærkeligt.

Jeg slukkede den som jeg plejer, og jeg bemærkede først dagen efter at HDD og Power, samt min brænder's LED lyste. Det undrede jeg mig ikke nærmere over og startede som jeg plejer.
Dagen efter havde jeg haft PSU slukket pga. de LED's og da jeg tændte igen, tændte skærmen ikke "ordentligt" Den tændte da den fik signal men der kom intet billede.
Efter adskillige genstart kom der billede på skærmen, men den frøs under boot af WinXP.

Endnu et par genstart senere og jeg kom helt ind i Win.
Det samme skete så i dag (den stod tændt et par dage) og det var virkelig slemt, var hardwaren igennem (løsne kort og sætte dem i igen osv) men det var lige slemt.

Selve systemet er 5 år gammelt med et 1½ år gammelt GFX. Det har kørt klippestabilt indtil nu.

Nogen idéer?

PS: Så længe jeg kan komme ind i win osv er det ikke katastrofe da jeg er 1 måned fra at bestille nyt system alligevel.
Men da jeg havde nogle planer med dette system bagefter ville det være rart hvis den stadig kunne.

Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2006 22:48:37
Svar/Indlæg:
5410/123
-Har du prøvet med en anden PSU?
-Har du prøvet at køre hvor du kun bruger det mest nødvendige: grafikkort, 1 ramblok, 1 hdd og ikke andet.

Det kan jo være noget defekt hardware :x



Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
15-07-2006 11:35:51
Svar/Indlæg:
85/14

Nej, så meget har jeg ikke været i gang. Har ikke andet HW end det der sidder i :(

Jeg bemærkede i aftes efter jeg havde lukket ned at CPU blæser samt nogle i kabinettet stadig kørte dog på halv strøm.

Det bliver mere og mere mystisk, det kan ikke være noget småt som batteri på bundkort eller noget?



CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2006 11:58:42
Svar/Indlæg:
3394/170
kender du ikke nogle som kan låne dit noget HW ?

Evt. en anden psu..



Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
15-07-2006 13:47:04
Svar/Indlæg:
85/14
Nej, men da jeg fik en CMOS error under boot må det være bundkort, så flytter lige tråden over i Hardware.