Overclocker
Tilføjet:
14-07-2006 20:13:14
Svar/Indlæg:
13/2
Hej HWT.dk-brugere
Jeg har et system kørende, som volder mig en del problemer. Ugens seks dage fungerer alt udmærket, men en sjælden gang imellem - og helt uprovokeret - fremkommer den triste blåskærmsfejlmelding i Windows XP, som medfører, at systemet genstarter...
Jeg har forsøgt at decifrere fejlmeddelelsen, da man kan vælge ikke at genstarte systemet automatisk ved fejl, men det har ikke hjulpet mig til at lokalisere den evt. fejlbehæftede komponent.
Mit system ser således ud:
AMD Athlon 64 3500+ S939
ASUS A8N32-SLI Deluxe (nyeste BIOS revision)
2x512MB G.Skill 2-2-2-5 @ 1T
1 x Leadtek WinFast PX7800GT TDH MyVIVO Extreme
(450/1050MHz)
Western Digital 250GB SATA 3Gb/s, 7200RPM, 16MB cache
+ diverse komponenter..
Hvad i alverden kan der være galt? Jeg håber, en ekspert herinde kan hjælpe. CPU'en kører særdeles stabilt og uden Cool'n Quiet aktiveret opererer den vel cirka ved 38-39 grader Celcius i snit... Den har en velvoksen Akasa EVO133-køler monteret. Grafikkortet ligger omkring de 50 grader, når der er blevet smækket 3D igennem systemet et par timer... Harddiskene (4 stk. i alt) sidder monteret i stødabsorberende skuffer og køles fint... Ca. 25-28 grader hver især og ingen S.M.A.R.T. fejlmeldinger.
Officielle drivers fra ASUS er benyttet (de medfølgende), og WinXP er så opdateret, som det kan blive. Jeg kan til sidst tilføje, at systemet kan gennemføre MemTest-programmet uden fejl, og 3DMark06 klares også med bravur. Det generer mig dog, at systemet fortsat lider døden med jævne mellemrum....
Nogle forslag? Kan det være timings, der er noget galt med?