hvordan skriver man extended play på en dvd?

Software d.  17. juli. 2006, skrevet af AskeUhd
Vist: 238 gange.

AskeUhd

Overclocker
Tilføjet:
17-07-2006 16:57:45
Svar/Indlæg:
39/23
jeg forsøger at konvertere nogle gamle videobånd til dvd'er, og som de fleste nok husker var mange af dem 240 min. uden på dette dvd medie (Verbatim DVD+R 4.7gb) står der at man kan brænde i extended play, og herved fylde 240 minutter på en dvd. da videobåndene er lidt slidte tænkte jeg okay fint nok, så slipper jeg også for at lave et helt nyt kartotek og sådan.

jeg har anskaffet mig en plextor px-m402u video converter og har konveretet et videobånd til en avi fil. da jeg kommer til det punkt hvor jeg skal brænde den ud, kan man kun vælge i mellem HQ (60 min) eller LP (120 min), som brændemetode. nero vision express giver samme udfald, selvom mediet siger at det er kompatibelt.

hvilket software skal jeg bruge for at brænde extended play ?

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
17-07-2006 22:48:47
Svar/Indlæg:
4295/306
Jeg bruger Pinnacle Studio til mine DV video filer og når jeg har sammensat den DVD jeg vil lave sørge den selv for den passende komprimering der skal til for at længden kan ligge på en DVD.

Bedste kvalli er 60 min. på en DVD, men så justerer den selv ned alt efter hvor meget ekstra man fylder på.

Vil tro den kan gøre nøjagtigt det samme med grabbet avi fra et VHS bånd.

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2006 17:20:43
Svar/Indlæg:
1235/80
nero vision express virker hel fint ved mig, har selv et videokamera som jeg har fået lavet filmene om til dvd, dog kan jeg sige dig at kvaliteten er helt i bund :( :(

men der er noget der hedder nero mega pack, eller sådan noget, det er et gratis software der tilføjer ekstra funktioner til nero deriblandt nye komprimerings værktøjer