BIOS flash -> Blå skærm @ opstart

Software d.  18. juli. 2006, skrevet af System
Vist: 261 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
18-07-2006 16:56:21
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej.

Valgte at flashe min BIOS i går, fra en version 1006 til 1008 og, på mit Asus P4P800-E Deluxe bundkort. Efter reboot, lige i det den skulle til at loade windows, der hvor den lille bar flyver fra venstre mod højre, ryger den så i blå skærm.

Jeg prøvede så ved hjælp af noget indbygget Asus BIOS recovery (Alt-F2) at flashe tilbage til hvad der lignede BIOS version 1001, men det hjalp ikke.

Jeg har haft den ude også, og cleared CMOS', men det hjalp af åbenlyse grunde ikke.

Hvad skal jeg gøre? Prøve at flashe med min daværende BIOS version, eller..ja eneste forslag jeg selv har.

Tak på forhånd, vil ret gerne tilbage i aktion :)
gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
18-07-2006 17:00:07
Svar/Indlæg:
5679/460
formater

jeg har også oplevet på forskellige bundkort at windows ik ka tåle du flasher bios lige meget om jeg så vælger præcis samme bios version som før så vil den bare ik så det er mit råd

der måske nogle af de andre kloge hoveder der måske har et andet råd

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2006 17:06:28
Svar/Indlæg:
8555/439
:e når folk rigtig laver lort i det, logger de ikke ind på siden :e
hvordan lavde du det flash ?
med et program ,eller ude i selv bios.

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2006 17:14:07
Svar/Indlæg:
1235/80
ahva?

hvis du har en anden computer der kan komme på nettet, skal du med den downloade en linux livecd og brænde det ud på en cd, hvorefter du skal køre det...

hvis den starter kan du være sikker på at det er din windows installation der er noget galt med........
oplevede samme fejl en gang jeg lavede en venindes pc, windows ville ikke starte lige meget hvad jeg gjorde, men lige pludselig startede den af sig selv - og har siden hen virket upåklageligt