Hej! Jeg leder efter det ultimativt letteste program til at ændre billeders størrelse.
Så når jeg har lagt f.eks. 10 nytagede billeder fra mit kamera ind i en mappe, så skal det gerne være så let at jeg med det ønskede program bare viser programmet mappen med mine billeder i hvorefter det så laver både en thumb og et lidt nedskalleret foto, gerne så de færdige billeder enten er smidt i forskellige mapper eller har fået nogle atributter der indikerer hvad der er hvad.
Ja det ved jeg godt, kender også Acdsee. men som jeg skriver: det ultimativt letteste program
Og det er det nød til at være til ham der skal bruge det dagligt. Håber der er en der er stødet på noget? Det behøver ikke kunne en skid andet end at skallerer ned til to størrelser!
Søg på google efter det her windows xp program lavet af microsoft det er smadder nemt bare højreklik på alle de billeder du vil og vælg størelse og vupti...
Det kan vist nok tage alle grafikformater, og konvatere mellem dem osv. osv. osv. incl. batch conversion. kan også afspille nogle videoformater. og lave slideshows.
Jeg kunne faktisk også godt bruge sådan et program.
Men det ska have shell-integration ( højreklik feature ) hvor jeg kan sætte nogle bestemte mål og kvaliteter på forhånd ( fx valg mellem 3 prædefinerede opløsninger og kvaliteter ).
Kan det der xp powertoy det? ( er ikke hjemme og kan prøve af ).