Navi i bilen

Diverse d.  19. juli. 2006, skrevet af DJ Alban
Vist: 259 gange.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2006 22:30:08
Svar/Indlæg:
1431/233
jeg ved godt det ikke har helt så meget med computer at gøre, men vil lige se om folk ikke kan hjælpe alligevel.

Jeg mangler noget navigation i bilen... i forbindelse med mit job.

Den skal ikke kunne noget fansi udover at vise vej. havde tænkt på noget man kan klaske i forryden med en sugekop.

men aner virkelig ikke hvor meget der skal til og hvad mann skal købe, kort sagt jeg er helt blank på det område.

evt et link eller noget, det er ikke noget jeg vil ofre det vilde på.

Pfh tak!

creep0

Overclocker
Tilføjet:
19-07-2006 22:47:21
Svar/Indlæg:
33/3
jeg har personligt rigtig gode erfaringer med garmins navigatorer.. ved de også laver en billig sag med sort/hvid skærm.. har dog ikke prøvet den men jeg har kørt med deres streetpilot 3(ældre sag og ikke betjeningsvenlig) og deres c320 som er rigtig nem at betjene og den bedste navigator jeg har kørt med.. så har jeg kørt med tre forskellige fra blaupunkt.. to fra deres dx serie og en fra deres e serie, de er ikke så nemme at betjene som garmins c320 men de kan finde vej uden de store omveje osv.. også har jeg kørt med tomtom som er det værste jeg har prøvet.. også deres nye med trykfølsom skærm.. de er ikke lige mestre i at planlægge en rute.. det er så lige hvad jeg har prøvet og erfaret men skal jeg anbefale noget så er det garmin.. de har dem bla. hos t. hansen (kuldegysninger).

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2006 23:29:49
Svar/Indlæg:
1431/233
2#... Tak det var da lidt af hvert du har prøvet...

har været inde og se på Thansen, og de er jo til en rimelig pris derinde... men hva med sådan en kal som denne?
jeg mener er det ALT hvad man skal bruge for at den virker, tænker på software og sådan.
evt andre bud?

men hva med sådan noget som denne?
http://thansen.dk/product.asp?...

Wizard

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2006 08:15:05
Svar/Indlæg:
845/46

Lige præcis den du linker til er ikke meget værd, medmindre du køber en ekstern antenne også.

En af mine kollegaer har lige købt den og den kan ikke finde sattelitterne i fri luft , uden en antenne.

(Hans far overtog den, da han havde antenne i forruden på bilen, og så virkede den faktiskt udemærket.)

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2006 09:26:18
Svar/Indlæg:
2211/331
Hmm,virker fint for mig,din kollega,har han varme i forruden,der kan der opstå problemer,de næsten usynlige varmetråde kan forstyrre signalet ved at virke som et farraday bur

creep0

Overclocker
Tilføjet:
20-07-2006 10:05:57
Svar/Indlæg:
33/3
ja der er alt hvad der skal bruges og den er rimelig nem at betjene da man vælger bogstaver og tal med søgehjulet i midten.
som noltus skriver så er der nogle biler hvor forruden kan give problemer og man skal ha en ekstra antenne monteret.
du kan finde lidt mere info om de forskellige modeller på www.garmin.dk

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2006 13:42:04
Svar/Indlæg:
1431/233
Tak for hjælpen alle, det er sku super med det respons man får herinde....

Jeg har været nede og købe den nu, den blev sku købt i Thansen da den var meget dyere andre steder.

Men jeg må sige at den også virker helt upåklageligt for mig.. og opfylder mine behov. Den er dog noget mindre end jeg havde regnet med. men det er kun godt den ikke fylder ret meget i forruden. jeg har ikke købt nogen extra antenne da jeg ikke ser nogen grund til det.

tak for hjælpen.

Crispo|

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2006 14:31:37
Svar/Indlæg:
72/6
Mio 510 eller 710 med indbygget TMC