mandrake linux Problms...

Software d.  19. juli. 2006, skrevet af djk
Vist: 227 gange.

djk

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2006 23:42:29
Svar/Indlæg:
586/212
ja, vi kan ikke rigtig hitte ud af det der med mandrake.
der kommer bare sådan en sort skærm med et lille logo og noget med at logge ind og bla bla bla... hvordan kommer jeg ind i det linux vi alle kender ?:(

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2006 00:37:30
Svar/Indlæg:
1058/59
Du logger ind som du plejer (der burde stå login), samme brugernavn og passwd. Så skriver du init 5

Så starter den som du plejer. For ikke at skulle gøre dette hver gang skal du ind og ændre hvilken init den starter i, det lyder som du starter i init 3, der er ren kommandoprompt.

Kan ikke lige huske hvor i det grafiske interface du kan gøre det, men rod lidt rundt, eller stil spg'et inde på http://www.sslug.dk/ de plejer gerne at ville hjælpe

djk

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2006 08:44:06
Svar/Indlæg:
586/212
Tak, og der bursde ikke være nogle problem i at køre det i virtual Pc 7, vel?

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2006 10:02:25
Svar/Indlæg:
3943/44
#2 Det kan der godt være.
Jeg prøvede at køre nogle ting i WM-ware's free ting, og det var ingen ikke nogen succes, den lavede gfx fejl når den kom til det grafiske.

Hvis du vil lege med linux vil jeg forslå at du hiver en gammel harddisk frem fra skufferne, og så sætter den som boot disk mens du installere. Ellers ligger den en boot manager på din almindelige harddisk, og den skal fjernes inden du kan fjerne linux, ellers bliver det lidt tricky at få gang i windows igen bagefter.

Nu har du jo ikke en cpu med VT, men det kan du alligevel ikke bruge til noget før du er i linux (det er kun Xen og noget Intel software som virker med VT, og Intels er vist kun til intern brug. Og windows kan ikke køre på Xen, i hvert fald ikke uden store mods)

[edit] Det ser ud til at Xen kan køre windows på VT processorere. Ville faktisk også undre mig hvis den ikke kunne.

PK

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2006 12:51:47
Svar/Indlæg:
931/181
#3 hehe. so true... windåse fatter minus når en hdd er formateret af linux :P

blot endnu et bevis på hvor dumt windåse kan være :00