USB problem.

Diverse d.  20. juli. 2006, skrevet af peden
Vist: 154 gange.

peden
 
Overclocker
Tilføjet:
20-07-2006 08:21:49
Svar/Indlæg:
20/10
Hejsa!
Jeg har et VIA usb 2.0 kort, med 4stk usb-stik i, tilsluttet til min computer! Det virkede upåklagelige, lige indtil for nogle dage siden, hvor jeg gen-installerede windows, for at få renset min pc! Nu vil den ikke finde nogen af de usb-produkter jeg tilslutter..... Mp3-afspillere, usb-memory-stik, ipod osv. Den skriver bare "Unknown Device" og at den ikke genkender det tilsluttede produkt!

Nogen som har nogen som helst idé om hvad der kan gøres!?
Jeg har prøvet at grn-installere usb-kortet, og driverne til de forskellige produkter ligger på computeren, men stadigvæk så siger windows, at den ikke genkender dem!

På forhånd tak!

Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2006 08:46:28
Svar/Indlæg:
1235/80
i enhedshåndternig skal du bare vælge en unknown enhed og derefter opdatere driveren til enheden, har haft samme problem med min bærbare der hjalp det at installere chipset drivere



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2006 08:59:50
Svar/Indlæg:
4120/115
Har før oplevet noget lign...

Virker det hvis du slutter tingene direkte til bundkortets usb porte?

Hvis ikke, så kan det muligvis være noget med PnP funktionaliteten i windows at gøre. Men jeg kan desværre ikke hjælpe dig derudover, for jeg har selv brugt måneder på at slås med problemet, men prøv evt. en repair af windows, eller måske en ren installation igen :(

Men en anden lille ting, USB bussen kan nogle gange have meget svært ved at genkende devices, hvis der sidder en lang/dårlig ledning imellem udstyret, eller en dårlig hub e.lign. Men det burde jo spille, hvis du sætter det direkte til!



peden
 
Overclocker
Tilføjet:
20-07-2006 09:04:46
Svar/Indlæg:
20/10
#2
det har jeg sesværre allerede prøvet. virker ikke.... den siger bare den ikke kan udføre opdateringen af driveren. men hvad er chipset drivere!?

#3
jeg takker for din hjælp, og giver dine forslag et forsøg!



Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2006 13:14:42
Svar/Indlæg:
1235/80
#3
chipset driver er den driver der fortæller windows hvordan windows skal håndter din bundkort og alle det I/O porte, altså USB, PS/2 etc....



Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2006 13:16:36
Svar/Indlæg:
1235/80
du skal bare se hvad dit bundkort hedder, eller hvis der er mulighed bare aflæse på din nordbro - hvis ingen af de førnævnte er muligt kan du hente cpuz fra www.cpuid.com og se hvad din chipset hedder...så kan du gå ind på producentens hjemmeside og hente en driver