opsætning af side fil ?

Diverse d.  20. juli. 2006, skrevet af DEVIL_DK
Vist: 619 gange.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2006 15:50:58
Svar/Indlæg:
6531/410
her efterhånden hørt mange ider til hvordan en side fil skal sættes op.

nu vil jeg se om jeg kan få det på det rene.

jeg har 2 gb ram

2 raid systemer

det ene er mit raid os drev det andet er mit spil raid sys.

hvor stor en side fil er medst
hvor skal jeg ligge den.

helst så den er spil optimeret.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2006 16:02:34
Svar/Indlæg:
2870/65
En tommelfinger-regel siger, at din sidefil/swapfil skal være ca. 50 % større end antallet af fysiks ram og ligge på de hurtigste diske.

Når det så er sagt, skal det lige pointeres, at med 2 GB ram har du reelt set ikke brug for en sidefil...så fremt at dine programmer har mulighed for at udnytte DMA direkte. Grunden til dette er, at hvis din maskine/programmer kan tilgå dine ram direkte, vil rammene altid være hurtigere end diskene.

Da dine spil ligger på disken...og skal hente masser af data herfra, vil DisablePagingExecutive måske ikke være et hit, men du kan da prøve at se hvordan maskinen reagerer.

Her: http://www.tweakxp.com/article...

Ellers ligger der masser af tips her:

http://www.tweakxp.com/

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2006 16:09:29
Svar/Indlæg:
3214/18
Det er desuden anbefalelsesværdigt at sætte min. og max-værdierne til samme størrelse, da det vil medføre at Windows ikke automatisk checker størrelsen af sidefilen som ligeledes heller ikke skal fragmenteres når størrelsen er den samme. Dette vil medvirke at PCen ikke vil bruge 'unødvendige' ressourcer på det område, hvilket kan betegnes som bedre performance i sidste ende.

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2006 17:49:54
Svar/Indlæg:
2029/63
Ja kunne sku også godt tænke mig at vide hvad der er bedst.

jeg har dog ikke Raid, kun en seperat 40 Gb sata til XP og 160 ide til resten.

I gamle dage sagde man at pgaefile skulle ligge på en anden disk end den Xp lå på mener jeg