Comp. rebooter/fryser spontant.

Bundkort / CPU d.  21. juli. 2006, skrevet af System
Vist: 172 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
21-07-2006 09:22:15
Svar/Indlæg:
0/11005
Specs:
MB: Asus A7V600
CPU: Athlon XP 2800+
PSU: Chill innovation CP-510A
RAM: 2 x 512MB Kingston
GFX: Club 3D GeForce 6600GT
DREV: 2 x DVD, 2 x IDE HD, 3 x SATA HDD
CASE: Antec P180

Hej

Min computer er begyndt at te sig helt underligt. Det startede med spontane reboots midt i windows, og nogen gange frøs den også fuldstændigt vilkårligt. Nu gør den det oftere og oftere.

Nu sker der det, at når jeg tænder computeren er der ingenting på skærmen (den går på powersave). Hvis jeg slukker og tænder igen, så går den ind i BIOS og skriver at jeg sidst havde "improper CPU speed setting". Den er ellers sat til 2083MhZ som altid. Hvis jeg loader defaults og laver save and exit, er jeg tilbage i problemet med intet på skærmen. Booter jeg igen, går den ind i BIOS og jeg kan starte forfra.

Det er dog lykkedes mig at få gang i dyret hvis jeg sætter CPU speed til lavest = 1250MHz. Så kan jeg boote i Windows som virker fint. Men efter et par minutter rebooter den spontant igen.

Hvad er der galt - færdig CPU/MB? Jeg har brug for hjælp NUUUUU?!???
Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2006 09:57:31
Svar/Indlæg:
3214/18
Hvordan ser kondensatorene på bundkortet ud? Er de begyndt at bule ud i toppen og evt. spytte brunt sovs ud?

Er der måske knækket et lille hjørne af kernen på CPUen? Socket A CPUer er meget skrøbelige, da kernen jo er forholdsvis lille og overhovedet ikke er beskyttet på nogen måde.

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2006 12:18:05
Svar/Indlæg:
3214/18
Hvordan ligger temperaturene på de forskellige komponenter? Herunder specielt CPU? Det kan jo godt tænkes, at der efter et par år har ophobet sig noget støv i maskineriet.

Det er dog desværre heller ikke et helt ukendt problem, at de Chill kan begynde at opføre sig lidt underligt, selvom jeg selv kun har gode erfaringer med dem indtil videre.