#16 > Ja jeg ligger på 1.600v i BIOS. Det er jo en A1 og den skal have noget havre for at komme op i fart. Der er rigtig meget forskel på de revisioner, vi snakker MINDST 500 Mhz mindre oc, så det er lidt træls. Desuden har den en memory bug, så jeg kan slet ikke udnytte memory bandwidth godt nok. Jeg forventer langt bedre resultater når jeg får smidt en nyere stepping i.
Jeg har rodet lidt med den nyeste bios (1334) og fsb strap på hhv. 1066 og 1333 og kan stadigvæk ikke helt blive klog på hvad der sker mht ram dividers, interne bundkort timings etc. men fsb strap @ 1066 er bedst, og med den nye bios, som er ret effektiv, jeg fik min cpu op på lige over 3.8 Ghz ved at disable den ene core til et superpi 32M run, og her slog jeg da lige Polarfars X6800 @ 4.1 i Vapo LS med over 1 minut....
Nu har jeg lige leget med at smide alle 4 ram blokke i, og selv om chipsettet så sætter Bank Cycle Time ned til "11" i stedet for "6" med 2 blokke (den er @ "20" med fsb strap 1333), ja så viser sisandra 1k mere i båndbredde og nogle 3d tests (bl.a. aquamark) giver bedre resultater nu ved 3.5 Ghz (389 Mhz fsb), ram 1:1 og standard clocks på gfx, end de gjorde ved 3.6 Ghz, ram 4:5 (25% hurtigere og SAMME timings), og gfx oc max....
Hvad temperaturen skal og ikke skal være på vand er jeg ikke helt med på, men jeg synes godt nok det lyder som nogle meget voldsomme temperaturer for en conroe må jeg sige. Hvis det er en ES kan du jo også snildt lappe HS uden at det betyder noget. Umiddelbart virker mine temperaturer til at være omtrent som de skal, men jeg skal indrømme at jeg meget sjældent checker temperaturen overhovedet.