Er det bare mig, eller vrøvler folk en del herinde? Folk tror, de ved noget om forskellige grafikkort, og det tager dem ikke lang tid at udråbe en vinder... Måske det var bedre at kigge lidt på fakta?
Når valget skal falde på enten ATI Radeon X1900XTX eller NVIDIA GeForce 7950GX2, er det klart, sidstnævnte bør tiltale de fleste. Det er et velkendt fænomen, X1900XTX larmer som en jumbojet grundet kølerens udformning (noget ATI er blevet dybt kritiseret for).
For det andet kan de færreste reelt se forskellen i billedkvalitet, så det vil ikke være rimeligt at træffe en beslutning på basis af det - medmindre Cyber-Frog er feinschmecker af dimensioner...
Ydelsesmæssigt er 7950GX2 den klare vinder i stort set alle software applikationer, og jeg har flere bekendte, som benytter kortet, der endnu ikke har oplevet et eneste kompatibilitetsproblem, når det kommer til en bred vifte af 3D-spil. Til sidst vil jeg tilføje, at enhver med fødderne solidt plantet på jorden aldrig vil købe X1900XTX frem for X1900XT - dertil er prisdifferencen for stor sammenlignet med ydelsesforskellen!