Vandkøling

Vandkøling d.  27. juli. 2006, skrevet af Ne0nfarven
Vist: 357 gange.

Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2006 19:52:30
Svar/Indlæg:
286/51
Yes nu har jeg fået installeret vandkøling i min com.. Men min lykke var ikke så stor som jeg havde regnet med.. Jeg har 2 porblemer. det første da jeg har et Chieftec Dragon og da jeg havde plaseret min radicator der rakte min ledninger til blæserne ikke til pumpen som ligger i bunden. så nu køre de bare på bundkortet, men ville godt høre om man kan købe forlængere til min blæsere.. og nu til mit andet problem, det er at min com kørte fint ind til at jeg fandt ud at at min grafikkort bliver meget varmt.. det er et GeForce 6800GT fra Sparkle.. der sidder også køler på ram'ne som jeg tror sidder i siden. men de bliver varme og efter bliver min grafikkort chip også for varm... hvordan får jeg kølet mit grafikkort ordenligt ned..

På forhånd tak :e

mikael999

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2006 20:04:04
Svar/Indlæg:
1445/231
Prøv at afmontere blokken til gfx. tror det du oplever er dårlig kontakt.

Der kan købes forlænger ledninger til 3pins blæser stik. mener studiedata har ngoen. ellers mener jeg også shg og midt data har.

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2006 21:27:54
Svar/Indlæg:
1536/33
3 Pin-forlænger:

http://vcore.dk/shop/productin...

(klik to gange)

Men har du kølet ram'ne på dit grafikkort, eller har du kun sat et kølerhoved på vga-chippen?

eller skal du også købe:

http://vcore.dk/shop/productin...

(klik to gange)

Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2006 13:18:49
Svar/Indlæg:
286/51
Ja altså jeg har bare sat køler hovedet på grafikkortet.. men har holdt køleren til ram'ne på... altså blæseren som sad på før kølede også ram'køleren ned men det gør den ikke nu...

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2006 13:50:50
Svar/Indlæg:
4112/53
Hvad har du tilbage af kabinet kølere?
For når man fjerner luftkøleren til GFX, så bliver airflow rundt om GFX-RAM formindsket gevaldigt, og når man også fjerner CPU køleren, så bliver luftcirkulationen til NB køleren fjernet.

Så hvor mange (Og hvilke) blæsere har du i din computer nu, og hvordan er de placeret (Hvor, og hvilken vej blæser de, og evt. igennem hvilken radi).

Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2006 21:12:42
Svar/Indlæg:
286/51
Jeg har duel radi hvor mine blæser igennem og de er de eneste jeg blæser jeg har i