Kode spørgsmål.

Software d.  27. juli. 2006, skrevet af gabbadoo
Vist: 323 gange.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2006 21:26:09
Svar/Indlæg:
3065/208
Hej

Sad forleden og undrede mig over da jeg læste forneden i "command-view-vinduet" i Internet Explorer da jeg holdt musen over et link, hvad det egentligt var der foregik ...

Jeg holdt musen over et link der ville åbne et "Skriv ny mail"-vindue i Outlook Express. Kommandoen hed: "mailto:emailadresse@udbyder.net?subject=emne"

Jeg klikkede på det og tænkte på om der ikke kunne tilføjes noget ligesom "...subject=emne&text="hvad jeg nu vil skrive i mailen", så teksten i emailen allerede er indtastet?

Kan man også på samme måde vælge flere modtagere, modificere skrifttypen i email-teksten osv. ?

Det må være "Windows UserInterface'et ? som læser koden, men hvilken kode er det, html? java??

Er der sites med oversigter over alle den slags In-Windows koder/scripts ?

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2006 15:45:44
Svar/Indlæg:
3065/208
Takker :)

Det virker har nu lavet min første html-side med et link der sender en email til 2 af mine emailadresser.

Det eneste jeg synes mangler er den fulde automation, så jeg slipper for at trykke på knappen [Send], men så er vi vidst ude i noget active code/noget halv kriminelt noget, som jeg ville blive groft forarget over skete hvis jeg klikkede på et link på en hjemmeside... og derfor ikke er egentligt interessant medmindre man er for doven til at bruge musen :e

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
01-08-2006 11:29:36
Svar/Indlæg:
4033/364
der kan du bruge javascripts onload...

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2006 14:49:23
Svar/Indlæg:
3065/208
Java har jeg også tænkt mig at dykke lidt ned i.