Jeg tror ikke på Nforce 590 til Intel, især ikke fordi det stadigvæk benytter samme C19 northbrigde/memorycontroller som Nforce 4 Intel gjorde. Og tro mig, så er der brug for blæseren. Jeg har snakket med reviewere der målte op til 120°C på northbridgen under tests, så med mindre der er monster kølere på, så clocker det bare ikke særlig langt.
Anandtech leverer generelt nogle ok reviews, men både de (og alle andre review-sites for den sags skyld) havde også travlt med at rose Nforce 4 chipsettet, men til hardcore overclockere duer det bare slet, slet ikke. Hvis man ikke skal overclocke, eller hvis man kun overclocker meget moderat er det sikkert et fint chipset. Og ja, jeg havde (har) selv 3 forskellige bundkort med Nforce 4 Intel.
Noget helt andet er: Hvad f*anden ligner det at teste et high-end bundkort med en 805 cpu? Det ville da svare til at prøvekøre en Ferrari på en parkeringsplads foran Bilka en lørdag formiddag...
Næh nogle crackede drivere til intel 975X chipsettet og så en gang 7950GX2 i SLI så er man kørende... :e