Fullrate - nogen erfaringer?

Hyggehjørnet d.  31. juli. 2006, skrevet af @ngler
Vist: 3320 gange.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
31-07-2006 10:55:14
Svar/Indlæg:
4033/364
hi

er der nogen der har erfaringer med Full Rate ???

eller Dansknet og CPH-metronet???

og er der andre der leverer billigt og hurtigt inet i kbh?

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2006 11:10:00
Svar/Indlæg:
2845/91
Full Rate har en af mine kollegaer lige fået så der glæder jeg mig til at høre hvordan virker. Han er meget krævende.

En anden kollega har CPH-m, han siger at det kører godt men kan godt blive lidt ustabilt og han kan nogle gange ryge af midlertidigt om natten.

stue112

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2006 15:45:56
Svar/Indlæg:
154/21
Jeg har kun hørt godt om CPH-metronet, Men hvis du bor i nærhedene af www.parknet.dk (nørrebro samt valby) bør du seriøst overveje at få jeres forening på deres net da forskellen mellem ADSL2+(CPH-m) og parknet.dk svarer til forskellen mellem et analog modem og en 2 mbit ADSL forbindelse. Det er sgu sjovt at downloade med mere end 10 mb/s. Desuden får du langt bedre pingtider. Alt det får du for 50 kr pr måned. :f

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2006 15:46:58
Svar/Indlæg:
624/55
Jeg har haft CPH-Metronet i et halvt år nu, og har ingen problemer haft med dem, tvært i mod - fik sq fast IP så godt som gratis 😉

Jeg havde dog lidt problemer med min anden forbindelse da jeg flyttede, men det var kablerne i bygningen - alligevel kompenserede de for det ved at hæve hastigheden, så jeg fik hvad jeg havde bestilt.

Absolut bedste kundeservice jeg har oplevet til dags dato...

steen

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2006 16:06:53
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg har haft Metronet i 2 måneder nu.

Det kører rimeligt stabilt, men der er nogle ting som der kunne forbedres.

F.eks deres ADSL2 modem! Metronet anbefaler et D-link DSL-300T, som man køber i Computercity for 315 kr.

Dette modem er noget hø, for at sige det mildt. Det er til tider ustabilt. Herudover lever det ikke op til specifikationerne. Metronet påstår, at der er kommet noget specielt software i modemmet som gør at det kan klare deres 24 Mbit linie. Jeg har endnu ikke været over 16 Mbit...så, det er ikke korrekt.

Der skulle være et Linksys ADSL2 modem/router (kan ikke huske hvilken) som kan klare de 24 mbit fuldt ud.

Ind imellem kan man opleve, at Internettet "falder ud" i kortere perioder, muligvis fordi Metronet er i gang med at opgradere deres netværk.

Ellers kører det fornuftigt nok.

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2006 18:43:05
Svar/Indlæg:
1762/36
#4 Steeen, det er ikke modemet der fejler noget, men hvis du havde kigget 5 minutter på deres HP, så ville du kunne se at det ikke er fysisk muligt med den teknonogi som ADSL2+ bruger at levere 24Mbit hvis du bor længere væk end 1000 meter...

www.cph-metronet.dk

Har kun haft nedetid 1 gang i nu 4 måneder som var 10 minutter hvor de opgraderede deres udstyr...

Skal man sætte en finger på dem så er det a en latency er 10-20 MS højere end med hvad jeg havde med TDC.. Det er dog intet problem når man spiller på nærtliggende servere. (DK, SWE, NOR, POL, GER etc.)

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2006 18:43:51
Svar/Indlæg:
624/55
Du steen, der kan jo være andre grunde til at du ikke kører 24 mbit...
Så som;

1. Dårlige netværkskabler
2. Dårlige telekabling i din bygning, har du før været oppe på samme eller højere hastigheder i samme bygning via tele kabler ?

Har du snakket med CPH-Metronet ?

Har du evt prøvet at enable dhcp serveren i modemet ?
Jeg havde selv lidt problemer i starten, men dhcp serveren i modemet afhjalp det.

I øvrigt har jeg flere venner der kører 24 mbit med deres Dlink DSL-300T.

Så modellen fejler intet, men det kan jo være din gør, og så skal du da bare have den byttet af computercity 😉

steen

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2006 21:39:28
Svar/Indlæg:
2870/65
# 5 og 6

Bruger cat 5E kabler.

Bor 40 m. eller mindre fra centralen. Den første teletekinikker som var her og sætte tele/adsl-stik op fortalte, at jeg har mindre end 50 Ohm på linien til centralen, så det er ikke det.

Jeg har snakket med dem på Metronet, men de kunne ikke hjælpe.

Nej, jeg har ikke enabled DHCP i modemet. Kører i Bridged mode med fast IP, da jeg har trådløs router på indersiden og Exchange og alt muligt kørende som kræver faste IP addresser.

Det kan da godt være at modemet skal byttes, men jeg vil hellere have et andet modem, da jeg aldrig har haft særligt gode erfaringer med D-link...nærmere tvært imod.

Jeg synes personligt at D-link virkeligt stinker. Har prøvet 3 router der alle gik i døden, da de ikke kunne køre på en 10.x.x.x netværk.

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2006 08:29:53
Svar/Indlæg:
624/55
Personligt bryder jeg mig heller ikke meget om d-link, men mit modem virker sq efter hensigten.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2006 21:17:55
Svar/Indlæg:
1978/216
Jeg har haft Metronet nu i godt 6 måneder. og ikke haft andet end problemer med deres lort. jeg haft tekniker besøg 2 gange... de siger at min linje er mere end perfekt. metonet har haft noget de kalder sammøde på centralen med tdc's folk og alt er perfekt siger de?? jeg har fået byttet mit udstyr modem og skillefilter. ud hos computer city. jeg har ringet og snakket med metronet de første 40 gange. og det er stadig noget lort!! når de måler på min linje kan de se at dæmpningen på linjen ligger på 30-35% det er alt, alt for højt! det er vad de siger til mig.

Jeg tro ikke, jeg har haft bare en dag hvor det ikke ryger af og på op til flere gange om dagen... åbner jeg en browser sker der ikke en skid... lukker så den og åbner en ny og først der åbner den siden hvilket også sker hele tiden og flere gange om dagen... og det er med sider jeg ved virker... da de altid virker fint når man er hos familie og venner på besøg

Mit ping i BF2 er altid 20-25 højer end min ven som har webspeed. (som jeg også selv har haft i 8 måneder. inden jeg gik over til metronet) bliver meget ofte smidt af div. bf2 server, joiner jeg 10 gange på div. servere inden for et par timer bliver jeg som regl smidt af 5-6 gange lige fra 1 min til 20 minutters spil... nogle gang kan jeg få lov til at spille lidt længer inden jeg får sparket og det er ikke fordi serveren går ned... kan joine igen men bliver hurtig smidt af igen

Plus at jeg aldrig haft et download på over 6-7Mbit\s og jeg bor altså kun 2160 meter fra centralen.... passer ikke helt, de første 2-3 dage jeg hadet det, kunne jeg download med hele 965 kb\s men derefter er det gået helt skævt. min genbo i nr. 2A, bor selv i 2B har også metronet og fik det et par måneder før mig. han har ikke det der bare ligner problemer og hans download er altid oppe på en 8-900kb\s fatter man jo ikke en skid af??

Så nu er jeg sq træt af det SHIT og skifter til Fullrate.dk

steen

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2006 21:34:33
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg har skiftet modem/router til en Linksys WAG54XS2 med SRX200 indbygget.

Resultatet er langt mere stabilt Internet. Hastigheden er gået fra 12-13 Mbit op til ca. 18-19 Mbit. Jeg har fået fortalt, at jeg kan hente det sidste i hastigheden med noget Speedboost-halløj, men det vil jeg afholde mig fra, da jeg nu er rimeligt tilfreds med min linie....ikke mindst med den stærkt forbedrede stabilitet.

Dertil er jeg så sluppet for at have både router og modem. Alt er nu pakket ned i en boks...som også har trådløst netværk...nice.

I mit tilfælde var det største problem router/modem...tsk tsk D-link.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2006 22:29:03
Svar/Indlæg:
10398/435
har cph-metro.. jeg valgte en dlink dsl-504t (modem+router).

8/1mbit og fine pings til servere.. 20-40ms på .de .no servere. (bf2)

Routeren dør når man loader den med for mange forbindelser.. Har dog stadig adgang til http-interface og en Restart løser problemet..

340kr (uden fastnet).

Intet at klage over ellers.

PS. man får 300kr trukket fra første regning til at købe udstyr for.. vælg noget andet end dlink.

Og torrent dræber trådløse router. Desuden skal man overveje hvad thru-put fra comp til AP er.. den skal jo gerne være mere end fra AP til internettet... ;)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2006 22:57:18
Svar/Indlæg:
10398/435
steen, link til edbpriser?

edit, fundet..

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2006 23:07:23
Svar/Indlæg:
10398/435
sry for ot..

kan denne bruges eller er den også til at lukke op og danse i?

http://www.edbpriser.dk/Produc...

steen

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2006 01:36:52
Svar/Indlæg:
2870/65
# 13 Det kommer an på om du har en 8 eller 24 mbit linie.

Den du linker til kan ikke klare mere end 8 Mbit. De fleste adsl2 modem/routere kan desværre kun klare 8 Mbit, så man skal lige checke specs ud på producentens HP.

Desuden skal du i Metronets tilfælde have adsl2 modem indbygget. Ved ikke hvordan det fungere hos Fullrate.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2006 02:33:18
Svar/Indlæg:
10398/435
#14, så passer den vel fint.. den supporter op til 24mbit og det er en nat router med indb. adsl2 modem.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2006 06:06:43
Svar/Indlæg:
1978/216
Sq da helt vildt latterligt at det ikke virker 100% med det udstyr de selv anbefaler.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2006 09:34:21
Svar/Indlæg:
2870/65
# 16 Ja, det virker ikke heeelt prof, vel?

Sådan lidt hen af den support man får hos Tele2....som er helt til rotterne.

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2006 15:07:31
Svar/Indlæg:
1287/32
Jeg har haft en 10/1 linje fra Dansk Net det sidste halvårs tid og må sige jeg er godt tilfreds.

Den højeste download hastighed jeg kan opnå stabilt er 1072 KB/s så den er jeg godt tilfreds med. Uploaden kunne dog godt være lidt hurtigere. I øjeblikket ligger dens maks hastighed og svinger mellem 80 og 90 kb/s. Nok lige i det laveste imo, men til at leve med.

Nettet har kørt klippe stabilt. Det har kun været nede to gange i den tid jeg har haft det pga sikkerhedsopdateringer. Tele 2 som jeg havde tideligere gik ofte ned optil flere gange om ugen.

Min IP addresse har heller ikke forandret sig i den tid jeg har haft nettet. Så har reelt fået statisk ip gratis.

Med nettet får man en Allied Telesyn AT-RG634 Gateway. Den virker grundleggende som et stykke kvalitetshardware mens dens telnet interface er dybt, dybt kryptisk. Og web interfacet er deaktiveret. Selvom jeg leste massere sider med dokumentation igennem lykkedes det mig aldrig at finde ud af simple ting som at aktivere web interfacet eller sette NAT op. Dette kommer fra en som arbejder en del med linux kommandolinier dagligt og som tideligere har betjent sin cisco 677 router via telnet.

Heldigvis fandt jeg ud af at lan port 4 i gatewayen giver direkte adgang til internettet udenom getwayens dhcp server. I øjeblikket bruger jeg en gammel p2 350mhz med pfSense(genialt stykke software) som router.

Man skal dog være opmærksom på at en gateway ikke er det samme som en router. Det måtte jeg erfare da jeg skulle lege med boot over lan. Det indebærer at man må sette en DHCP server op der er i stand til at levere et filnavnet til et bootrom sammen med ip addressen. Jeg fik det til at fungere uden problemer indtil mit net blev lukket ned og jeg fik en telefonoprigning fra dansk net hvor de sagde at min DHCP server havde sendt ip addresser ud på deres WAN. Så ens LAN er altså ikke isoleret fra deres WAN med gateway

Deres support grundlæggende god, men den varierer alt efter hvilken supporter man får. Nogle lyder som de hellere vil være alle andre steder mens andre er engagerede, venlige og informative.

Samlet set vil jeg ikke have nogle problemer med at anbefale dem. Skal man sige noget negativt er det nok deres leveringstid på 40 dage.