Superbruger
Tilføjet:
31-07-2006 11:45:47
Svar/Indlæg:
772/50
Jeg skulle sætte en maskine op igår, aldrig har jeg været tættere på at eksplodere, he he, vil lige høre om der er andre der har haft samme problem.
Jeg skulle installere Windows XP på den her maskine ejet af et ældre par jeg kender, fint.. går igang og den går overraskende hurtig for en Duron 1300MHz med 256Mb ram, mht. installationen,
nå, men jeg har formateret disken og installeret og den starter op,
jeg skriver navn og hvad profilen skal hedde.
Det er så et stykke tid siden de købte Windows XP så der er kun SP1 på deres,
tænker det går jo nok, de har godtnok ikke en router men de plejer nok kunne være på nettet uden med XP SP1 uden at blive voldtaget, så skal den starte op for første gang og kommer så med en fejlmeddelelse jeg aldrig har set før, noget om at en DLL fil kunne ikke findet som skulle bruges til at få skrivebordsmiljøet frem,
jeg trykkede på ignorer, og den genstarter herefter.
Maskinen er så ved at gå ind i windows og den går så ind i en bruger der hedder Ejer,
jeg gætter at det er en Windows selv har lavet hvis der af en eller anden grund ikke kan findes en,
så kommer den svchost fucker du har 60 sek, det sker et par gange og jeg opgiver og prøver at installere igen uden net.
Uden net kørte det perfekt efter en ny installation, jeg installere et antivirus program Kaspersky Antivirus, det ser ud til at virke men!
Så snart jeg prøver at opdatere fra microsoft update meldte Kaspersky om netværks angreb, og sjovt nok var det kun når jeg prøvede at opdatere.
Dette er et problem jeg aldrig selv har oplevet med kaspersky men tænker fuck det lort jeg deaktivere den,
nu havde jeg også læst hvordan man stoppede svchost buggen (shutdown -a).
Ok deaktivere den og der går ikke lang tid og den fryser jeg er så tæt ved at tænde af der,
så den får bare en stor fed genstart! :D. Og derefter som det første går jeg ind i msconfig slår alt fra og acceptere og derefter går den istå igen.. GENSTART.. tro mig man har lyst til at kaste den ud af vinduet:P..
den starter op igen, og ja jeg fik pludselig brug for min nylærte kommando shutdown-a,
efter at ha gjort det prøver jeg at gå på Windows update den scanner og scanner. tænker det tar da alt for lang tid?, kigger herefter på joblisten, Kaspersky har et lille program der sidder i internet Exploreren,
dog ville jeg ikke afinstallere Kaspersky fik nok brug for den senere, endelig kommer MS update + at der kommer 2 "fundet nyt Hardware",
tænkte det var sq nok det der gjorde den så langsom?, den opatere Windows Update Software, tænker ja ja og kan ikke vente til jeg får hentet SP2..
den henter og genstarter, jeg lægger mærke til at når jeg selv trykker ned på luk computeren at der så kommer "log af" frem :/.
Den starter op igen og jeg får ikke lov til at opdatere eller lave noget som helst brugeren er blevet invalid(gæstebruger agtig) :/.
Jeg er nu nok på mit bristepunkt flere gange var jeg ude og gå en tur og drikke cola , kommer tilbage starter PCen op i fejlsikret logger ind som Administrator(kan du kun i fejlsikret på XP home) laver en ny bruger, starter den normalt op igen bruger den nye bruger skriver lige shutdown-a(hvorfor mon? :o ) og sætter opdateringen igang igen, 47 opdateringer..
ok det vidste jeg godt jeg installere XP hver dag på mit arbejde... men 47 opdateringer på en 256Kb linie..
da den af en eller anden uforklarlig grund sætter sig fast i at downloade opdatering 18 ud af 47 på 3.70Mb ud af 7.3 og klokken er ved at være mange jeg skal tage toget hjem, bliver jeg nødt til at smutte,
kendte så deres søn og siger så han må ringe til mig når de skal se videre på det.. er stofanet=virusnet? :P jeg mener jeg har ALDRIG nogensinde oplevet noget lignende med XP, har set det med Windows 2000 på et TDC net men aldrig med XP ikke så hurtigt og så sikkert.
håber det er til at læse der er godtnok lidt meget.
\\Kim Leo