TDC' s PPPoE til DHCP = Ustabilt?

Diverse d.  31. juli. 2006, skrevet af wide
Vist: 253 gange.

wide

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2006 14:58:03
Svar/Indlæg:
449/80
Hej

Her den 25, skulle dem som har tdc skifte fra PPPoE til DHCP (jeg skulle i hvert fald :00 )
Først ville jeg lige starte med, at spørge, hvad er forskellen på disse ting, Dvs fordele og ulember osv hvis der er sådan noget?

Efter jeg havde været inde og ændre det blev mit net pludselig ustabilt. Den røg af MSN i tide og i utide, samt i BF2. Jeg har ikke helt styr på det, men jeg ville tro det ca er hvert ½ time, og det er mega belastende, at disconnecte fra en server når man er igang med, at spille.
Kan dette have noget at gøre med ændringen af PPPoE til DHCP?

Hjælp mig plz :i For det er ikke til, at leve med :00

På forhånd tak!

wide out

wide

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2006 14:59:13
Svar/Indlæg:
449/80
Hvis det er til nogen hjælp er det en Speedstream 2601 router jeg har.

wide

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2006 15:33:08
Svar/Indlæg:
449/80
Der må da være nogle der ka hjælpe mig? :l

Gebisset

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2006 16:13:14
Svar/Indlæg:
85/4
Prøv at ringe til TDC. Jeg har haft begge dele (TDC Netexpress = PPPoE og senere BB ADSL = DHCP). Begge kørte overordentligt stabilt.

Jeg blev tvunget til at skifte fra Netexpress til BB ADSL ifm. konvertering til medarbejderbredbånd. Jeg var kun inde i min router og ændre + restarte den og derefter kørte det uden et eneste problem indtil jeg skiftede til cybercity.

Derfor: har du router? - Hvis ja, så genstart lige den. Hvis nej, så er det sikkert din PC, som giver problemer. Ring evt. til TDC's support.

Forskellen på de to er at PPPoE (Point-to-point protocol over Ethernet) er en opkaldsforbindelse, lidt ligesom en modemforbindelse. Her er det et stykke software på PC'en, der søger for at kalde op og dernæst få tildelt en IP. Evt. varetages det af en router. DHCP kræver ikke opkald - router eller PC bliver bare tildelt en IP og det hele kører.

wide

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2006 19:28:22
Svar/Indlæg:
449/80
Det hjalp ikke at resette routeren, det er en speedstream 2601. Den bliver stadig ved med at crashe :l

Gebisset

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2006 20:02:42
Svar/Indlæg:
85/4
#4: EDIT... Ring til TDC.

Mr_Bean

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2006 21:06:40
Svar/Indlæg:
34/19
kyl den Speedstream 2601 router a h til. Den dur ikke til DHCP. Kan ikke håndtere alle forspørgslerne :( Find en anden router, eller kør direkte på dit modem, så vil du se dit problem forsvinde :)

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2006 23:04:32
Svar/Indlæg:
290/25
Tjaa.. Eller har han ikke konfigureret den ordenlig... Hvis en router er lavet til DHCP på PPPoE så burde den også kunne klare det..!

Er der sat timeout på den, når der ikke bliver tilsendt pakker i et vis tidsrum? Er den sat på automatisk opringning? Ellers kunne du jo prøve at slå det til/fra og se hvad der sker.. Man er ligesom nød til at prøve fra en ende af, og udelukke det ene frem for det andet før man kan sige at lortet overhovedet ikke virker!