Illuminati, Vista bliver også en kerne, men en masse dele uden på. Bill Gates var faktisk meget ked af at skulle skifte, men det blev simpelthen for komplekst at lave det på samme måde som de plejdede.
Det er faktisk hovedegrunden til at vi først ser vista nu. Da de var nået et godt stykke med at programmere på den gamle måde, men de blev nødt til at gå over til kerne strukturen hvis de ville lave noget der kunne bruges.
Og så slipper vi også for at skulle genstarte bare fordi vi skifter en driver. Da man så kan nøjes med at genstarte de dele der afhænger af driveren.
Jeg håber at vista bliver noget hurtigere end i beta 2 at de bliver lidt mindre pædagogisk for det er så nemt og så uselvstændigt et styresystem at det faktisk bliver meget bøvlet at bruge.
Hvis jeg skal gøre en ting, så vil jeg kun spørges en gang. Og med vista behøver den sådan set ikke at spørge, for man kan bare gå tilbage og hente den gamle fil.
Jeg kan godt se din kritik af linux, og du har helt ret, lidt for mange dele, og lidt for svingene kvalitet på delene.
Men det er en problematik som linux-community'et er klar over. Og det er noget der arbejdes med.
Firmaerne der sælger linux løsninger, har faktisk alle sammen (meget mod min vilje) valgt at bruge gnome desktoppen. (efter min mening er den næsten mere pædagogisk end windows)
En af de ting jeg som linux bruger ser frem til er den kommende version af KDE desktoppen, der vil bla. et af KDE's største problemer blive fixet. Den meget elendige lydstyring, som højst kan bruges af et program af gangen (dette er dog ikke et problem for alle programmer, da nogen af dem bruger ALSA eller OSS direkte)
Og så skulle man få 100% kontrol over udseendet af ens desktop, hvis man altså ønsker det ;)
Men der er massere at arbejde med, og det kan være linux taber nogen brugere til vista, men jeg tror faktisk linux vinder flere end de taber. Og jeg er helt sikker på at linux er kommet for at blive, dog ser jeg linux gå lidt i to retninger, den ene mod mere bruger venlighed, så vi kan få flere af de folk som ikke gider at bekymre sig som det der ligger under overfladen.
Og så en mere nørdet retning, hvor man måske har en knap så pædagogisk desktop, og hvor konsollen stadig vil være et stærkt værktøj for alle dem som skulle ønske at bruge det.
Nå nu vil jeg gå i seng, hvis ellers dem oven på vil stoppe med at feste (hvilket nok er usandsynligt, det lyder som en god fest, men jeg kan ikke lide musikvalget) :00