hmm grafikkort itu?

Grafikkort d.  03. august. 2006, skrevet af mrlefort
Vist: 455 gange.

mrlefort
 
Overclocker
Tilføjet:
03-08-2006 18:41:29
Svar/Indlæg:
0/3
lige nu har jeg et ati radeon 9700 pro, men for et par dage siden begyndte problemer at opstå :S

mens jeg spiller wow, eller andet 3d spil, kommer der pludselig grafikfejl. der er streger på skærmen og generelt kan jeg ikke se hverkan min char aller noget andet på skærmen, kun en masse linjer som strækker sig over hele skærmen.
Problemerne opstår som regel efter lidt tid, ca 10min, efter at jeg har startet wow, men det hænder også at opstå lige så snart wow startes. det mærkelige er at hvis jeg går ud af wow så er nogle af grafik fejlene der stadig. til trods for at undgår jeg helt at starte wow er der slet ingen problemer.

jeg havde en ven ovre den anden dag og han sagde at det kunne muligvis have noget at gøre med at mit grafikkort bliver for varmt, altså at min køler muligvis ikke virker optimalt, men kan sådan en køler godt bare gå istykker pludseligt? for problemerne opstod først for et par dage siden.

findes der et program som kan tjekke om mit grafikkort er for varmt? hvis ja hvilket og hvor kan jeg skaffe det?

kan mine grafik problemer skyldes noget helt andet?

hjælp hehe.

på forhånd mange tak.

Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2006 18:51:13
Svar/Indlæg:
1248/70
1:

Din PSU kan være defekt på een af strøm-linjerne. Brug (helst) bundkortets egen diagnose-program eller prøv med Everst home.

2:
din grafikkort køler virker ikke optimalt (blæser omdr ?)
Radeon 9700 har vist ingen temp. sensor, så hvis du ikke har et lasertermometer så kan du kun undersøge om hvor stabilt blæseren kører (eller om den kører)

held og lykke..

-----CB



matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2006 19:18:28
Svar/Indlæg:
5600/32
Jeg ville nok skifte den køler. Den er ikke meget værd, specielt ikke det kølepasta der sidder på. Havde et Radeon 9500np (samme køler) og det blev for varmt med den på :l.



Yoda626
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2006 19:31:22
Svar/Indlæg:
64/3
tjek om køleren virker på dit gfx, køre blæseren og sidder den tæt?

pas på du ikke brænder kortet, køb en ny køler.