Jeres negative oplevelser med postdanmark

Hyggehjørnet d.  04. august. 2006, skrevet af Stefan_SN
Vist: 474 gange.

Stefan_SN

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2006 18:05:50
Svar/Indlæg:
175/32
Jeg har startet denne tråd da jeg vil undersøge om jeg er den eneste i kongeriget danmark der konstant har dårlige oplevelser med postdanmark.

Jeg vil derfor gerne høre om der er andre der har haft nogen negative oplevelser med postdanmark og præcis hvilke..

Jeg har efterhånden en hel stak af dårlige oplevelser med postdanmark men her er de værste...

1) Negative oplevelse:
Sendte en pakke med lørdagsExpress, men pakken kom først frem om tirsdagen. Da jeg så ville søge om retmæssig erstatning for porto omkostningerne samt en godtgørelse på 500,- endte det ud i en lang sag da de i den lokale postbutik havde sat et expressbrev label på, hvilket gjorde at jeg ikke kunne søge erstatning. Dog havde jeg jo kvittering på at jeg havde betalt for en Expresspakke, så efter en lang kamp fik jeg mine porto omkostninger refunderet samt en godgørelse på 500,- Men denne sag tog over 3 mdr.

2) Negative oplevelse:
Skulle modtage to pakker fra to forskellige personer her i ugens løb, men begge pakker blev retuneret til afsender med grunden utilstrækkelig adresse.
Dog er begge pakker ankommet tilbage til afsenderne som begge har skrevet den korrekte adresse på pakkerne.
Efter at have brugt flere timer med at snakke med utalige telefondamer fra postdanmarks callcenter fandt de frem til at de ikke kunne hjælpe mig da jeg jo ikke var den retmæssige ejer af pakkerne da jeg ikke havde modtaget dem.
Så nu må jeg betale for at pakkerne bliver sendt igen, og tage sagen op med postdanmark og fremlægge mine beviser for at fejlen var på deres side.

3) Negative oplevelse:
Har flere gange oplevet at det lokale postbud er for doven til at ringe på og i stedet smider en postanmeldelse i postkassen.
Har endda engang fanget ham i at gøre det da jeg tilfældigvis kiggede ud af vinduet i samme øjeblik. Nøj en skideballe han fik, og jeg en masse dårlige undskyldninger..

Jeg har et hav af flere tilfælde hvor monopol firmaet yder dårlig service, fejl eller bare er alt for konservative.

Men lad mig høre om jeg er den eneste der er konstant er uheldig..

Mvh. Stefan Pedersen

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2006 18:14:06
Svar/Indlæg:
3944/384
Har sendt og modtaget til/fra folk herinde gennem postdanmark, og der har ingen problemer været. Men vi er ikke alle så heldige lyder det til :/ Der er mange ting der burde privaticeres... Det vil hjælpe på prisen, og servicen...

Shake

LlamaAgenten

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2006 18:26:45
Svar/Indlæg:
1129/113
Jeg har ingen problemer haft. Men har bestilt ny computer, så skriver da her, hvis jeg får problemer - hvilket jeg ikke regner med.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2006 18:36:49
Svar/Indlæg:
10398/435
Af de ~25 pakker jeg har modtaget mens jeg har boet i kbh, har postmanden været her med omkring 6-8 af dem. Resten kunne jeg sgu selv kunne hente på posthuset. Ikke fedt at betale for en service man ikke modtager.

I kbh er der aftenomdeling på pakker = kl. 17-21, hvilket gør det ret let at være hjemme...

Stefan_SN

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2006 18:49:53
Svar/Indlæg:
175/32
#1 og #2
Det lyder til at det heldigvis ikke er alle der har samme problemer som mig..

Jeg har præcis samme problem.. Det værste er at man først kan afhente pakken næste dag da den først bliver anmeldt til afhentning på posthuset næste dag..

Mvh. Stefan Pedersen

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2006 19:17:05
Svar/Indlæg:
687/9
Imorgen når jeg tar på work tror jeg sq lige jeg hænger et stort skilt op udenfor, hvorpå der står: Velkommen til Danmarks mest utaknemmelige erhverv" eller noget tilsvarende..

Der er vel aldrig sket noget godt for jer mht postDK er der ?

Stefan_SN

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2006 19:32:25
Svar/Indlæg:
175/32
Nej ikke rigtigt.. Jeg syntes at de har en utrolig dårlig service hvis man tænker på prisen og deres monopol status.

Jeg har efterhånden sendt over 100 pakker på lidt over et år og har modtaget det dobbelte, og 7 ud af 10 gange er der problemer med enden at levere til tiden eller der opstår større problemer. Så det er ikke ubegrundet at de er berygtet.

Mvh. Stefan Pedersen

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2006 19:59:03
Svar/Indlæg:
687/9
Jamen der er da ikke monopol på pakkeomdeling, så du kan jo benytte alternativerne..

Gider ik spilde min tid på at forsvare postDK, da alt hvad vi kan diskutere bliver påstand mod påstand.

Dog tror jeg jeg laver en "Mine negative oplevelser med postdanmarks kunder" tråd :)

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2006 20:20:56
Svar/Indlæg:
592/17
Jeg har også oplevet at postmanden i 75 % af tilfældene ikke gider ringe på. Det er jeg også fuldstændig ligeglad med, for i mit tilfælde kan jeg hente pakken ovre hos den lokale købmand / posthus 2 timer efter.
Jeg ved godt han/hun SKAL ringe på, men fortrækker helst han lader vær. Han/hun spare sig selv ved at gå 50 meter igennem en port, banke på dør / bruge ringklokken & ellers lytte til hunden som går HELT amok bag døren :e

Dog har jeg oplevet at 1 pakke er forsvundet, og en CD blive smadret. Seriøst, den lignede noget der havde siddet fast i en bil dør.
Men det tager man med et gram salt. :)

>> Ebzen <<

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2006 20:45:00
Svar/Indlæg:
687/9
tjaah, faktum er at det nu engang er hurtigere at ringe på end at anmelde jeres lort :)

Jeg ringer på, og i samme sekund begynder jeg at skrive.. Har i ik nået at åbne døren på de der ~30 sekunder det tager, er det bare ærgeligt... :00

I er nu engang ikke de eneste man skal nå rundt til ;)

ph0ton

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2006 21:30:51
Svar/Indlæg:
27/4
I mit område bliver pakkerne aldrig afleveret om aftenen. Det sidste år har jeg altid modtaget en postanmeldelse fordi pakke posten kommer kl 10 - 12 om morgenen.

Og hvordan filan skal man så lige modtage sine pakker. Det er især træls når man nu skal afhente en ny LCD skærm og så skal ha den med i en mareridts tur i bus hjem, fordi man ikke er bestykket med et automobil.

Jeg fatter det ikke, skulle post ikke leve af service ? ringer man til callcenter får man at vide "Vi har bare så mange pakke at vi ikke kan aflevere dem alle om aftenen" - Jamen kære venner, så må I sgu ansætte flere til pakkepost!

Jeg vil dog sige at de fleste postbude er venlige omend noget stresset.

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2006 21:32:52
Svar/Indlæg:
592/17
Korrekt at der findes andre hustande end lige os. :00

Men på den anden siden har du jo selv valgt dit job. Så må man også tage kritikken til sig. Med mindre du er superman og aldrig laver en fejl. :e

>> Ebzen <<

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2006 22:47:33
Svar/Indlæg:
290/25
Jeg vil så holde mig helt neutral på det område... Vi er trods alt mennesker! Og jeg vil sige det aldrig selve er postmandens skyld at de ikke har tid til at vente til der bliver åbnet, eller at de ikke finder en hjemme! Hvordan ville i have det med nedskæringer der gjorde at i pludselig ville finde jer i en situation som hjemmelpejen der ingen tid har til deres kunder, det er jo sådan det pga. nedskæringer! Jeg synes Det er i orden sådan som de gør det. Jeg kan få en pakke til københavn for 50kr, jamen så burde man da også være overordnet tilfreds i stedet for at bruge 500kr på selv at køre den derover!

Dog har jeg oplevet 2 gange at mine pakker, den ene gang til sydsjælland, den anden gang til Århus har været gevaldigt forsinket hvor de i flere døgn flourerede rundt på diverse posthuse i området. Men de kom da frem til sidst.

- Det er dog en skam at PostDK er kommet i en sådan situation som de er i nu, da samtlige pakkecentraler og postsoterings terminaler er blevet lukket pga. deres høje satsning på serviceniveauet vendte sig om til et underskud! Det der kunne være godt, ville hvis regeringen gik ind med et forslag om at støtte post udelningen på en sådan måde at der kunne garanteres for sin pakke/post fra københavn til skagen på en dag, for alle! Dette er dog stadig tilfældet for mig, det er kun når jeg selv har sendt at det disse 2 gange ikke er kommet frem ret-tidiget..

Mht. express levering kunne jeg forestille mig at det i sidste ende for Postdanmark, som situationen er lige nu, kunne betale sig at have nogle utilfredse kunder og enkelte der krævede deres penge tilbage + 500,- i erstaning, men som skulle kæmpe sig trætte og til sidst opgive (ligesom man ser det ens forsikringselskab) om lørdagen i stedet for at bruge mange resourcer på at sætte et manskab i sving til at dele de relativt få pakker ud der er i mange områder. Trist, men sådan er det vel.. :x

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2006 02:23:45
Svar/Indlæg:
1328/55

Nu er det jo så bare sådan at hele verden ikke drejer sig om dig.

ALLE vil jo gerne have leveret deres pakker på tidspunkter hvor de er hjemme.....

Stefan_SN

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2006 11:41:56
Svar/Indlæg:
175/32
Jeg må sige at denne tråd ikke er endt ud som forventet...

Folk jagter hinnanden i stedet for at besvare mit spørgsmål, om hvorvidt Postdanmark kun dummer sig med mine pakker, eller om det er et generalt problem med dårlig service..

Mvh. Stefan Pedersen

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2006 15:17:07
Svar/Indlæg:
10398/435
#14, jeg tror det er lokal bestemt.. I Virum havde jeg sjældent problemer.. I kbh er dørklokken ikke opfundet. Det tager mig ca. 6 sek at åbne!

blazR

Overclocker
Tilføjet:
05-08-2006 15:40:14
Svar/Indlæg:
358/37
Det er tit jeg også har prøvet at få de der klamme sedler i postkassen uden at der er nogen der har ringet på.
Irriterende også hvis man nu har bestilt det dagen i forvejen og fra sælgeren er blevet lovet det afsendt samme dag og derfor omdeling dagen efter.
Når man så har fri og render og venter på den pakke kommer der kun den der klamme seddel i ens postkasse..!
Og så kan man ikke engang gå op på posthuset samme dag og hente pakke, selvom den er der.!!!

x(

//blazR

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2006 16:04:55
Svar/Indlæg:
1581/5
er glad for at bo i nordjylland ;) har aldrig haft problemet med post.dk her - får lever alt til tiden osv.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2006 17:20:42
Svar/Indlæg:
5600/32
Har aldrig haft nogen dårlige oplevelse, men har da haft en god. Posten ringede på døren, men vi var ude på den anden side af huset, så der var ikke nogen der hørte det. Men så kørte hun forbi på vejen og så at vi var hjemme, stoppede og kom op med pakken. Se DET var service ;).

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2006 17:27:35
Svar/Indlæg:
1900/33
Har ikke haft problemer med posten endnu! Den kommer omkring kl 11-13 og hvis der ikke er nogen hjemme kan vi hente pakken kl 15-17 samme dag!

Nu har vi så en postbox der får vi udleveret pakkerne hvis vi er dernede inden kl 8 ellers skal vi vente til kl 15!

/Lars

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2006 17:29:43
Svar/Indlæg:
687/9
#11 selvfølgelig laver jeg også fejl, dog sker det umanerligt sjældent, og kan eksempelvis være en flytning man lige har overset etc.. ingen er fuldkommen, og alle har sq en dårlig dag til tider :)

#14 Jeg er da ked af at jeg har drejet din tråd i en forkert retning, det var egentligt ikke hensigten.

Selvfølgelig har PostDK da et service problem, men årlige nedskæringer, og diverse andre ting gør nu engang at man ikke kan servicere alle lige fornuftigt alle dage :)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2006 10:06:28
Svar/Indlæg:
4263/107
Jeg har flere negative oplevelser med folk som brokker sig over PoskDK, end jeg har negative opleveser mht. levering.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
07-08-2006 09:26:52
Svar/Indlæg:
4033/364
Jeg har sendt og modtaget pakker (både som privat og som tester) og har ALDRIG haft problemer.. faktisk det modsatte hvor jeg fik lavet aftalter med posten..

Omvendt har jeg har en del problemer med GLS + Fedex (havde en sag med en GLS mand som ikke gik op til 2. sal - så måtte jeg bare selv komme og hente pakken.. = cykeltur på 30km, endte med at pakken var 2 uger under vejs.. og en router har man behov for her og nu..)

og til orientering: Post Danmark har KUN!! monopol på breve under 50gram alt andet er på det frie marked

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2006 10:02:34
Svar/Indlæg:
6181/270
jeg har sendt og modtaget pakker via Post.

den eneste gang var at min nuværede PSU blev sendt til et forkert postcenter hvilken tog en uge ekstra da jeg modtog den.

men ellers har jeg ikke haft nogle problemer

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2006 10:27:44
Svar/Indlæg:
8555/439
jeg har fået til sendt 2 kabineter hvor kasserne,har været revet i stykker :( og en bulle i det ene kabinet x( .
hvor til de siger,det er va der kan ske x(

red_martians

Moderator
Tilføjet:
07-08-2006 10:45:16
Svar/Indlæg:
7881/1165
Ja hvis i har problemer med postDK, så brug en af konkurrenterne. GLS har bl.a. postbutikker i alle blockbusters i danmark. ;)

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2006 10:50:46
Svar/Indlæg:
6181/270
#25 det er jo lidt svært at vælge fragtmetode hos en forhandler :(

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
07-08-2006 10:56:47
Svar/Indlæg:
5679/460
jeg har faktisk ik selv haft problemer med dem men en af mine venner ville give sine datter en ny computer i et smart tower til hendes fødselsedag , så han bestilte en fra sit arbejde som de så sendte i en pæn indpakning og den var pakket godt ind og sendt med "forsigtig" pakke da den ankom til tiden var den total smadret , det var en standard cpu køler men de havde dog formåede og være så håre ved den af den var brækket af og lå nede i bunden og og så har de haft smidt så meget med den at den ramme som harddisk sad i var bøjet af vægt pga. harddisk og PSU var brækket ud af 3 ud af 4 skruer så meget havde de smidt med den , så er det man begynder og forstå selvmords bombere , så hun måtte vente i 3 uger mere på sin gave det syntes jeg er for dårlig