PC genstarter spontant.

Diverse d.  04. august. 2006, skrevet af PBM
Vist: 196 gange.

PBM

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2006 20:05:27
Svar/Indlæg:
309/23
Hej med jer alle sammen.

Jeg har fået et mærkeligt problem med min computer. I løbet af den sidste uge er den begyndt at genstarte spontant. I starten gjorde den det meget sjældent og f.eks. når man surfede på nettet eller spillede. Til sidst begyndte den at gøre det hver gang man startede ca. 5-10 min efter den var startet.

Jeg har så købt nyt bundkort, men det har desværre ikke hjulpet. Nu er det blevet så slemt at den ikke engang kan nå at starte windows op før den genstarter....

Jeg har koblet alt fra på nær GFX, én HDD og DVD drev. Jeg er nu begyndt at mistænke RAM for at være problemet og har derfor prøvet at starte med kun én stang i forskellige slots, men det har desværre ikke virket.

Jeg håber at der er nogle af jer genier derude der kan hjælpe med hvad der kan være problemet, for jeg havde ikke lige planlagt at købe ny comp nu. Sig endelig bare til hvis I har brug for flere oplysninger...

blazR

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2006 20:07:49
Svar/Indlæg:
358/37
Hmmm... En god idé ville være at formatere.. Så kan du udelukke virus m.m. i hvert fald.

//blazR

Wizard

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2006 20:10:46
Svar/Indlæg:
845/46
Du kan jo prøve at teste dine ram.
http://www.memtest86.com/

Og se om det er dem der fejler.

PBM

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2006 20:13:27
Svar/Indlæg:
309/23
Tak for svaret.

Jeg har formatterede den da jeg efter skift af bundkort, men den nåede ikke at blive færdig med install af windows før den genstartede igen :(

Jeg skulle måske også nævne at når den genstarter går den nærmest i dvale. Skærmen slukker og jeg kan ikke gøre andet end at slukke den og tænde igen!

PBM

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2006 20:16:39
Svar/Indlæg:
309/23

Jeg kan prøve men jeg tror ikke jeg kan nå at køre programmet inden den genstarter.

Jeg er ret sikker på at det er et hardware problem, men jeg ved bare ikke hvilken del jeg skal skifte.

PBM

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2006 21:11:59
Svar/Indlæg:
309/23
Er der ikke nogen der har en idé om hvad det er der forårsager mit problem?

Så vidt jeg kan se må det vel enten være RAM eller PSU... eller hvad?

PBM

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2006 08:12:30
Svar/Indlæg:
309/23
Slet ingen der har en idé om hvad der kan være galt? Er der ingen der har oplevet noget i den retning...

Håber på nogle gode svar, for jeg er selv ret meget i vildrede!

Wizard

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2006 08:14:27
Svar/Indlæg:
845/46
Hvordan gik det med Ramtest?

Har du en anden PSU at prøve med?

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2006 08:42:29
Svar/Indlæg:
2958/84
hvordan ser dinne 5,5 og 3.3v ud for hvis de er under 5 - 10 % under vil det give ustabillite.

jeg kunne også ha den forstilling at det kunne være en af de der baggrunds services [start > højre klik [Denne Coputer] > Administre>Tjenester og Programmer og i højre siden klik på Tjenester].

Så langt så godt,

dobbel klik på den første tjeneste [Adgang til Brugerstyret Inputenheder (HID],

under fannebladet [Genoprettelse] ser du: Første mislykkede forsøg >> forstag intet, dette ænder du til genstart tjeneste og det gør du med alle 3 fælter og i [dage] og [minutter] skriver du 0 og trykker [ok],

så går du videre til den næste tjeneste og gør det samme, på et eller andet tidpunkt vil du finde nogle af tjenersterne er sat til at genstarte din computer og der er at par stykker af dem, det burte løse dit problem hvis det altså ikke er din strømforsygning der er ved at ryge sig en tur

Held og lykke, lad os lige høre hvordan det går

PBM

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2006 08:52:41
Svar/Indlæg:
309/23
Jeg har ikke kørt ramtest, da jeg desværre ikke kan nå at komme ind i windows. Findes der en bios version?

Og jeg har desværre ikke en ekstra PSU at teste med, men så må jeg slæbe den hen til en mate og låne hans PSU....

Jeg har formatteret efter skift af bundkort og er ikke blevet færdig med install før den genstartede. Og nu er det så blevet endnu værre med genstartsproblemet, så nu er den kun tændt i ca. 10 sek. før den genstarter :(

Wizard

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2006 10:24:46
Svar/Indlæg:
845/46
Det skal ikke køres fra Win.
Du skal boote på en diskette, eller en CD.

To build a bootable floppy go the the folder where the files were extracted and click on the Install icon. The floppy disk will appear to be unformatted by Windows after the install is complete.

To build a boot-able CDROM use your CD burning software to create an image from the un-zipped ISO file.

PBM

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2006 10:42:32
Svar/Indlæg:
309/23

Ahh, jeg så bare noget med windows installation! Men jeg skal prøve det så! Så må vi se om den genstarter inden jeg kan køre programmet....

Tak for feedback ;)

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2006 11:41:26
Svar/Indlæg:
2958/84
jeg har været udsat for flere gange at en ren install har lavet det nr. med mig og jeg mener at det er noget med en af de der Remote tingester (Tjenester).

genstarter den også i fejlsikkeret tilstand ?

Hvordan så det så ud med 5,5v og 3,3v, du burte kunne se dem inde i bios

PBM

Superbruger
Tilføjet:
06-08-2006 10:54:34
Svar/Indlæg:
309/23
#12 Nu er den desværre helt gal, den genstarter så hurtigt at jeg ikke engang kan nå ind i bios. Derfor kan jeg heller ikke aflæse spændingerne. Jeg tror bare jeg lader den være indtil jeg kan få den hen til en kammeret og få testet de enkelte dele! Jeg vil jo nødigt ødelægge mere...

Men mange tak for feedback alle sammen!

PBM

Superbruger
Tilføjet:
10-08-2006 20:13:32
Svar/Indlæg:
309/23
Nu har jeg så endelig haft den ude hos en kammerat og det var PSUen der var problemet. Den var også kun på 300 W, så nu har jeg købt en 400 W og nu spiller den igen...