Lige en lille advarsel!

Hyggehjørnet d.  07. august. 2006, skrevet af Liquid04
Vist: 691 gange.

Liquid04

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2006 22:00:11
Svar/Indlæg:
126/22
Hej allesammen!

Se lige dette link først:
http://hwt.dk/forum.asp?mode=t...

Det er efterhånden ved at være nogle dage siden, jeg vandt auktionen på denne harddisk. Det triste er bare, at jeg aldrig har modtaget noget:( Jeg har overført lige præcis det aftalte beløb, til mandens konto og det er snart 2 måneder siden.

Jeg begyndte selvfølgelig at skrive til ham efter nogle dage, hvor jeg ikke havde modtaget noget, efter jeg havde overført pengene, men jeg fik intet svar. Siden pengene er blevet overført til hans konto, har jeg ikke hørt en lyd fra personen, og det irriterer mig enormt!x( Han har heller ikke været online her siden.

Jeg har ikke kunne kontakte ham på anden måde end via dette forum, for mere information om ham havde jeg ikke fået, andet end han hed Martin. Jeg troede ikke det var nødvendigt.

Så til alle jer, der handler med folk herinde, som i ikke kender og ikke er særlig aktive herinde, vil jeg anbefale at få en masse oplysninger om sælgeren. Også selvom i ikke rigtigt har brug for dem, hvis ellers handlen forløber, som den skal. Jeg fik ikke engang et tlf. nr. så jeg kunne kime manden ned, for det tænkte jeg ikke på. Jeg har handlet herinde før uden problemer.

Jeg siger ikke, at man ikke kan regne med folk herinde, men man skal passe på alligevel, for det er da irriterende at miste penge på sådan en måde. Det handler i dette tilfælde om 424 kr. så det kan jeg nu godt leve med, men tænkt hvis det havde været et grafikkort til 1500 kr.

Synes bare lige i skulle vide det...

Mvh Jonas

Liquid04

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2006 22:05:55
Svar/Indlæg:
126/22
Ja, tror jeg ved, hvordan jeg skal håndtere det næste gang. Man lærer jo af sine fejl.

Befan8

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2006 22:10:03
Svar/Indlæg:
113/46
Han burde da fanges og sendes direkte i fængsel.

Tror nemlig ikke det er første gang han har gjordt det.

bobby16

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2006 22:12:59
Svar/Indlæg:
283/99
du kan vel gå til politiet?
du har da hans bankkonto nummer..

Liquid04

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2006 22:20:01
Svar/Indlæg:
126/22
#3 Ja, det burde typer sam ham

#4 Tror ikke politiet kan gøre noget ved dette desværre. Men har været nede i min bank og snakket med min rådgiver. De kan heller ik gøre noget ved det, men de kunne se, hvilken bank han bruger og hvor den ligger. Jeg fik så et tlf.nr. til banken og har gennem dem prøvet at få pengene tilbage. Men de ville så kontakte ham, og så ville de ringe tilbage. Men de ringede ikke tilbage, og så skulle jeg pludselig på ferie, og intet svar på tlf.svaren, da jeg kom hjem. Og så har det ellers bare fået lov til at ligge, for jeg tror ikke der er noget at gøre:(

Befan8

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2006 22:21:18
Svar/Indlæg:
113/46
Trist. :(

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2006 23:23:50
Svar/Indlæg:
3972/242
svin er han

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2006 23:28:57
Svar/Indlæg:
825/76
ring da´ igen. Jeg ved ikke hvordan det skal sættes sammen, men det er da ikke godt hvis banken dækker over deres kunder. Så vidt jeg ved er der ikke bank-hemmelighed, eller hvad det nu hedder i danmark, så kan du ikke få oplyst mandens identitet og så anmelde ham for fusk?

SpaceDog

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2006 02:20:37
Svar/Indlæg:
1455/78
8# Nej banken må ikke udlevere mandens identitet til private, kun til politiet, da banken er underlagt person data loven.

Du skal anmelde ham til politiet for bedrageri!

Jeg vil bruge samme anledning til at advare mod en anden bruger som går under mikkelfrost.

Jeg fik aldrig mine ram eller penge tilbage, heldigvis er det kun 245 kr MEN når man er på SU så er en del penge for mig, læs denne tråd og se hvor debil han er, start ved svar 14
http://www.overclocking.dk/for...

sko

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2006 07:35:47
Svar/Indlæg:
1954/464
Surt...

Men et godt råd til anden gang.

Lad være med at købe af nogle som lige har oprettet deres profil, medmindre du kan sikre dig at de oplysninger de giver er ægte.

Hvis du f.eks. får et mobil nr, så tjek det med den adresse der opgives.

Det sikreste er mange gange at afhente, og nogle gange kan det godt betale sig at ofre lidt i transport, med ikke at få noget for sine penge.

Ellers skal man kun handle med brugere der er kendte som gode købere/sælgere.

Men du har jo lært det lidt på den hårde måde, og kan kun være glad for at det ikke var et større beløb.

bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2006 16:51:07
Svar/Indlæg:
710/40
træls når sådan noget sker... jeg får altid de ting jeg køber af private sendt med postopkrævning. det koster lidt men så er man sikker på at få sine ting.....

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2006 16:58:40
Svar/Indlæg:
6531/410
hader uærlige folk de ødelægger en masse.

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2006 17:01:42
Svar/Indlæg:
2453/80
http://www.hardwareonline.dk/v...

tror ik han hedder martin :00

samme mail der

stue112

Overclocker
Tilføjet:
08-08-2006 17:04:06
Svar/Indlæg:
154/21
meld makkeren til politiet. De er tvungen til at tage sagen op det er deres pligt de må ikke ignorere et tyveri. Så skal du nok få dine penge tilbage. Desuden synes jeg at du skal gøre det for vores andre og dig egen skyld. Det ville sgu være træls hvis der var andre som fik gode ideer fordi de tror de kan slippe afsted med det. Få fingeren ud og ring til politiet NU

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2006 17:30:06
Svar/Indlæg:
4263/107
Så længe du som køber i det mindste ikke får navn, adresse + mail/tlf nr. giver jeg ikke en skid får sådan noget klynkeri.

stue112

Overclocker
Tilføjet:
08-08-2006 17:48:17
Svar/Indlæg:
154/21
#15 jeg kunne ikke være mere uenig med dig. Blot fordi liquid04 har været lidt naiv er det sgu ikke ensbetydende med at det er ok at stjæle penge fra ham. I flg. dansk lovgivning er det stadig tyveri.

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2006 18:15:17
Svar/Indlæg:
688/32
#15,

Der må jeg altså osse erklære mig uenig.
Mener du at hvis jeg købte noget af dig og ikke spurgte efter kontakt oplysninger så ville det være helt ok for dig ikke at sende noget selvom du havde fået pengene.

Eller et mere syret eksempel:
Jeg går over gaden, du kommer kørende i din bil. Vi kan begge se at jeg ikke kan nå at komme over uden at du bremser en smule.
Du gider ikke høre på mit klynkeri over at du kører mig ned da jeg jo bare kunne have ventet med at gå over.

Jeg er som sådan enig i det princip men sådan fungerer verden bare ikke.

#16 bare en formalitet: Det er bedrageri og ikke tyveri.

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2006 18:21:34
Svar/Indlæg:
688/32
Glemte lige:

#0 Du er nød til at melde gutten til politiet, der er ingen anden måde at komme frem i denne sag på.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2006 18:41:48
Svar/Indlæg:
2353/24
Jeg vil faktisk give #15 ret.. man har "ret" til at være lidt naiv, men ikke dum! og dette her er sq en dumhed. Dermed ikke sagt at man som udgangspunkt skal regne med at folk bedrager/snyder/stjæler. men man skal altid have i baghovedet at der er en del som fristes til at snyde andre over nettet pga. man ikke står face2face.

Når det er sagt, så mener jeg IKKE at det er iorden at han bliver udsat for bedrageri.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2006 19:07:48
Svar/Indlæg:
2343/272
Meld ham! Man kan diskuttere naiv adfærd andre steder, men sgu ikke i Danmark! Bøf ham :x

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2006 20:35:46
Svar/Indlæg:
4263/107
#16-17

Jeg snakker ikke om at det er i orden at bedrage. Jeg snakker om at han ikke har gort sit hjemmearbejde ordenligt.

Moral og etik fra "det virkelige liv" kan du på ingen måde bruge som udgangspunkt på internettet, og antage at andre folk retter sig efter. Der er så mange forskellige folk, som alle er anonyme.

Derfor sør altid for at have nogle forholdsregler ift. andre mennesker, og sørg for at beskyt dig så godt du kan.

MrMojoRisin

Overclocker
Tilføjet:
08-08-2006 21:14:15
Svar/Indlæg:
121/19
Blev også snydt for længe siden Vi var nogle stykker der blev snydt af samme person. Vi samlede sagen sammen og fik det sendt til politiet. Der skete ikke særlig meget i længe, så længe at jeg havde glemt det, indtil jeg fik et opkald fra kriminal politiet.
Han sagde at der jo helt klart skulle gøres noget ved det, men de havde simpelthen ikke tid til og gøre noget hurtig og effektiv ved disse sager.

Men han vil på et eller andet tidspunkt få en indkaldelse til retten og få et erstatsning krav på det vi blev snydt for.

Men han sagde også at den person vi blev snydt af, ikke har nogle penge. Så dem ser vi nok aldrig, men kan jo nok få personen og se, engang når han skal i retten.

Men se og få det meldt til politiet, de skal tage sagen. Måske er du heldig og få penge tilbage. Og som en siger skal folk jo også vide at man ikke kan snyde uden problemer. Der findes jo også folk der gerne tager en voldsdom hvis de bliver snydt, og du får jo personens rigtige navn i retten.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2006 12:37:34
Svar/Indlæg:
14079/622
Så vidt jeg ved, skal banken trække pengene tilbage, så giv dem et kald mere!

Hvis det ikke virker, så meld ham til politiet.. det kan godt være, at der ikke sker noget med det samme.
Men hvis der kommer flere sager imod ham hen ad vejen, skal der nok komme gang i sagerne.

TriNitro

Superbruger
Tilføjet:
09-08-2006 12:53:56
Svar/Indlæg:
287/41
Hmm, skal vi ikke oprette et HW/OC tæskehold til den slags sager ? :e

Arj, spørg til side.. Syntes det svineri, kæft jeg havde blevet gal i skralden hvis det var mig der var blevet snydt.. !!!

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 13:04:12
Svar/Indlæg:
3943/44
#23 det er kun når man betaler med dankort.

#15, en hver idiot kan oplyse en falsk adresse, men det er sku svært at få pengene med et falsk kontonummer.
Så længe han har konto nummeret kan politiet jo nemt spore manden.

Jeg mener også du skal melde ham, det er jo svindel, tyveri er nok ikke det rigtige ord, da du jo ganske godvilligt har overført pengene.

Men ring til politiet, det værste der kan ske er at de siger at de intet kan gøre, og så kan du bede dem om at fortælle dig hvad der skal til for at de kan gøre noget. Du må da gerne komme med informationer, om det videre forløb, sådan at vi andre ved det i tilfælde af at vi skulle blive snydt.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 13:12:42
Svar/Indlæg:
2343/272
#24 - Haha fed idé:e :p

stue112

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2006 14:13:46
Svar/Indlæg:
154/21
#24 det er for gammeldavs. I stedet skulle vi oprette et hacker hold der sørgede for at tømme slyngelens konto så kunne han smage sin egen medicin. På den måde slipper man også for at få vabler på hænderne efter boldtræet.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 16:21:56
Svar/Indlæg:
4222/223
Man kan kun trække pengene tilbage sålænge det sker samme dag, hvis det er rigtigt så er bankerne fanme platte. Det er hvad jeg fik at vide sidste gang jeg ringede angående sådan noget. I mit tilfælde var det et firma(ikke chippen) og det er næsten 1300,- der er snakken om, og det var den 3. maj jeg bestilte det

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 16:44:05
Svar/Indlæg:
4230/89
#28 så vidt jeg ved, kan banken trække pengene tilbage, og så er det op til sælger at bevise varen er leveret/sendt...
sådan fungerer det ihvertfald når man handler med butikker ol.

men det kan selvfølgelig være der er andre regler ved privat handel..!

SpaceDog

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 17:24:58
Svar/Indlæg:
1455/78
29# Ja det er rigtig nok at banken kan trække pengene tilbage når man har handlet med en butik og betalt med dankort/visa

MEN når man selv har overført pengene så kan banken ikke gøre så meget

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 18:27:58
Svar/Indlæg:
3640/1231
En meget sørgelig historie, som man ikke rigtig kan gøre ret meget ved :(
Du kan forsøge at politianmelde ham, hvilket jeg klart vil opfordre dig til (og alle andre der bliver snydt).

Det er altid nemt at være bagklog og fortælle hvad man ikke burde have gjort. Jeg er ikke et hak bedre, da jeg også stoler nok på folk til at overføre penge.

Dog kan man, hvis man går i banken og indsætter dem, få bekræftet hvem det er man sætter pengene ind hos :)

Der findes ikke nogen måde at sikre sig på, udover ved at hente tingene og se dem virke. Selv ved face2face møde i byen eller på motorvejen kan man købe defekte ting.
Per efterkrav kan sendes mursten, og listen er lang.

Der findes ikke nogen sikker måde, udover afhentning hos sælger.

Dog synes jeg at vi har været forholdsvis heldige her på siden, da det sker meget sjældent (ikke nok) at nogen bliver snydt.

Men et par guldkorn på vejen:

Få navn, adresse og telefonnummer. Og TJEK telefonnummeret - det er slet ikke så svært at ringe til det ;)

Overvej hvem du køber det af. Som gæst har man ikke adgang til køb/salg forummet af samme grund, men det tager ikke lang tid at oprette en profil.
Det er unfair overfor nye brugere, men det øger sikkerheden for en fair handel markant at handle med "ældre" profiler herinde :)

Når du indsætter penge, så gå i banken og gør det, og få bekræftet navn og adresse på den person du sætter pengene ind hos. Så kan du lige krydstjekke at det er den rigtige person som du også har snakket med.

Mange gange skal der ikke ret meget til, men igen - det er nemt at være bagklog...

Er lidt ked af at høre om endnu en "svindel" sag herinde :r

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 18:34:56
Svar/Indlæg:
2959/206
Per efterkrav kan sendes mursten, og listen er lang.

Er det ikke noget med at man kan få lov til at åbne pakken når Posten kommer?

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 18:38:58
Svar/Indlæg:
3943/44
#32 det er hvis pakken har taget skade, hvem ved om du har bestilt en musten.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 20:06:28
Svar/Indlæg:
4263/107

Det er rigtigt.
Derfor husk at check det navn der bliver oplyst på De gule sider og se hvad der står i profil. Mere er det heller ikke muligt at lave.

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 22:38:56
Svar/Indlæg:
576/62
Det er ikke første gang jeg har set den mailadresse.

jeg har handlet med en der gik under navnet winxp
http://www.hardware-test.dk/co...

Snød mig for 350.- men fik mine penge igen efter ca. 1 måned.

Fik faktisk hjælp herinde fra af et par brugere som havde handlet med ham face to face og vidste hvor han boede.

Han kan meget nemt være flyttet siden da, men skal da lige se om jeg ikke kan finde hans adresse fra dengang.
Boede lige ved Hundige stationen......smider en pm hvis jeg finder det.

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
09-08-2006 23:16:39
Svar/Indlæg:
2309/846
HWT sender gerne et hold - til lejligheden hyrede - serbiske snigmordere til Hundige med en æske cornflakes, to kilo gulerødder, to dåser makrel i tomat, et helt franskbrød, en bakke jordbær, 1/4 piskefløde, 1 liter mælk, et bundt radiser og 5 glas Bockwurst i stærk sovs. Dertil en flaske amerikansk olie.

Inden han dør vil han i sandhed vide hvad det vil sige at have/være et RØVHUL

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2006 01:55:32
Svar/Indlæg:
3410/199
Ville lige lufte min mening, selvom alle I andre sikkert har det på samme måde:

Folk med lidt morale i livet, at de kan snyde og bedrage folk, burde virkelig få noget tørre lag tæsk, så de kunne smage hvordan det er at have blod i munden. - Om det så er fysisk eller bare et luftigt "begreb".

Dette var ikke en opfordring til vold - for det er jeg klart modstander af. Er bare hamrende bitter over, at folk ikke kan kende forskel på dit og mit. :x

Føler med dig, #0.