En meget sørgelig historie, som man ikke rigtig kan gøre ret meget ved :(
Du kan forsøge at politianmelde ham, hvilket jeg klart vil opfordre dig til (og alle andre der bliver snydt).
Det er altid nemt at være bagklog og fortælle hvad man ikke burde have gjort. Jeg er ikke et hak bedre, da jeg også stoler nok på folk til at overføre penge.
Dog kan man, hvis man går i banken og indsætter dem, få bekræftet hvem det er man sætter pengene ind hos :)
Der findes ikke nogen måde at sikre sig på, udover ved at hente tingene og se dem virke. Selv ved face2face møde i byen eller på motorvejen kan man købe defekte ting.
Per efterkrav kan sendes mursten, og listen er lang.
Der findes ikke nogen sikker måde, udover afhentning hos sælger.
Dog synes jeg at vi har været forholdsvis heldige her på siden, da det sker meget sjældent (ikke nok) at nogen bliver snydt.
Men et par guldkorn på vejen:
Få navn, adresse og telefonnummer. Og TJEK telefonnummeret - det er slet ikke så svært at ringe til det ;)
Overvej hvem du køber det af. Som gæst har man ikke adgang til køb/salg forummet af samme grund, men det tager ikke lang tid at oprette en profil.
Det er unfair overfor nye brugere, men det øger sikkerheden for en fair handel markant at handle med "ældre" profiler herinde :)
Når du indsætter penge, så gå i banken og gør det, og få bekræftet navn og adresse på den person du sætter pengene ind hos. Så kan du lige krydstjekke at det er den rigtige person som du også har snakket med.
Mange gange skal der ikke ret meget til, men igen - det er nemt at være bagklog...
Er lidt ked af at høre om endnu en "svindel" sag herinde :r