Installering af OS er ikke mulig?

Diverse d.  09. august. 2006, skrevet af Maximus
Vist: 272 gange.

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 14:16:24
Svar/Indlæg:
538/20
Jeg har de seneste par dage siddet og arbejdet med en lille HP Brio BA410 som jeg fik af nogle, da jeg hjalp dem med at bygge en ny pc til dem.

Mit problem er, at jeg ikke kan få lov til at installere Windows - hverken 2k3 server eller XP. Jeg får lov til at installere startfilerne og partitionere den i starten, men når den så genstarter og skal til at indlæse Windows, skriver den at der var en fejl ved indlæsning af Windows (eller noget i den stil). Og så kan jeg ikke komme videre.

Jeg har efterhånden prøvet en hel del, men intet ser ud til at virke. Indtil videre har jeg:

- Scandisket harddisket 3 gange med 3 forskellige programmer
- Memtestet rammene
- Prøvet med 2 forskellige OS
- Skiftet grafikkort

ingen af de ting jeg har prøvet, har kunne hjælpe mig, og jeg kan efterhånden ikke rigtig se, hvad problemet kan være. Eneste ting som jeg har udskiftet i computeren, er at den ikke er født med den harddisk der nu sidder i, men da der ingen fejl er at finde på harddisken og jeg godt kan få lov til at installere startfiler på den, ved jeg ikke om det er den der volder alle disse problemer.

Er der noget der har en idé til, hvad man kan gøre mod sådan en pc?
Har arbejdet med den i over 3 dage og er ikke kommet videre - meget frustrerende.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 14:32:57
Svar/Indlæg:
5600/32
Prøv et nyt optisk drev. Kan være den ikke kan læse cden ordentligt.

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 14:35:53
Svar/Indlæg:
3214/18
Det er jo en forholdsvis gammel maskine. Hvordan ser tilstanden af bundkortet ud, specielt med henblik på kondensatorer?

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 14:44:26
Svar/Indlæg:
538/20
#1 jeg har faktisk skiftet det optiske drev ud med et jeg havde liggende, og derfor burde dette ikke være problemet

#2 umiddelbart ser kondensatorerne fine ud. Den kørte fint før jeg fik den, og det har den gjort i snart 5-6 år.

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 14:57:32
Svar/Indlæg:
538/20
Selve pc'en har tidligere kørt med Windows XP, men da denne pc blev tilovers, blev harddisken taget ud af den - før jeg fik den

Nu har jeg så sat min egen 40gb WD harddisk i den, men kan åbenbart ikke få lov til at installere windows på den. Eneste forskel ligger i at der er kommet en anden harddisk i den.

Forresten har jeg også reset bios (selvfølgelig :00 )

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 15:19:54
Svar/Indlæg:
5410/123
Har du også formateret?

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 15:21:36
Svar/Indlæg:
538/20
op til flere gange - men uden held.

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 16:34:45
Svar/Indlæg:
624/55
Prøv lige en installation af windows hvor harddisken ikke sidder i kabinettet.

Altså tag harddisken ud, men lad den stadig være forbundet, og prøv så at installere...

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 17:06:44
Svar/Indlæg:
538/20
det kan jeg da godt prøve, men hvorfor kan dette hjælpe?

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2006 18:43:26
Svar/Indlæg:
538/20
nu har jeg prøvet at installere Windows på en gammel 4.3gb harddisk og mindsandten om den ikke virkede. Så nu er alt guld og grønne skove, idet jeg alligvel skal ud at købe ny harddisk til den, så er det godt at vide, jeg ikke vil få problemer med en ny harddisk i den.

Det undrede mig bare lidt at jeg testede harddisken med diverse mange programmer, deriblandt scandisk (dos/windows) samt et Western Digital Diagnostic Tool men ingen fandt nogle fejl/problemer med drevet. Men der har sikkert været lidt problemer med den.

Jeg ved dog at harddisken stadig virker som en storage-disk og derfor bliver dette nok også dens fremtidige gøremål