Computerens fremtidige udvikling....

Diverse d.  09. august. 2006, skrevet af aigh!
Vist: 374 gange.

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2006 20:17:24
Svar/Indlæg:
529/97
Hvordan tror i det kommer til at forløbe fra nu og ud i fremtiden?

Indenfor de næste 50 år, tror jeg det kommer til at forløbe som følgende:

Der går nok nogle år fra nu hvor vi arbejder mest på at få trykket kræften på processorene i alle chips op og gøre realismen og grafikken flottere, men derefter tror jeg vi bliver ved med at prøve at presse skærmopløsningerne op....Hele tiden give flere kræfter, som udløser større opløsninger, og som man fortsætter frem i årene kommer nye teknologier på markedet, og man får derfor flere midler til at presses ydre...

På et tidspunkt har vi så store opløsninger, at vi kan lave 360 graders roteringssystemer....Det vil sige vi kan tage nogle briller på, og se en så stor opløsningen, at vi kan se til alle sider.

I de år det har taget har man i baggrunden som grafikkortproducent bygget utrolig meget på grafikken i baggrunden, imens processor firmaer eller RAM firmaer og bundkort producenter har givet mere og mere kræft som øger chancen for altså at opnå denne effekt, 360 grader Real World grafik.

Fysikken er blevet trykket helt i top, og denne gang er det ikke processoren der beregner grafikken, men det er indbygget i grafikkortet (eller grafikkortene?) Som også trykker realismen højere op....

På dette tidspunkt vil computere have meget større indflydelse på hverdagen end den har i dag, selvom den i dag har en meget stor indflydelse, som har mange bagsider, ikke kun de sociale, men samtidig også er det lettere at lave indbrud, pga hackning osv....

Til den tid er der mange flere producenter end der er nu, her er det ikke AMD, ATI, nVidia og Intel der ligger i toppen, men mange andre selskaber har kæmpet sig op...

Alt dette ser jeg kan være muligt inde for 20-30 år....

Det er mit syn på computerens udvikling fra nu.

Men hvad med jeres syn?

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 20:22:24
Svar/Indlæg:
3943/44
4D sker først den dag man opfinder en tidsmaskine, desværre tror jeg ikke at vi nogen sinde opfinder sådan en, selv om det da kunne være meget praktisk.

Men 3D kan vi jo nemt få, det har vi jo allerede.

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2006 20:58:45
Svar/Indlæg:
529/97
så vidt jeg ved, er 4D vel når man kan se rundt om sig eller sådan noget?

Lahnet

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2006 21:51:42
Svar/Indlæg:
127/32
Den 4 dimension (?) er tiden.

BTW så har jeg lottotallene til på lørdag, indbetal 500 på min konto, så sender jeg vindernumrene.

hahaha

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 21:58:03
Svar/Indlæg:
3943/44
Vi har IRL er 3 dimensioner, op/ned, Højre/venstre og dybde(tæt på, langt væk)
Som du kender det fra koordinat systemet i skolen, du kender måske endnu kun X og Y akserne, men senere i din skole tid, vil du helt sikkert også stifte bekendtskab med Z aksen, som er den tredje.

Og som jeg sagde knap så direkte, og #3 direkte, så er tiden den fjerde dimension.
Rent faktisk kan man sige at video er i 4D, for der har du mulighed for at se de 3 almindelige dimensioner, og du kan spole frem og tilbage, og derved kan du også styre den 4. dimension.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 22:07:13
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvis du vil have et "kvalificeret" gæt på hvordan fremtiden ser ud mht computere, så kig lidt på nogle sci-fi film.

Tendensen er klar (synes jeg): Mange af de ting som er set i forskellige sci-fi film ser ud til at være eftertragtet. I hvert tilfælde ser man nyere ting gå af den sti...mere og mere sci-fi-agtige i form og figur.

Fladskærme kan ses som et exempel. I nogle sci-fi film ser man folk tale til en fladskærm. Fladskærmen har vi allerede. Talegenkendelse er godt på vej, selv om man har set flere uheldige end heldige forsøg på samme.

Programmer vil være noget som vi henter fra en kæmpe mainframe, hvor i mere eller mindre grad bare bruger løs.

Holografiske projektorer/skærme som gengiver beskeder, nyheder, "telefon"-møder og hvad ved jeg.

Computeren er allerede ved at dø som medie spås det...og det indenfor en nær fremtid. Internettet vil være et gigantisk Grid, hvor informationer flyder ind i stuen med gigabit hastigheder eller højere...alt efter informations-behovet og detaljerings-graden.

Tonerne for denne fremtid er allerede ved at blive formet i nutidsforskningen. Vi er i fuld gang. Lidt spooky.

Anonym20201118164236

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2006 22:29:46
Svar/Indlæg:
262/34
#4 nemlig, forksere mener der findes 11 dimensioner, men har endnu ikke bevist andre end de 3 (mener jeg)... tiden er jo et sjovt ting at lege med.... tid er grovt sagt =fart, i følge af Einstein "Relativitet" teori...

men medhenhold til #0 så tro jeg vi ville se efter 2010 at den stationare computer udvikling begynder at gå langsommere, og de barbære mediaer kommer ind, og ta'r styringen så småt...
50 år frem? hmm, tro at vi alle render rundt med integeret mikro chip i hernen.... skræmmende nu, men nok ikke på det tids punkt.. :00

djk

Superbruger
Tilføjet:
09-08-2006 22:48:56
Svar/Indlæg:
586/212
haha
Nano roboter/teknologi.

kan allerede få nano strømper og nano dæken til bilen. tror der bliver lavet nogle Mother****er cpu'er der bare har Minus varme og Harddiske hvor vi snakker i TB og ikke GB.
Måske så over vildt Blæret Grafik at Artifacts eller urealistiske elementer skal ind placeres i selve spillet for ikke at forveksle virkelighed med reality.

drømmer om et spill hvor man kan alt.... :00

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 23:04:59
Svar/Indlæg:
3943/44
#7 som en klon af IRL? så behøver vi nørder jo heller ikke at gå uden for...

#6 tror ikke at computer udviklingen vil gå tilbage, men tilgengæld, tror jeg ikke at man vil se at der kommer et ny woop-ass gfx hver 14. dag, men tror at de holder sig til deres cirka 6 måneders launches. Tror dog at vi kommer til at se nogle syge spring.

Men på et tidspunkt skulle man jo tro der kom en computer som havde så meget power at den kunne opfylde alle de opgaver en almindelige bruger kunne have instant, men der vil stadig gå mange år inden at forskerne kan lave deres vildeste udregninger forholdsvis hurtigt, noget i stil med en time. Det bliver vildt den dag det tager kortere tid at regne det ud end at sætte maskinen til det... "Drools... :00 "

#0 ellers en ganske god ide til en ganske interessant tråd.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 23:24:09
Svar/Indlæg:
10398/435
I min krystalkugle ser jeg..

Lysleder processoren overtager alt arbejde. Grafik og fysik.

Færdigt arbejde. :e

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2006 23:33:46
Svar/Indlæg:
688/32
Tror sq nærmere på bio computere og senere kvantecomputere.

Det eller evt. superlederen (en leder som ikke har modstand/tab = ligeså højt oc som du kan forestille dig)

Anonym20201118164236

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2006 23:45:28
Svar/Indlæg:
262/34
#8 skrev det ville gå tilbage? jeg tro det ville gå lidt langsommere end det gør nu og her...

#10 ja super, men da superleder ikke i dag eller nær fremtid ikke kommer til at virke ved højere temp. end -200 grader C, men en dag kommer det nok...

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
10-08-2006 13:07:31
Svar/Indlæg:
529/97
Hvorfor tror i det vil gå langsommere i fremtiden? Som kapitalismen skrider frem og marketing bliver en større del af vejrdagen, vil flere og flere gå ind i branchen, og for konstant at opnå mere vil der komme mere. Når en eller anden revolutionerende chip eller idé til computere kommer om 2-3 år, vil det åbne et hul der lukker endnu flere idéer ind, som vil åbne endnu flere, osv....Som det forresten altid har været, men tror bare at i fremtiden, med de ressourcer man har, vil det være i større ekstrem grad....Til sidst vil vi opnå vanvittige chips der kan gøre meget vi ikke kan i dag.

...Som jeg forresten personligt mener er noget pis, da jeg ikke ønsker et samfund hvor computeren tager så stor rolle som den muligvis vil gøre i fremtiden

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2006 14:40:17
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg tror nu ikke udviklingen vil komme til at gå langsommere, tværtimod. Jeg tror bare vi bemærker det mindre, da vores krav bliver lettere at opfylde hele tiden.

Allerede nu, kan man jo betale sig fra load/ventetider både i form af hardware, men også voldsomme internetforbindelser og lign.

Om 50 år tror jeg at vi er så langt, at der ikke er flere krav at opfylde. Jeg tror der findes en så stor mængde teknologi og muligheder, at menneskets største problem bliver at beslutte sig for hvilken vej man vil følge.

Computerens fremtid vil jeg nok spå som at det bliver mere og mere standard hvad folket har. Jeg tror det vil være "enheder" som bliver bygget i bopæle alle steder, og man vil kunne have sin personlige kommunikations-dingenot i form at et ur, en stick eller i en nøgle.

En luksus-tilværelse hvor alt styres via stemme...

Jeg tror dog at fra om 10 år vil en kæmpe stor del af fokus blive flyttet kun til kommunikationen. Jeg kunne godt være lidt bange for f.eks. internettets eksistens med den udvikling virus, spyware og ikke mindst spam har :x

Om 50 år findes der et andet alternativ end det famøse www 8)

SoreFinger

Overclocker
Tilføjet:
10-08-2006 14:59:45
Svar/Indlæg:
15/0
hehe #4 - hvad er det med at video er 4 dimensionel ? det er jo et 2D billede du ser på din skærm. Dybde effekten skaber din hjerne selv fordi den ved hvordan det "burde" være. Det at du kan spole frem og tilbage er ikke tid i den forstand. Der er meget langt fra din gamle BETA-MAX video og til en 3 dimensionel verden hvor tiden kan kontrolleres.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2006 15:39:13
Svar/Indlæg:
10398/435
#14... ja skærmens overflade er 2D. Men spillet som så er i 3D. Du kan gå til siderne og frem/tilbage. Du kan ikke forvente at skærmen flytter hele verden vel? Du ændrer også tiden i spillet. Ville du have at spillet ændrede verdenes tid?`

Skulle et spillet være 2D/3D som du definerer det så skulle A og D flytte dig selv fra side til side (eller flytte verdene under dig).

SoreFinger

Overclocker
Tilføjet:
10-08-2006 17:39:47
Svar/Indlæg:
15/0
#15 - læs lige #4 og mit indlæg igen.... besides, uanset hvordan du vender og drejer det og stiller din clockradio så kan video, spil, tv, smalfilm, familie fotos ALDRIG blive 4-dimensionelle. Vi snakker IKKE 2D vs. 3D - desuden er jeg så sej at det ikke er mig der flytter mig i verdenen, det er verdenen der flytter sig for mig :D /just kidding

For at vende tilbage til emnet så tror jeg den nærmeste fremtid vil fokusere på at få hardware til at fungere bedre sammen, flaskehalsene er flyttet fra CPU og GPU til forskellige steder på MB. Strømforbrug vil også være i fokus da folk bliver mere miljø bevidste. Endeligt tror jeg der vil komme fokus på medier der ikke kører rundt. Tænk hvis en HD ikke havde nogen roterende dele der støjer eller læsehovede der bliver slidt. Da jeg "startede" i computerverdenen var en 64 MB HD fuldtsændigt vildt og alt over 8 MB ram var ren lir - det havde ingen brug for. I dag knalder man minimum 2 GB ram i sin maskine.... og det er på 15 år.....

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2006 17:49:39
Svar/Indlæg:
10398/435
I den fjerne fremtid (+20år), vil nvidia og AMD/ati dø. Intel skal konkurrere mod florerende lysleder-cpu-firmaer.

Ja den roterende hdd er så småt på vej ud. Gætter på 6-8år.

#16. Vi er enige om at man kan tegne en visuelt 3d box på et fladt stykke papir ikke. Boxen er fysisk 2d, men fremstår 3d i øjnene. Den 4. dimension, tid, kan man ændre bagud. Prince of persia... det som er sket, skete ikke alligevel. Men ja, man kan ikke gå frem i tiden uden at foretage handlinger som skal foregå i netop det tidsrum.

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
10-08-2006 20:57:28
Svar/Indlæg:
529/97
Hmm det kan godt være at vores krav bliver opfyldt, men der vil vel altid komme nye krav, da standarten bliver hævet konstant....Når vi så for mikroprocessore der ikke er mindre end en 25 øre som samtidig reagerer på et 100. dele sekund uanset pres or what so ever, og vi intet mere fart kan ønske os, burde der vel åbnes for endnu flere porter som man kunne presse dette ind i....
Tør næsten ikke tænke på den magt computerchips har fremtiden...

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2006 21:56:51
Svar/Indlæg:
1058/59
Umiddelbart vil der komme flere og flere intelligente ting (og gadgets :D)

Enheder der genkender folk, og indstiller alt til de enkelte personer osv. Endvidere vil ventetider blive et mindre fænomen, ikke længere noget med at vente på at et styresystem starter op, ram der ikke behøver konstant spænding vil vinde udbredelse, og komme op i hastighed.

Med hensyn til 4. dimension, er den 4. dimension ikke tid, men retningerne kata og ana, svarende til at vi i et tredimensionalt koordinatsystem får en ekstra akse. Disse retninger kan findes ud fra matematiske betragtninger, men det er ikke noget vi kan opfatte, hvis de overhovedet eksisterer som andet end matematiske problemer.

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2006 22:43:17
Svar/Indlæg:
2453/80
eneste muglighed for at rejse i tiden er hvis man rejser meget (meget) hurtigt(og nej.. ik den anden vej rundt om jorden :e ), da tiden for dig så vil gå en anelse langsommere end ellers

men at flytte frem og tilbage i tiden sker ikke. det er fysisk umuligt, og hvis det endelig kunne lade sig gøre ville resultatet være menneskets udryddelse :00

så deeet ;)

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2006 22:46:24
Svar/Indlæg:
2453/80
sci-fi film holder ikke.. gamle sci-fi film der handler om "nu" er jo sygt langt ude som vi ser det i dag :00

Anonym20201118164236

Overclocker
Tilføjet:
11-08-2006 01:25:07
Svar/Indlæg:
262/34
#20 det er ren faktis muligt at rejse i tiden... men krævere meget høje hastigheder! mere end de 110.000 km/t du hele tiden bevære dig med omkring sol (29,4 km/s)... ved ikke om det er muligt at rejse tilbage, men du kan spole tiden frem. når du køre ved 100 km/t vil dit ur gå 1,0000000000000005 gange langsommere/hurtigere end de ure på jorden. eller hvis du flyver gennem Europa vil du være én billiarddel af et sekund yngre/ældre end dem der ikke fløj.