Overclocker
Tilføjet:
09-08-2006 20:17:24
Svar/Indlæg:
529/97
Hvordan tror i det kommer til at forløbe fra nu og ud i fremtiden?
Indenfor de næste 50 år, tror jeg det kommer til at forløbe som følgende:
Der går nok nogle år fra nu hvor vi arbejder mest på at få trykket kræften på processorene i alle chips op og gøre realismen og grafikken flottere, men derefter tror jeg vi bliver ved med at prøve at presse skærmopløsningerne op....Hele tiden give flere kræfter, som udløser større opløsninger, og som man fortsætter frem i årene kommer nye teknologier på markedet, og man får derfor flere midler til at presses ydre...
På et tidspunkt har vi så store opløsninger, at vi kan lave 360 graders roteringssystemer....Det vil sige vi kan tage nogle briller på, og se en så stor opløsningen, at vi kan se til alle sider.
I de år det har taget har man i baggrunden som grafikkortproducent bygget utrolig meget på grafikken i baggrunden, imens processor firmaer eller RAM firmaer og bundkort producenter har givet mere og mere kræft som øger chancen for altså at opnå denne effekt, 360 grader Real World grafik.
Fysikken er blevet trykket helt i top, og denne gang er det ikke processoren der beregner grafikken, men det er indbygget i grafikkortet (eller grafikkortene?) Som også trykker realismen højere op....
På dette tidspunkt vil computere have meget større indflydelse på hverdagen end den har i dag, selvom den i dag har en meget stor indflydelse, som har mange bagsider, ikke kun de sociale, men samtidig også er det lettere at lave indbrud, pga hackning osv....
Til den tid er der mange flere producenter end der er nu, her er det ikke AMD, ATI, nVidia og Intel der ligger i toppen, men mange andre selskaber har kæmpet sig op...
Alt dette ser jeg kan være muligt inde for 20-30 år....
Det er mit syn på computerens udvikling fra nu.
Men hvad med jeres syn?