Hvad skal jeg vælge?

Bundkort / CPU d.  10. august. 2006, skrevet af PAD
Vist: 229 gange.

PAD
 
Overclocker
Tilføjet:
10-08-2006 12:30:57
Svar/Indlæg:
8/3
Så kom det naturlige tidspunkt, hvor ens PC selv fortæller at den vil udskiftes... OK, der er kun harddisken, som er stået af, men man kan jo ligeså godt skifte andre dele i samme omgang :)

Jeg har læst lidt om de nye CPU'er som er kommet på markedet og er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge til mit nye system. Jeg har ikke det store behov for at overclocke systemet, men vil derimod gerne have en PC som er støjsvag og god til spil. Mit forslag er derfor

CPU
Core Duo T2400 1.83GHz - fordi den efter specs kun skulle afgive 31W og derfor ikke kræver så megen køling. Core Duo 2 skulle være bedre men også afgive +60W. Vil denne stadig kunne køles med standard køler uden at larme som en jetmotor?

VGA
Gigabyte GeForce 7600GT - fordi det er passivt kølet. Vil man få noget ud af at køre 2 stk. i SLI?

Bundkort
? - Nogen anbefalinger?

HDD
2x (3x) WD Caviar 160 GB HDD - fordi det skulle være kvalitet. Kan man køre 2 HDD i RAID og lade den sidste være backup drev?

RAM
2x 1 GB DDR2 ram - når jeg ikke har planer om at overclocke skidtet, er der så nogen grund til at vælge nogen bestemt type (PC2-4300 / 5300 / 6400 osv)?

Er ovenstående helt ved siden af eller har I nogle forslag til andet hardware?



Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2006 14:18:42
Svar/Indlæg:
5410/123
Cpu:
Jeg ville vælge en Core Dou 2. For det er jo den bedste, og du kan hurtigt finde en køler til ca. 300 kr. som ikke lyder som en jetmoter.

Hdd:
Hvis du har SATA tilslutnigner nok kan du godt have raid + en backup.

Ram:
Hvis du ikke vil oc ville jeg vælge de hurtigste bundkortet kan udnytte. De har jo meget at sige for pc'ens hastighed.