Asus Bærbar Trådløs net problem

Diverse d.  11. august. 2006, skrevet af Kim Leo
Vist: 202 gange.

Kim

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2006 15:29:40
Svar/Indlæg:
772/50
Hey sidder her med en Asus A6R5083H fin lille bærbar, men! det trådløse i den fucker vildt op!.. seriøst he he er virkelig træt af problemet nu og Asus RMA siger bare at driveren skal installeres :/ vil høre om der er andre der har det her problem? problemet er at jeg kan slet ikke finde den her Level1 router med den, og smed en planet 2 meter fra den og den kunne den kun se en gang imellem.

imens er der en acer som kan nå 10 meter med sit PCMCIA wireless uden problemer begge routers(vi har lidt problemer pga. forstyrrelser, trådløse telefoner overvågning osv). Vi har prøvet 2 Asus der er magen til hinanden de har begge problemet, ingen kan se nogen af routerne konstant.. den har også været til RMA hos Asus hvor der bare stod at de installerede Softwaren og den virkede herefter.. hvilket den ikke gør her.. håber nogen kan hjælpe mig jeg har prøvet lidt af hvert efterhånden.

//Kim Leo

hellum

Overclocker
Tilføjet:
12-08-2006 12:31:22
Svar/Indlæg:
10/1
nogle gange kan man være uheldig at tingene bare ikke fungerer optimalt sammen desværre :(

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2006 13:03:57
Svar/Indlæg:
4120/115
Asus benytter såvidt jeg ved D-link netværks indmad i deres udstyr, og D-link køre deres helt eget løb hvad angår netværk, både trådløst og ikke trådløst :p
Prøv evt. med det PCMCIA netkort du har, og se om det ikke skulle løse problemet?

Men det skal også siges, at hvis man ikke køber direkte kvalitets trådløst udstyr, så er kvaliteten ekstremt svingene, og jeg må ærligt tilstå at jeg fatter ikke hvorfor nogle kunder vil spises af med den slags, for problemet er så udbredt at jeg vil påstå at 75% at alt trådløst udstyr der bliver solgt, falder under den kvalitet, som man måtte forvente ganske alm. computer udstyr måtte have...
For mig at se, så er den eneste måde man som kunde kan se om en notebook indeholder et tilstrækkeligt netkort, faktisk kun Centrino klistermærket, for hvis det ikke sidder der, så kan man næsten være 100% sikker på, at producenten har smidt det billigste netkort i den, som de har kunne opstøve :(