Mit kommende rig?

Diverse d.  13. august. 2006, skrevet af Desyncer
Vist: 255 gange.

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2006 17:00:13
Svar/Indlæg:
825/76
Efter lang tids opsparing og planlægning nærmer jeg mig nu noget der kunne ligne et endeligt udkast til min nye computer. Jeg her +8k dkk at gøre godt med, så jeg vil mene at en max pris er 10k

Jeg har allerede Harddisk og dvd drev så det er jeg ikke interesseret i at udskifte.

Bundkort: Asus P5WD2-E Premium -----det er lige gået op for mig at dette bundkort ikke understøtter core 2 duo, så hvad burde jeg så vælge?

RAM: G.Skill Extreme Series F2-6400PHU2-2GBZX
http://edbpriser.dk/Listprices...

Processor: Intel duo 2 core E6600

Grafikkort (~3500kr):
Her er en af de sværere, for indtil i dag har jeg ikke haft nvidia i tankerne, men til sidst snuppede jeg lige et par links fra artikel sektionen. Det er rykket frem/ned til Sapphire 1800xt og 1900xtx
Tak til edbpriser's sammenlignings funktion, for her henvender jeg mig til eksperterne, som jeg ved i er her på HWT ;)
Forskellen er SÅ lille:
http://edbpriser.dk/Compare.as...
1900xtx har vist shader-ting 3.0, værende den største forskel (og 48 shader processor)

(~1600kr) I starten kikkede jeg meget på P5W DH DELUX men blev enig med mig selv om at jeg vil få brug for trådløst netværk til både Wii, DS og bærbar, så i al den tid syns jeg ik computeren skal stå i standby og bruge strøm. Desuden så p5wd2 e premium til at have flere features.----øv øv øv! inden jeg postede->den er ikke god---- Forslag??

(~1600kr)Jeg syns ikke der er så meget at spørge om når det kommer til ram. Tilbudet virkede helt fornuftig men sig endelig til hvis der er et problem med dem....

(~2500kr)Hvad er der at tage fejl af ved processoren, den køre bare 8)
Jeg ved ikke hvad boxed er, eller hvorfor den er billigere, men der er vist nogle extra features.
http://edbpriser.dk/Compare.as...

Vil en 350w macron være nok til at fodre dyret med? (Nuværende psu) :l

Det med ny pc er sværere end jeg regnede med :p Men ingen grund til panik, for det her er det bedste sted til at få hjælp
:i

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
13-08-2006 19:24:49
Svar/Indlæg:
1233/50
hvad med et intel 975xbx rev 3.04

SoreFinger

Overclocker
Tilføjet:
13-08-2006 19:34:52
Svar/Indlæg:
15/0
din PCU kan vel lige trække GFX og CPU ... så mangler du bare resten af PC'en.... 500W mindst. Epsilon FSB laver nogle ret fede PSU'er i både 600 og 700 W - den koster penge, men den holder hvad den lover og den gør det ange år frem i tiden.

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2006 19:55:51
Svar/Indlæg:
825/76
man skal vel regne med at købe ny pc hvert andet år. Bare se på mit nuværende grafikkort ;)

jeg fandt den, men den understøtter desværre ikke 800mhz ram, som de 2 blokke jeg (indtil videre) stirre på -Det er vel den bedste måde at beskrive mit forhåld til den hardware jeg har udset mig. Læse nogle reviews og se billeder.

#3 [OPDATERET]
I en test på tomshardwareguide faldt jeg "desværre" over en 530W strømforsyning med en utrolig sej plastic kasse som senere kan bruges som Nerd tool-box, eller fiskekasse :P :D

nå ja, okay det er måske ikke så gældende. Jeg ved ikke om den har de rigtige spicifikationer, for jeg har ikke så meget forstand på det, på nær hvor stor blæseren er og hvor meget den larmer hehe.

http://www.hipergroup.com/Engl...

Sirron

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2006 21:03:06
Svar/Indlæg:
275/61
Husk at ATI kortene larmer en en helv...

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2006 17:44:55
Svar/Indlæg:
825/76
Jeg har kortvarigt tænkt over det (:P) og jeg tror at det kan pilles ned til et spørsmål om grafikkort. Ville DU købe en xtx, eller har nvidia et kort at foretrække? :o

så må jeg også ud og køve vandkøling £$_

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
15-08-2006 19:33:18
Svar/Indlæg:
529/97
Køb nVidia hvis du gerne vil have at den ikke bruger særligt meget strøm, og så heller ikke larmer så meget.

Det er de færreste der kan se virkelig forskel mellem ATI og nVidia, så jeg ville tage et nVidia kort.

Forskellen ligger nok i, at flere ATI grafikkort har 512 mb gddr3 ram ved siden af, som gør at der kan afvikles lidt mere på skærmen ad gangen, men forskellen er igen minimal. Køb et 7900GTX fra nVidia. Det bruger ikke så meget strøm, er et super super grafikkort, og har 512 mb ram ligesom mange ATI kort, men det er dog ikke RAM'ene man sådan skal gå efter.

Men det klare valg til de penge ville være et 7900GTX. Hvis det ender med ATI alligevel, vil jeg råde dig til at vente til September, da der kommer prisnedsættelser i slutningen af August siden ATI udgiver et nyt kort. Så skal du nok ud i et x1900xt, eller et x1900xtx. Men vær klar over varmen er høj, og således er larmen og strømforbruget....Og da Core 2 Duo er ret strømsparene, ville et strømsparende gfx som samtidig kan holdes stille, men stadig har ligeså meget power som ATI's det bedste valg

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2006 20:30:52
Svar/Indlæg:
825/76
reg regner også med at der går lidt tid endnu før jeg køber. desuden er prisen på rammede jeg ser på eksploderet med 400 kr :o