Bærbar computer, hvad skal jeg bruge?

Diverse d.  14. august. 2006, skrevet af mikaelmtb
Vist: 476 gange.

mikaelmtb
 
Overclocker
Tilføjet:
14-08-2006 13:01:01
Svar/Indlæg:
20/10
Hejsa!

Jeg har nu beslutte mig for at købe en bærbar computer, som primært skal bruges til at arbejde med Adobe CS2 pakken og diverse andre grafiske programmer på.

Så jeg har lidt forskellige krav som hedder:

min. 17" widescreen skærm
Et godt grafikkort (Ikke onboard/dedikeret)
min. 1GB ram og mulighed for udvidelse til mere end 2GB
min. 100GB HD
min. 4 USB porte
Gerne et lækkert design.
Mit budget skulle helst ikke overskride 10.000kr, men jeg har en tendens til at gå en del over dette, hvis jeg føler jeg får god valuta for min investering. :r

Jeg har haft lidt kig på en Apple Powerbook med Intel processor og 17" skærm, men den slår så hårdt til min pengepung at jeg må nøjes med at nyde den fra den forkerte side af butiksruden. Dette ville ellers være det ultimative...

Jeg har derfor gennemsøgt edbpriser.dk , og fundet frem til at jeg faktisk finder billigere og bedre bærbare computere på cyberport.de .


Igennem min udvælgelses process har jeg lidt forelsket mig i denne Acer Aspire 9514:

http://www.cyberport.de/item/1...

Som har de meste af de krav jeg stille til min nye computer. Prisen ligger dog noget over min smertegrænse, men jeg refererer til at jeg har et problem med at stoppe mens legen er god! :00 Jeg har også kigget lidt på deres Asus Aspire 9800 serie, som jeg har 20" widescreen skærme, men ikke for fede grafikkort!

Er der nogen herinde som bruger de samme programmer, og som evt kunne give mig nogle gode råd til hvad jeg skal vægte højest i min udvælgelse? Gerne med link til nogel interessante emner! :)

På forhånd tak!

Mvh
Mikael

beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2006 13:10:10
Svar/Indlæg:
3943/44
Hmm og jeg har fortrudt at jeg har købt en 15" bærbar, jeg syntes den er for stor.
Men når du skal op i de størrelser, så er det faktisk ikke en bærbar, men en stationær der kan klappes sammen.
Nå det var så min mening... men det var jo ikke det du spurgte efter.

Jeg tror dog at du får et stort problem, med at overholde din prisgrænse, hvis du gerne vil have en bærbar med de specifikationer.



mikaelmtb
 
Overclocker
Tilføjet:
14-08-2006 13:14:52
Svar/Indlæg:
20/10
Jeg er ikke så bange for størrelsen, da det at have en stor skærm betyder mere for mig end det at slæbe rundt på nogle ekstra kilo! :)

Jeg har lidt sigtet efter at købe en bærbar der skal erstatte min stationere! (Som jo også er træls at skulle pakke sammen hver gang jeg skal bruge den et andet sted) Men har også lidt overvejet feks at smide omkring 8000kr efter en lidt mere "middel" bærbar, og så købe et nyt "tower" til min stationære for små 6000kr.

På den måde vil jeg få en ok bærbar til når jeg er ude, og en god stationær til at arbejde på herhjemme (Hvilket jeg jo er det meste af tiden)!



mikaelmtb
 
Overclocker
Tilføjet:
14-08-2006 13:19:00
Svar/Indlæg:
20/10
Feks denne her til små 8.400kr, en HP Pavillion med 17", men så et ikke så fedt 128mb grafikkort:

http://www.cyberport.de/item/2...



Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2006 13:45:11
Svar/Indlæg:
1214/62
Hvad med en HP Compaq NX 9420? Den er fandme en god bærbar, har den selv.



mikaelmtb
 
Overclocker
Tilføjet:
14-08-2006 15:06:10
Svar/Indlæg:
20/10
#4

Hvad er specs og pris for sådan en?

Og hvad er dit primære formål med den, tænker på om det er til programmer eller spil!



CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2006 15:13:29
Svar/Indlæg:
3394/170
Kig lidt på dell inspiron 9400

http://www1.euro.dell.com/cont...



bloodoak
 
Overclocker
Tilføjet:
14-08-2006 19:54:33
Svar/Indlæg:
22/10
Jeg vil mene at det også er forholdsvis vigtig med vilken opløsning skærmen kan klare. Der er f.eks. ikke meget ved at siden foran en skærm hvor man næsten kan fornæmme at en pixel er firkantet

Har selv set et par "store mskiner" med 17" skærme der har en væsentlig ringere opløsning en nogle på 15,4"

Bare lige en ting som du ikke selv kom ind på men som jeg synes er temmelig væsentlig i forbindelse med grafisk arbejde