En bærbar med stikflammer

Diverse d.  14. august. 2006, skrevet af bloodoak
Vist: 386 gange.

bloodoak

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2006 19:48:03
Svar/Indlæg:
22/10
Nu ved jeg godt at det nok var lidt dumt men hvad skal man gøre når computeren er ved at brænde sammen fordi det hele går i stå og computeren bare bliver ved med at stå og lave varmen. Vil bare lige dele ud af min erfaring så den måske kan kommer andre til gode ;)

Min løsning var at tage noget kølespray (det til sportsskader) og så ellers bare sprøjte det ind i køleren. Det viste sig hurtigt at være en dårlig ide for hvorimod at der kom lidt røg før var der pludselig en pæn stikflamme :r

Med det resultat at man nermest ender med ren panik

Min anden løsning var så at fjerne alt hvad der hedder strøm til pc'en og så vende den på hovedet og give den en gang vand.

Det virkede og der kom en dampsky som er meget normalt når vand rammer noget varmt.

Computeren har det ikke længere så godt men virker dog lidt så længe den ikke bliver for varm.

Ville bare lige dele denne lille oplevelse med andre så de ikke skulle få den samme gode ide.

Alternative idéer til nedkøling af overophedet udstyr ville være en kærkommen ting sådan til fremtiden i ved.

Min idé virkede i hvert fald ikke så godt :e

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2006 19:54:50
Svar/Indlæg:
6181/270
er det en ny bærbar eller en gamle

bloodoak

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2006 19:56:47
Svar/Indlæg:
22/10
Det er en gammel medion med en 2Ghz pention 4

Den er faktisk parat til at blive udskiftet så derfor tager jeg det ikke så tungt.

Det er nok også alderen der fik den til at gå i kage

Er dog imponeret over at den stadig virker :p

fudde

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2006 20:02:04
Svar/Indlæg:
16/6
Hvad står sådan en i hvis du skulle af med den?
Kunne være blæret at få den helt op at køre igen 8)

bloodoak

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2006 20:30:20
Svar/Indlæg:
22/10
Den står til næsten gratis problemet er bare at jeg ikke kan takke ja til dit tilbud.

Har lovet den væk til en der har en pc der hakker sig gennem windows xp. Sådan ca. 30 sek om at åbne start-menuen når den har fået lov til at arbejde færdig med det den nu var i gang med.

Så jeg bliver selv nød til at kigge lidt på det og se om jeg kan få den til at kører stabilt igen... ellers mange tak for tilbudet. :e

Jeg synes dog det er utroligt at der i det hele taget er nogen der er intereseret i en gammel pc som er købt i noget der ligner Aldi.

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2006 21:18:16
Svar/Indlæg:
1058/59
Men du kan i det mindste blære dig med både have haft en gas kølet og en vandkølet bærbar --- på næsten samme tid :e

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2006 09:26:20
Svar/Indlæg:
830/15
Hvordan finder man overhovedet på at tyre eksplosiv gas ind i varm elektronik? ?:(

PartyPhreak

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2006 14:29:43
Svar/Indlæg:
208/51
#6 hvorfra får du at en kølespray er lavet af eksplosiv gas? Det er ganske almindelig Co2 der bare er komprimeret, ligesom Tøris.

Vi bruger ofte kølespray til fejlfinding på mit arbejde, det eneste man skal huske på er at kondensen kan skabe kortslutninger, hvilket der også er sket her..

Men det lyder nu alligevel lidt vildt at de 19volt der normalt kommer ind i en bærbar kan skabe en stikflamme, derefter modtage vand og så virke bagefter, det undrer jeg mig lidt over men lader tvivlen komme #0 til gode..

bloodoak

Overclocker
Tilføjet:
21-08-2006 19:01:37
Svar/Indlæg:
22/10
Okay måske giver den måde det er skrevet på et lidt forkert billed af hvor stor den stikflamme var... det må nok tilskrives som en brøler fra min side af :r

Lad mig sige det som det er. Der var tale om et gulligt flammelignende skær på ca. 1 til 2 cm. Jeg brugte ordret stikfalmme da jeg ikke personligt mener at ild og computere har noget what so ever med hinanden at gøre, og så også fordi flammen jo ikke blev ved med at brænde i mere end ½ sek. hvis det ikke er for meget ;) (stod ikke lige med et stopur i hånden og tog tid)

Med hensyn til det computeren har været udsat for har du da helt ret i at det er utroligt at den stadig kan tænde :e

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2006 19:12:49
Svar/Indlæg:
3943/44
#7 nu er det kølespray som du bruger på dit arbejde nok ikke helt det samme som man bruger til sports skader.
Jeg kunne forstille mig der var alkohol i det til sportsskader. (hvilket så kan forsage brænd.

Hvis maskinen kører, et stykke tid inden den bliver ustabil, kunne det jo tyde på at køleren har taget skade.

bloodoak

Overclocker
Tilføjet:
21-08-2006 19:18:57
Svar/Indlæg:
22/10
Tja det er nok det da den larmer en del mere nu end før. Det vil i hver fald være meget synd for mine kammarater hvis jeg slæber den med i skole :D

Skal til at købe en ny men kan ikke få den med core 2 før en gang i september :l

ozopolars

Overclocker
Tilføjet:
21-08-2006 20:47:37
Svar/Indlæg:
34/3
# 0 den er da dækket af din indboforsikring, giv den lidt mere kølespray, og så afsted efter en skadesanmeldelse, ( for det var vel et uheld eller ?)

god fornøjelse , du burde få et par tusinde for den ....

8)

bloodoak

Overclocker
Tilføjet:
21-08-2006 20:53:05
Svar/Indlæg:
22/10
Jeg tror ikke jeg kan få så meget for selve computeren da det jo som sagt er en bærbar pc.

Den har lidt mere end 3½ år på bagen og er desuden en discount-pc hvilket jo ikke gør det bedre. Tror faktisk at selvrisikoen er størrer end selve erstatningen hvis det skulle komme til det men tak for tippet.

Det kunne jo være det skulle afprøves på den nye når den engang er et års tid gammel :e

Med hensyn til om det var et uheld kan jeg kun bekræfte dette da jeg vist pressede computeren lidt for meget (systemet er indstillet som da jeg fik den) og den endte med at gå i baglås uden blæser tændt.

Noget gammelt bras :00

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2006 23:00:42
Svar/Indlæg:
830/15
#7 - Der bliver brugt gas i trykflaskerne til at justere trykket, den gas er brandfarlig. Det er derfor man ikke må smide trykflasker af nogen slags i skraldespanden.