bedste parabol receiver?

Hyggehjørnet d.  14. august. 2006, skrevet af Moze15
Vist: 1709 gange.

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2006 22:23:46
Svar/Indlæg:
1235/80
jeg sidder og skal til at finde en ny parabol + alt tilbehør til den.
jeg har tænkt at selve parabol skiven skal være mindst mulig, vi snakker om 40 cm og derned efter..
Jeg har prøvet at kigge på flere receiverere og LNB'ere men kan ikke helt finde ud af hvad for en det skal være da jeg ikke kender særlig meget til parabol systemer....
Jeg vil gerne se alle gratis kanaler der bliver sendt via HOTBIRD( tror nok det hedder) systemet...

på forhånd Tak

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2006 22:42:17
Svar/Indlæg:
1235/80
glemte lige at sige at jeg gerne vil hold et budget på 2000 DKr.

CoBrA1

Superbruger
Tilføjet:
15-08-2006 09:26:26
Svar/Indlæg:
242/25
Plus hvis jeg lige må tilføje hvis der er nogen med HDMI udgang, men det er kun for mit vedkommednde, ved ikke med Moze 15 :)

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
15-08-2006 13:58:22
Svar/Indlæg:
1235/80
det kan jeg nok gå med til ;)

Chillz

Overclocker
Tilføjet:
21-08-2006 22:14:30
Svar/Indlæg:
3/0
Hey

Der er forskelige recivere går ud fra at du skal bruge en HD box hvorfor jeg vil anbefale dig at du kigger forbi www.nettosat.dk

Men spørgsmålet er så hvem du skal bruge kort fra eller hvis du skal bruge kort i fremtiden....

Jeg sidder i bl.a. teknisk afdeling i Canal Digitals kundesupport og kan fortælle dig at hvis du køber en HDbox kan du få en Force 505HD-TV til 1,- med et fam/C+ abb som køre Mpeg2 og når CD opgradere til Mpeg4 så bytter CD alle de kunders boxe som er Mpeg2 boxe til den nye standard. Så vidt jeg ved har VIAsat ikke nogle HD kanaler p.t hvor CD har Cmore HD kanalen som viser 3 film hver aften til 39 kr pr. mdr.

Tvivler STÆRKT på at du får en HD box uden Abb til under 3k

Ydermere skal du huske at hverken CD eller VIAsat levere kort til ikke godkendte boxe.. D.V.S at køber du feks en Dreambox får du ikke et abb. hos hveken CD eller Viasat..

Du siger at du skal se gratis kanaler.. Mener ikke at du får HDsignal fra HOTbird correct me if im wrong..

Men jeg vil absolut anbefale dig at kigge forbi www.nettosat.dk da det er en forhandlere som jeg ALDRIG har hørt om nogen kunder der har problemer med dem og at de altid yder en super support til deres kunder..

Ydermere syntes jeg du skal kigge forbi bl.a. www.1-west.com eller google efter footprints fra netop din position og kigge efter satelite footprints hvor du kan se hvorlangt ned du kan gå ned i størrelsen på din parabol ( det har noget at gøre med jordens krumning) du skal feks have en temlig stor parabol for at modtage fra vores position hvis du er bosat på grønland. satelite footprints kan vise dig hvor langt du kan gå ned i diameter..

LNB. Du skal bare bruge et universal LNB

anyways har du nogle spørgsmål skal du være velkommen til at smide mig en besked herinde. så skal jeg gøre mit bedste for at give dig et svar