Når Pelle sætter diskene i raid 0 (hvad enten de bruges sata stik 5+6 el. 7+8), kommer der en blue screen med en meddelelse om at han skal køre CHKDSK /F på 2 diske som er clearet af raid controlleren.
På den anden controller kan han heller ikke få diskene til at køre raid 0.
Stripesættet er clearet i controlleren og der er ingen conflicts iflg. controlleren selv....er testet. Både Class driveren og driver nummer 2 er hentet fra disketten i korrekt rækkefølge. Ligesom alt er sat korrekt op i BIOS.
Hertil kommer en error code 0x0000007E (samt diverse parametre) som jeg ved betyder, at der enten er noget galt med PSU, ram eller diskene.
Diskene har som sagt kørt single mode, hver for sig. Ergo er der ikke noget galt med diskene. PSUen er stor nok til at trække systemet med SLI, så her regner jeg ikke med at der er noget galt. PSUen har også trukket diskene i single mode.
Ram er underclocket da CPUen ikke kører hurtigt nok til rammene ved std hastighed. Der er også prøvet med 2 moduler med samme resultat.
Under installations-forsøgene bemærkede jeg godt nok, at BIOS i et par af forsøgene lavede nogle underlige tegn og gerninger, men ved efterfølgende forsøg var disse ting ikke til stede. Dog fik maskinen samme blue screen hver gang.