Waterchill fra Socket A til 940?

Vandkøling d.  17. august. 2006, skrevet af TBT
Vist: 313 gange.

TBT

Superbruger
Tilføjet:
17-08-2006 06:56:04
Svar/Indlæg:
422/14
Den bagplade der er bag på mit socket 940 bundkort under begge CPUer, skal den fjernes når man bruger waterchill?

Umiddelbart synes det jo som en god ide den er der, (for at fordele vægten) men jeg kan ikke få mine kølehoveder til at passe så, med de ting der er i sættet.

Hovederne er beregnet på Socket940, jeg lavede selv nogle plexilåg, så de passede på SocketA designet på mit gamle board, men da det er flere år siden, er manualen til Waterchill jo for længst smidt ud, og jeg kan sgu ikke huske hvad der stod om socket940 (eller 939) i den manual.

Er der nogen her der ved noget om monteringen på et sådan board?

Jeg kunne selvfølgelig "bare" fjerne bagpladerne, men der jo nok en mening med de er der.

Det eneste jeg har til monteringen, er de stålpinde med gevind i begge ender, men findes der andre måder at montere på?

Har nemlig samlet skidtet med de to stockølere, der lå sammen med 265erne, men de larmer af h til ;) så vandet må på igen.

Og hvad med radiator, kan jeg "nøjes" med en dual til 2 styk 265, eller kræver de endnu mere køling?
Der skal siges at jeg har en single, og den kølede NB, GFX, og 2 styk Barton3000+ i de senste 2-3 år, uden problemer.

Systemet skal ikke OC, jeg har endnu ikke fundet noget der kræver en højere frekvens, da jeg ikke kan trække 100% på alle 4 kerner, med det jeg har haft den sat til indtil nu :D

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2006 13:59:07
Svar/Indlæg:
4112/53
Jeg mener ikke at Asetek hovederne passer til hverken den gamle socket 940 eller AM2 (men kan være jeg husker forkert).

Bagpladerne skal af, for ellers er skruerne til at spænde CU hovedet fast med for korte.

Men prøv at smide nogle pics af delene, så kan vi komme med lidt forslag/indputs til dig.

TBT

Superbruger
Tilføjet:
17-08-2006 21:32:50
Svar/Indlæg:
422/14
Hovederne passer fint med hullerne i bundbrædtet, det er "bare" pindene man normalt spænder på bundkortet, der jo ikke helt er kompatible med bagpladen.

Har dog mål lidt på tingene, og jeg kan skære gevindet i bagpladerne op til M5 og dreje 4 nye pinde, så er det problem egentligt løst.

Men hvad med køleevnen, er en dual waterchill ikke effektiv nok til at det kan køles.

Det er 2 styk 265ere, NB og GFX der skal køles af systemet.

NB er NForce4
GFX er Nvidia 7300GS (low price kort)

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2006 18:14:53
Svar/Indlæg:
4112/53
En dual radi skulle nok kunne klare det, forudsat du ikke forventer det er bomstille, ogkøler som om du var på nordpolen.

Du vil få ca. same temps som med box kølerne, lidt under sikkert, men du skal have begge 120mm blæsere til at køre 12V, så smid du hellere den single radi ind i loopet også, så du er på den sikre side, og så har du nok også muligheden for at reducere rpm på blæserne så.

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2006 19:36:32
Svar/Indlæg:
830/15
Hent manualen og kik :) http://www.asetek.dk/default.a...

TBT

Superbruger
Tilføjet:
18-08-2006 21:16:45
Svar/Indlæg:
422/14
Yes sir ;)

Men det havde jeg jo så luret på en lidt anden måde, så jeg slipper for at pille støttepladerne af bagsiden af MB ;)

Men jeg vil bestille mig en Dual radiator så, og så har jeg altid den single jeg kan smide på, hvis det viser sig nødvendigt.